ervaring gezocht... Zwanger van dysmatuur kindje.

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door MMMmeisje, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Aangezien alle topics hier gesloten zijn open ik maar een nieuwe.
    Ik ben opzoek naar meiden met ervaring met een zwangerschap van een dysmatuur kindje.
    Vanaf de 16 weken Was het bij ons al duidelijk dat ons meisje dysmatuur Is.
    ondertussen een vwp en vele echo's later (2x pw in het wkz) ben ik nu ruim 28 weken zwanger en wordt ze op 888gr geschat.
    Ze blijft net onder de p3 lijn hangen vanaf het begin en Is symmetrisch te klein.

    Over zwangerschapsduur valt niet te twisten aangezien ik dmv icsi zwanger geraakt ben.

    Mijn vraag Is voornamelijk...
    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...)
     
  2. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Wat ontzettend heftig! Ik heb je vragen even beantwoord..


    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Ja zeker, heb ik 100% gemist..

    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    29 weken..

    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    Keizersnede ivm hellp..

    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    880 gram..

    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    Na 8 weken en 6 dagen..

    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...)
    Mijn meisje had na 6 weken maatje 40 aan, eerder lag ze in de couveuse daardoor niet eerder kleding aan gehad..

    Heel veel sterkte de komende periode..
     
  3. maliro

    maliro Niet meer actief

    heftige tijd!

    Ik heb twee kinderen die beiden dysmatuur geboren zijn:

    Mijn vraag Is voornamelijk...
    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Bij mijn oudste de eerste 25 weken niet, het was allemaal nieuw en ik was naief. Daarna begonnen de zorgen en was het niet echt genieten.
    Tweede zwangerschap heb ik de roze wolk compleet gemist.

    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    De oudste kwam met 35+1, de jongste met 38+1

    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    Bij de oudste een primaire spoedks. Bij de tweede werd ik ingeleid. Mijn dochter kon echter de weeen niet aan en ook deze bevalling eindigde in een spoedks. Beide keren onder volledige narcose.

    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    De oudste 1880 gram, de jongste 2250 gram

    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    Mijn oudste mocht na ruim 3 weken naar huis, de jongste na een week

    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen?
    Mijn oudste mocht na 2 weken kleding aan en had toen maat 44 (dus bij 37 weken zwangerschap). De jongste was wat kleiner (in lengte) en had maat 40/42. Ik zou dus een aantal setjes in maat 44 kopen, dan zit je redelijk veilig. Wanneer je kindje eerst in de couveuse ligt hoeft het geen kleding aan. Wanneer 44 te groot of te klein is, is er snel genoeg een setje bij te kopen.
     
  4. V2015

    V2015 Actief lid

    19 mrt 2016
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb de roze wolk niet gemist. Ze groeide prima in haar eigen lijn en er waren geen redenen waarom ze klein was.
    Ik ben spontaan bevallen met 36w4d.
    Ze woog 2200gr.
    We gingen met 37w al naar huis. Ze deed het zo goed dat hetziekenhuis geen problemen verwachtte.
    Ze had maat 44 aan maar dat was eigenlijk nog wel te groot.

    Ze werd trouwens met 26w1d geschat op 835gr.
    Ze is nu ruim een jaar en nog steeds een klein meisje haha. Past nog prima in de maxi cosi en heeft van kleertjes maat 68/74.
     
  5. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Bedankt voor de antwoorden tot zo ver!

    Ik blijfhet spannend vinden... probeer wel te genieten van het trappelen enzo hoor!
    Voor nu erg benieuwd wanneer onze kleine meid komt en hoe zwaar ze over een goede week is! Hoop dat ze dan de 1000gr heeft aan getikt (30wk ben ik dan)
     
