Ervaring en tips primaire ovariele insufficientie

Discussie in 'MMM clubs' gestart door jolein8, 8 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    @Lien4 Ik heb dat niet meer gevraagd. Toen dokter C over de receptIVFity test begon ben ik alles vergeten... hahahaha...
     
  2. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    haha herkenbaar, ik ben het door het bespreken van die testuitslag ook helemaal vergeten te vragen. Ik heb ze even gemaild :thumup:
     
  3. Bloempje1982

    Bloempje1982 Actief lid

    6 feb 2018
    135
    71
    28
    Vrouw
    Super, ben benieuwd wat ze erover zeggen...
     
  4. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Zojuist bericht uit DD, t andere embryootje heeft t niet gehaald. Toch geen cryo dus, het was ook te mooi om waar te zijn :(
     
  5. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.629
    7.297
    113
    Oh nee, dat is echt een domper
     
  6. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    Ohnee @Lien4 pff. Nou ik hoop voor je dat het cryootje ook niet nodig geweest zou zijn. Hoe voel je je momenteel?

    Ik ben vandaag in dusseldorf geweest, ik zit inmiddels op dag 43. Ik heb volgens de arts een cyclus overgeslagen en vermoedelijk komt dat door de DHEA. Ik ben daar niet heel continu in geweest (dom want het zijn natuurlijk geen vitamines maar hormonen!). Er was iig niks geks te zien, er lag al wel een follikel van 11 mm klaar en nog 2 kleintjes. Dus waarschijnlijk pas ergens in juni mijn ongi. Deze ronde maar goed benutten dan.
     
  7. Candy01

    Candy01 Fanatiek lid

    4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Een paar weken geleden had ik een post geplaatst over de vervroegde overgang. Iemand attendeerde mij toen op dit topic. Uiteindelijk bleek mijn 5e iui poging succesvol, maar helaas is dat toch weer uitgelopen in een mk. Gelukkig heeft mijn cyclus zich snel herpakt en ben ik vandaag weer voor mijn uitgangsecho geweest en heb een gesprek gehad met mijn gynaecoloog. Hij gaf aan dat er bij mij redenen zijn om te denken dat ik al in de vervroegde overgang zit (hij noemde het anders).
    Ik ben net 37 geworden en hij gaf aan dat bij iemand van 28 je gewoon weer 6 iui pogingen krijgt alleen bij mij moeten we gaan denken of het zinvol is en of we niet beter over kunnen gaan op IVF, maar omdat ik niet op de hormonen reageer is de vraag of IVF dan wel zal werken.
    Ik spoot de laatste paar keer 125eh gonal F en moet nu 137.5eh gaan spuiten. Ik had telkens maar 1 follikel die groot genoeg was. Hij gaf aan dat je met IVF 150 spuit dat is maar 125 meer dan nu dus ik verwacht dan niet dat ik dan opeens wel veel eitjes krijg.
    Ik heb vandaag op AMH, FSH, TSH laten prikken.
    Ik wil me alvast voorbereiden op als de waarden idd laten zien dat er verminderde vruchtbaarheid is.
    Hebben jullie een linkje waar ik kan zien wat de waardes moeten zijn?
    Ik vraag me af wat beter is IUI of IVF. Ik dacht zelf altijd IVF omdat je dan al een bevrucht eitje terugplaats, maar door mijn gesprek met de gynaecoloog ben ik een beetje in verwarring.
    Naar dat jullie allemaal in dit topic zitten.
    Dank alvast voor de reactie.
     
  8. jolein8

    jolein8 Bekend lid

    23 jan 2015
    569
    9
    18
    Hallo @Candy01

    Amh beneden 1.0 is niet goed.
    Fsh moet onder de 10 zijn, geprikt op cd 3, 4 of 5.
    Tsh weet ik niet.
    Je fsh kan erg schommelen in de (voorfase van de) overgang. Soms kan het te hoog zijn, terwijl het een maand later normaal is.
     
  9. Candy01

    Candy01 Fanatiek lid

    4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Dank je wel voor de informatie.
    Ik zie dat ik oestadriol bedoel eigenlijk.
    Eigenlijk zou je dus vaker moeten prikken.
    Tijdens mijn 4e iui poging had ik opeens een ei sprong op dag 8 waardoor die nooit van goeie kwaliteit kon zijn.
    Vandaag geprikt op cd 3.
     
