Ervaring gevraagd duowagen voor baby en peuter

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Blemma, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    #1 Blemma, 26 mei 2014
    Laatst bewerkt: 26 mei 2014
  2. Lovie

    Lovie Actief lid

    21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de topmark tandem en ben zeer tevreden.
    De wagen rijd fijn, is vrij klein op te vouwen voor in de auto en ook niet duur.
    De baby is nu 6,5 maand en het babynestje begint wat krap te worden maar hij isdan ook een groot kindje.

    Succes!
     
  3. Momo82

    Momo82 Actief lid

    13 jun 2012
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.
    Kan je baby vanaf de eerste weken in zon babynestje? En tot welke leeftijd kan een kindje in het achterste stoeltje?
     
  4. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

    Dat zijn ook goede vragen idd!

    Of is zo'n duowagen onhandig? En kun je er beter een plankje achter een gewone wagen doen?
    Aangezien onze dochter nu al niet in de wagen wil zitten, maar hele stukken lopen ook nog niet red.
     
  5. Purified

    Purified Fanatiek lid

    28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Mij is aangeraden geen plankje met zitje achter de wagen te doen om twee redenen: het hobbelt gigantisch mee, minder stabiel en je loopt er tegen aan met je voeten.

    Ik ken de duowagens die je genoemt hebt helaas niet, qua praktisch zou ik wel voorstellen dat je er een neemt waarbij de kinderen achter elkaar zitten en niet naast elkaar..
     
  6. Lovie

    Lovie Actief lid

    21 feb 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    In die Topmark kan de baby inderdaad al snel in het nestje.
    Mocht het fris zijn kun je daar gewoon een dekentje bij stoppen.

    In het achterste stoeltje kunnen ze gok ik tot ongeveer 2 jaar.
     
  7. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik heb een easywalker en ben er zo blij mee kan overal langs en ze zitten heerlijk naast elkaar. Heel wendbaar stevig
     
  8. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Ik vind zelf de wagens achter elkaar heel vervelend. Je kindje zit heel ver van je af en ze zijn vreselijk om te sturen. Voor mijn gastkindjes heb ik er 1 naast elkaar, dat vind ik ideaal. Ik heb die van mij voor 45 euro gekocht op mp.
     
  9. Jekil

    Jekil Actief lid

    29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik heb een x-adventure maar dan wel naast elkaar. Een bakbeest om te tillen en past maar net in onze auto (maar die is ook niet heel groot). Maar hij rijdt fantastisch. Kan em met 1 hand besturen. En kan ook gerust de kruitvat in. Ik kom er overal mee. En ik vind het veel gezelliger. Allebei de kinderen hebben maximaal zicht, zitten binnen handbereik en gezellig naast elkaar.
    Ik heb ook 2 wagens gehad waarbij ze achter elkaar zaten, maar dat vond ik echt niet lekker lopen. Heb ze weggegeven aan mensen die ze goed konden gebruiken.
    Baby kan gelijk in het nestje. Iig hier wel gedaan.
     
  10. Elvis

    Elvis Bekend lid

    31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij hadden een mountain terrain. Een dubbele naast elkaar met een echt wiegje. Daar kon de baby vanaf de geboorte in. Mijn kinderen zijn nu 4 en 6 en zouden er nog steeds graag in zitten. Ik heb hem alleen weg gedaan.
     
  11. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Wij hebben de mountain buggy en is zo fijn! Past werkelijk door elke deur en elke winkel. Loopt lekker licht. Voor mijn dreumes en peuter echt ideaal. Wij hebben hem via marktplaats. Geen seconde spijt van deze super aankoop. En straks gaat hij gewoon weer op marktplaats!
     
  12. Theebeeb

    Theebeeb Niet meer actief

    Ik heb een urban jungle gekocht op mp.
    Kids zitten naast elkaar. Zitten twee buggy gedeeltes bij en twee kinderwagenbakjes.
    Hij past door de deur.
     
  13. Theebeeb

    Theebeeb Niet meer actief

    Mountain buggy en urban jungle is dezelfde!
     
  14. Lalay

    Lalay Actief lid

    2 jun 2014
    384
    0
    0
    Ik heb mijn schoonbroer en zus moeten helpen met het zoeken naar een duowagen. Ik kwam op deze uit. Is heel licht en wendbaar en je kunt de stoeltjes op verschillende manieren plaatsen, dus ook dat ze elkaar aankijken. Hij in nu in de aanbieding bij prenatal, maar wij vonden hem elders veel goedkoper (ze haddden er maar 1 over)
     
  15. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik heb voor mijn gastkindjes een quinny freestyle xxl via marktplaats. Hij kan heel veelzijdig gebruikt worden, met een reiswieg als gewone kinderwagen, met 2 maxi cosi's erop, met een gewone buggyinzet+maxicosi, met een buggyinzet+buggyinzet (plat) waar dan een babynestje in kan en als dubbele buggy. Wagen is achter elkaar, dus smal en heel licht bestuurbaar. Ik kan hem met 1 hand sturen. Ook een enorme boodschappen mand onder de wagen en twee zonndekappen beide zijde op dus kindjes zitten altijd in de schaduw. Voordeel is ook dat ze er echt tot 4 jaar inpassen.

    Waarschijnlijk heb ik binnenkort een bolderkar omdat ik nu ruimte tekort kom (4 kindjes per dg), dan gaat deze weer op marktplaats.
     

Deel Deze Pagina