  6. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hoi!
    Mijn zoontje is dysmatuur geboren. Ondanks echo's bij elke controle en kleine buik is het nooit tijdens de zwangerschap gezien. Het was dan ook schrikken bij geboorte! Hij is geboren met 41+0 (spontaan, had achteraf nooit zo lang mogen blijven zitten, had verkeerd kunnen gaan) en was 2800 gram.
    De kraamweek was hierdoor één grote grijze wolk waar ik eigenlijk geen leuke herinneringen aan heb, helaas. We hebben heel wat opstartproblemen gehad.
    We moesten na de bevalling 10 uur blijven, om het suikerpijl van baby in de gaten te houden. Daarna mochten we naar huis. Er is toen nog met geen woord gesproken over 'dysmatuur + de gevolgen hiervan', met als gevolg dat we 24 uur later met een onderkoeld iniminikindje terug waren in het ziekenhuis..
    Ik had (toevallig) heel veel maat 50, minstens 10 setjes: dit was de eerste 4-5 weken echt veeel te groot. Na zijn geboorte heb ik 2 setjes maat 44 bij gekregen. Maat 50 heeft hij zeker tot 12 weken gedragen.
    Tip: probeer ondanks de kleine inschattingen op de echo toch te genieten! Ze kunnen niet alles goed zien (bij ons in het nadeel, bleek achteraf veel te klein). Het positieve is dat jullie het op tijd weten en dus kunnen voorbereiden. Succes hoor, voor vragen stel gerust!
     
  7. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Hier spontaan, in 3 kwartier zonder verloskundige, bevallen op 38 weken. Zoontje was 2100 gram, de verloskundige schrok er van! Ik had de week ervoor namelijk gemeld dat ik mijn buik erg klein vond, waarop werd geantwoord dat ik een kind van ongeveel 3500gram kon verwachten :)

    Binnen een half uur was mijn zoontje in het ziekenhuis, ik een uurtje later. Hij en ik zijn daar 4 dagen geweest en hij is op volledige borstvoeding naar huis gekomen. Heeft 24 uur aan het infuus gelegen met glucose maar dat was ook alles.

    Ik snap dat je je zorgen maakt, maar probeer het niet te laten overheersen. Ik wist het niet, dus dat scheelt wel enorm. Maar mijn laatste zwangerschap waren de vooruitzichten ook niet overdreven best, maar genoten van het mannetje in mijn buik heb ik toen zeker.

    Ik had genoeg aan mt 44, kleiner was echt niet nodig. Mochten ze veel kleiner zijn, dan gaan ze de couveuse in en zijn kleertjeshelemaal niet nodig. De jongste hebben we met mt 44 ook netjes aangekleed toen hij de couvese uit kwam.

    Wellicht zul je je een andere voorstelling gemaakt hebben van je zwangerschap en de eventuele kraamtijd. Dit zul je wat moeten bij stellen. Maar echt, het was voor mij zoveel belangrijker om onze kinderen mee naar huis te mogen krijgen dan een uitgebreide kraamtijd thuis.
     
  8. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat naar al zoveel zorgen zo veoeg in de zwangerschap!

    Mijn antwoorden;
    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Ik heb inderdaad de hele zwangerschap reserves gehad en geen roze wolk ervaren. Ik was zwanger na iui-d
    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    37 weken precies, daarvoor weekend opgenomen in zhuis
    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    Ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging en omdat zoontje het te zwaar kreeg. Ik had mega veel echo's, lag ook gerust 2/3 uur aan het echo apparaat. Tijdens bevalling kreeg zoontje het moeilijk bij 9 cm ontsluiting dus spoed kz.
    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    2335
    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    Eerst couveuse 3 dagen, toen nog 2 dagen in wiegje en toen mochten we naar huis.
    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...)
    Ik heb uit voorzorg een pakket prematuur kleertjes maat 40/44 gekocht via marktplaats. Maat 44 was nog te klein en hij heeft heel lang in maat 44 en maat 50 gezeten.

    Sterkte, ik hoop dat jullie ukkie nog lang mag blijven zitten!
     
  9. IlonavanH90

    IlonavanH90 Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.577
    1
    38
    Vrouw
    Verzorgende IG.
    Hellevoetsluis
    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Ja, eigenlijk wel. Hoewel ik kon genieten van de schopjes etc, was onzekerheid een groot woord in de laatste weken.

    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    35 weken en 4 dagen, dankzij hellp.

    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    Ingeleid, maar wel natuurlijk bevallen.

    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    1900 gram, hij bleek op de P1.6 te zitten met 33 weken, achterstand van ongv 4 weken volgens echoscopiste.

    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    Ik na een week, m'n zoontje na 16 dagen.
    Eerste paar dagen aan alle toeters en bellen, al snel mochten hart en zuurstof monitor er vanaf. Infuus na een week en de dag voor we naar huis gingen de sonde eruit. Ziet er allemaal eng uit zo op het eerste oog, maar zodra het verdwijnt betekend het iets geweldigs.!

    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...)

