Ervaring Erasmus MC voortplantingsgeneeskunde?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rayna2010, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rayna2010

    Rayna2010 Lid

    16 mrt 2014
    43
    15
    8
    Vrouw
    Rotterdam
    Lieve dames,

    Wie heeft er ervaring met de afdeling voortplantingsgeneeskunde in het EMC?

    Wij hebben in september onze eerste afspraak staan maar hoor nu slechte verhalen. Dus ben benieuwd naar jullie ervaring..

    Liefs
     
  2. Ravenne

    Ravenne Nieuw lid

    16 jul 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hi Rayna,

    wij zijn sinds mei vorig jaar in de mmm bij het Erasmus MC afdeling voortplanting. Het is een blijft een ziekenhuis, ja het maken van afspraken duurt lang, ja soms is de uitloop op de dag zelf ook wat lang. Maar wij ervaren het nog steeds als positief. Artsen, verpleegkundige zijn aardig, begripvol en behulpzaam.

    Wat voor slechte verhalen heb je vernomen?

    Succes!
     
  3. Diz

    Diz Actief lid

    9 okt 2012
    225
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij liepen in Maasstad met samenwerking met het Erasmus mc. Alleen voor wegbrengen van eicellen, productie van het sperma en uiteindelijke terugplaatsing in Erasmus geweest.
    Verder prenatale screening in Erasmus gehad.
    Ik moet zeggen wel te spreken te zijn over Erasmus, altijd vriendelijk ontvangen, goed voorgelicht en netjes volgens tijd en afspraak geholpen.
     
  4. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Mijn ervaring.. poging 1 geen bevruchting, hun conclusie zonder onderzoek, zou nooit bevruchtingen krijgen of zwanger raken.. totaal dat ze het nergens op konden baseren. Maar na poging 1 wilde ze niet verder.

    Second opinion, poging 1 cryo 1 zwanger.. inmiddels vd 14x tp 5x zwanger geweest, in totaal meer dan 30 bevruchtingen gehad..

    Voor mij nooit geen stap meer het emc in.

    Ps de arts die het zei werkt overigens nu bij MCK, emc was dec 2012 voor ons. Wie weet nu veranderd..
     
  5. Barbje

    Barbje Actief lid

    1 okt 2016
    294
    208
    43
    In principe heb ik goede ervaringen in het Erasmus. (ik was er rechtstreeks,niet via een ander ziekenhuis)
    Ivf gedaan en 6 terugplaatsingen van de eerste ivf en inmiddels zwanger.
    Veel aardige artsen en verpleegkundigen vond ik.
    Het jammere vind ik wel, maar dat is in heel Nederland, dat ze erg volgens de protocollen moeten werken.
    Overigens mocht ik wel met andere medicatie spuiten, op eigen verzoek.. Daar gingen ze vlot mee akkoord. Daar reageerde ik tijdens de IUI erg goed op en ik had ook nog wat spuiten liggen in de koelkast.

    Door die vaste protocollen heb ik na de 5e terugplaatsing een second opinion in Gent gehad. Daar aanvullende bloedonderzoeken gehad en een hysterocopie. Er kwam niets uit, maar ik was wel gerustgesteld.
    De 6e terugplaatsing in het Erasmus was raak. Wel met extra ondersteuning van utrogestan op eigen verzoek, en dat mocht. Ook al vonden ze er in het EMC geen meerwaarde van.

    Ik heb ook meegedaan met extra onderzoeken waardoor we, toen ik eenmaal zwanger was, veel extra 3d echo's heb gekregen de eerste 12 weken.

    Ik heb wel begrepen dat het Erasmus nu strenger is geworden qua BMI grens, dat was vorig jaar nog niet zo.
     
  6. Tammie87

    Tammie87 Fanatiek lid

    28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Wij hebben ook altijd goede ervaringen gehad met het emc. Onze eerste hebben we gekregen met hun hulp. Altijd vriendelijk en behulpzaam.
     
  7. 1e wondertje

    1e wondertje Fanatiek lid

    21 jun 2014
    1.179
    311
    83
    Vrouw
    Erasmus MC is heel kundig, artsen heel vriendelijk en enorm behulpzaam en meedenkend! De secretaresses vind ik niet echt vriendelijk althans 2 jaar terug echt niet en nu is het wel beter geworden?!

    Heel goede resultaten bij ons ondanks onze eigen ethische keuzes mbt niet teveel embryo's willen hebben en dus eicellen invriezen los etc. Ze gaan er in mee na duidelijke argumenten! Alle artsen hebben veel kennis of ze nou in opleiding zijn of niet.

    Kortom geen zorgen maken het komt vast goed! Spannend hoor!
     

Deel Deze Pagina