  10. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Hallo allemaal,
    Ik lees al een paar weken mee en nu plaats ik zelf maar eens wat. Ik zit midden in een ivf poging voor een 2e kindje. In 2016 ben ik met ivf zwanger geraakt van mijn dochter. Het heeft 4 jaar geduurd voor ik zwanger was. Men kwam er na 3 jaar pas achter dat ik endometriose heb en toen moest ik geopereerd en daarna 3 maanden onderdrukking met lucrin. Door de operatie waar een cyste van mijn eierstok is verwijderd ga ik waarschijnlijk vroeger in de overgang.
    Ik ben vandaag al 19 dagen aan het stimuleren met 225 eh gonal f en er zijn slechts 2 grote follikels en al een week 3 van rond de 13 mm. De arts zei vandaag dat we er niet op moeten rekenen dat de kleine follikels iets gaan opleveren. Dan hebbrn we er 2 :(. Ik moet alleen vanavond nog stimuleren, morgen echo en maandag punctie. Ik ben 36.
    Zijn er meer vrouwen die zo lang moeten stimuleren om wat activiteit te krijgen? Amh wordt in mijn zh (academisch) niet gedaan. Deze waarde levert hun geen bruikbare info op. Als het onder 1 is kan het alsnog betekenen dat het vele jaren duurt voor je in overgang bent geven ze aan. Ze geven aan dat obv aantal follikels er van uit mag gaan dat ik vroeger in de overgang kom dan gebruikelijk.

    @candy voor ivf is 225 eh gonalf het maximum in Nederland. Niet 150.

    Ik lees hier eigenlijk ook maar weinig positieve berichten..we zitten in een vervelend schuitje helaas. Sterkte en succes voor iedereen..
     
  11. Candy01

    Candy01 Fanatiek lid

    4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    @Buurvrouw31 jeetje dat is lang zeg en dan ook maar 2.
    225eh klinkt een stuk beter. Dan zit er wat ruimte tussen wat ik nu spuit.
    Vanavond weer voor het eerst geprikt en nu 137,5. Woensdag echo. Ik hoop dan eindelijk resultaat.
     
  12. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Dat hoop ik ook voor je @candy. Wanneer krijg je uitslag vd bloedtest. Is het alleen dat je niet goed reageert op de hormonen dat arts denkt aan vroege overgang?
     
  13. Candy01

    Candy01 Fanatiek lid

    4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk woensdag. Meestal heb ik mijn fm bij een gynaecoloog alleen nu bij de echoscopist. Zij zal mij vast wel de waardes kunnen vertellen, maar denk niet wat het betekend.
    Hij denkt aan vroege overgang.
    Mijn oma en tante waren 34. Moeder weet het niet. Die werd ziek en moest stoppen met de pil en is nooit meer ongesteld geworden.
    Ik heb ook snelle eisprong. Schijnt ook niet goed te zijn.
    Hij telde vandaag wel iets op de echo. Ik denk follikels die klaar lagen ofzo en dat vond ie wel netjes.
     
  14. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Welkom (helaas). Dat is inderdaad lang stimuleren, past helaas wel in het plaatje van laag amh. Het kan wel zijn dat het ziekenhuis geen meerwaarde ziet in het bepalen van je amh, maar het kan voor jezelf wel heel fijn zijn om de waarde te weten zodat je weet waar je aan toe bent. Dus als je het graag wil weten, gewoon op je strepen staan of ergens heen waar ze jullie wel willen helpen hierbij. In het buitenland (bijv dusseldorf) is meer kennis en ervaring met IVF bij laag amh en daar is de max aan stimulatie 450. Daarom volgen veel laag amh'ers daar een traject. Alleen levert hogere dosering helaas niet altijd veel meer eicellen op. Heel veel succes maandag, ik hoop op in ieder geval twee mooie eitjes voor jullie.
     
  15. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    @lien je hebt gelijk; als deze poging is afgerond zonder resultaat dan laat ik het mogelijk meten in het bloed.
    Vandaag de punctie gehad en dat heeft 4 eicellen opgeleverd. Woensdag bellen..
     
  16. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Hoe hangt de (test) vlag erbij @Lien4 ?
     
  17. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Omowit :(
     
  18. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Oh nee @Lien4. Wat verdrietig.... Hoeveel dagen na tp zit je?
     
  19. Lien4

    Lien4 Actief lid

    7 nov 2017
    411
    174
    43
    Vrouw
    Zit nu op dag 12... zou er op z'n minst wel een vaag tuurstreepje moeten zijn. Heb ook al een paar dagen last m'n buik.
    Echt een waardeloze week, ben zo verdrietig de hele tijd, zie gewoon even geen hoop meer dat er ooit nog een baby'tje komt
     
  20. wennepen80

    wennepen80 Fanatiek lid

    14 dec 2014
    2.507
    1.223
    113
    Manlief en ik hebben goed gesprek gehad en zijn eruit gekomen dat we het samen nog eens aan mijn zus gaan vragen of ze donor wil zijn van ons kindje.
    Dan hebben we beide geen spijt erover dat we het niet geprobeerd hebben.
     

Deel Deze Pagina