    Ik had helemaal geen maatje 44! zelfs maar 3 pakjes maat 50, dankzij een over enthousiaste schoonmoeder die dacht dat hij zo uit maat 50 zou groeien. Ik heb online besteld maat 44 en als kraamcadeau gevraagd aan een vriendin en schoonouders die langs wilde komen.

    Dikke knuffel meid, het is pittig, maar probeer van de kleine dingen te genieten! vaak, zijn de eerste grenzen van 'naar huis gaan', de 2 kilo behalve, zelfstandig temp onder controle houden en zelfstandig drinken alle voedingen. Dus zonder in slaap te vallen.
     
  10. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik heb deels de roze wolk gemist. Bij de 20 weken echo vonden ze hem wat te klein. Moest bij 23 weken terugkomen. Verschil liep op. Toen naar de gyn doorgestuurd. Tussen de 24 en 28 weken veel echo 's gehad. Daaruit bleek dat alles goed was. Ze houden het op dat wij allebei ook niet groot zijn. Vanaf de 30 weken kon ik het loslaten en weer verder genieten. De kleine zat op de p3 lijn maar hij groeide de zwangerschap op zijn eigen lijntje

    Bij de geboorte woog de kleine man 2795. Was op 2500 gram geschat

    Ik ben met 40+6 ingeleid en hij is met 41 weken geboren.
    Het was een spontane bevalling.

    Door de zwRe bevalling moest hij 1 dag op de kinderaftrek blijven maar het ging zo goed dat hij na 6 uur bij mij op de kamer amechtig. We hebben 2dagen in het ziekenhuis gelegen.

    Ik had 2pakjes van maat 44 en de rest 50. Hij heeft bijna 3 maanden in. Maat 50 gezeten en ging toen hard. Maat 56 nagenoeg overgeslagen .

    Het blijft een kleintje hoor.mik zit nu net in maat 74 en hij is bijna 10 maanden. Hij weegt ook nog niet heel veel . Bij 8 maanden woog hij 7370 maar het is een vrolijk lief kereltje die het prima doet.

    Probeer wel te genieten want de tijd vliegt voor je het weet ben je bevallen.
    Succes
     
  11. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Mijn vraag Is voornamelijk...
    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    in de zwangerschap wel maar toen ze eenmaal geboren was en ik me geen zorgen meer hoefde te maken zat ik enorm op mijn roze wolk tot ik thuis kwam en de hormonen op begonnen te spelen.

    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    38+5

    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    geplande keizersnede ivm stuitligging en al een week lang slechte ctg's

    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    2460gr en 44cm

    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    woensdag bevallen vrijdag naar huis. als ik natuurlijk was bevallen misschien wel eerder. wel nog thuis tegen het probleem aangelopen dat ze erg suf was en geel zag maar gelukkig net niet erg genoeg voor het ziekenhuis. en ze had erg veel moeite zich warm te houden. man en ik lagen op de dekens te puffen van de hitte want verwarming stond aan en zij lag met 35.6 in de wieg onder 2 dekens en een wollen trui ( na buidelen weer op temp en met wollen trui op de dekens bleef de temp acceptabel)
    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...)
    ik had 1 setje 44 bij me en mijn schoonzus zou als ze idd in 44 zou passen de dag van de geboorte nog 2 setjes halen (voordeel van geplande datum) en die heb ik dus de dag erna gehad en toen ik thuis was nog 1 setje besteld. dus uiteindelijk 4 setjes 44 die ze 5 weken aangehad heeft toen was ik het zat en ben overgegaan op 50 was nog wel ruim maar kon wel.

    ze is nog steeds klein Nu maat 74/80 maar we weten nu wel dat ze zo klein is/was door een chromosoomafwijking. de meeste kindjes met onverklaarde dysmaturiteit maken een inhaalgroei in het eerste jaar volgens onze kinderarts
     
  12. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Mag ik vragen welke chromosoom afwijking? En hebben jullie ook een vruchtwater punctie gehad tijdens de zwangerschap ivm de groei achterstand?
     
  13. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Wat vervelend dat je kindje dysmatuur is.. gelukkig zijn er genoeg verhalen van mensen waarbij het kindje nauwelijks hinder ondervonden heeft van het dysmatuur zijn. Vergeet dat niet!

    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Ja, helaas wel.
    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    40+2
    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    Keizersnede, het ging heel slecht met dochter
    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    2440 gram, 47,5 cm
    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    Na 10 dagen
    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen?
    Ik had 50 als kleinste maat. Met omgeslagen mouwen ging dit wel redelijk. Ze heeft er vrij lang in gezeten.

    Toevoeging aan mijn verhaal: bij mij wisten ze niet dat dochter zo klein was. Ze hadden haar gemiddeld geschat. Ze heeft langer in het ziekenhuis moeten blijven omdat er veel complicaties waren tijdens de bevalling, dit kwam niet zozeer door de dysmaturiteit. Wel was mijn dochter heel zwak door alle complicaties en omdat ze dysmatuur was had ze de kracht niet om er zelf boven op te komen. Ze heeft een natrium en glucose infuus gehad. Daarnaast ook sonde voeding omdat ze te zwak was om te drinken. Wederom vanwege de samenhang van omstandigheden.

    Mijn dochter is inmiddels 2,5 geweest en pas geleden tikte ze voor het eerst de gemiddelde lijn aan van de groeicurve :). Daarvoor zat ze er altijd onder.
     
  14. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Ze heeft een micro deletie op chromosoom 17. Er word in nl gemiddeld 1 kindje per jaar mee geboren dus komt weinig voor. We hebben geen vwp gehad enerzijds omdat er behalve de groei geen enkele aanwijzing was voor een afwijking en anderzijds omdat wij het ook niet wilden. Kindje is toch welkom dus persoonlijk loop ik dan liever geen risico's als er geen enkele aanwijzing is behalve groei dat er iets aan de hand is. Hebben met 18 maanden een diagnose gekregen en hadden daarvoor al wel het gevoel dta er iets was maar ja dit konden we nooit vermoeden omdat het niet echt naar boven komt als je gaat googelen omdat het zo weinig voor komt
     
  15. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat heftig voor je meid. Heel veel sterkte! Hieronder mijn antwoorden op je vragen.

    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Welke wolk? Ik wist vanaf 24 weken dat 'ie te klein was maar had met 21 weken al een dreigende vroeggeboorte en de situatie was toen zeer kritiek.

    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    37+2 (Een wonder! Aldus de artsen)

    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    Spontaan, zou 2 dagen later ingeleid worden :)

    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    Ruim 2 kilo, zwaarder dan geschat ondanks vele groeimetingen.

    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    Na 12 dagen, kleine woog toen ruim 2100 gram. Eigenlijk was alleen het wakker blijven tijdens het drinken (bv) een probleem.

    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...)
    Ik had veel maat 44 (je moet wat als je 16 weken voornamelijk ligt), maar dat was nog veel te groot!!
     
  16. leco1980

    leco1980 Actief lid

    25 nov 2013
    144
    10
    18
    NULL
    NULL
    Wat heftig voor je, heel veel sterkte!

    1: ik lag met 29 wkn zwangerschap in het ziekenhuis vanwege zwangerschapsvergiftiging. Dus nee totaal geen roze wolk.

    2: 36 wkn precies.

    3: spoedkeizersnee vanwege steeds slechtere ctg's (zaterdag keizersnee gehad en zou maandag ingeleid worden).

    4: 1855 gram.

    5: mijn zoontje mocht na 20 dgn mee naar huis, zelf ben ik een week na de keizersnee naar huis gegaan en iedere dag op en neer geweest naar het ziekenhuis.

    6: ik had 2 pakjes maat 44 gehad en er zelf 2 gekocht, dit was eigenlijk nog te groot.
     
  17. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Super bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Fijn om ervaringen te lezen... die vind je namelijk maar weinig.
    komende dinsdag mogen We weer voor groei echo... ben dan 30.1wk.. ben benieuwd!
     
  18. Baukje1985

    Baukje1985 Fanatiek lid

    26 jul 2010
    2.731
    44
    48
    Heb min of meer je vragen al beantwoord in een van mijn reacties in je andere topic maar vul ze toch nog eens voor je in:

    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Die was er zeker niet. Eerste trimester allerlei onverklaarbare bloedingen gehad. Vanaf 20 weken onverklaarbaar moe en veel harde buiken. Zelf al niet gerust op de groei omdat mijn buik zo klein bleef (tweede zwangerschap). Met 27 weken controle vk. Groeiecho ivm kleine buik. Inderdaad groeiachterstand. Onze zoon was asymetrisch te klein. Hoofdje op termijn, buikje p10 op dat moment en bovenbeenbotje p5. Geprikt op infecties. Positief op CMV-virus, echodense darmen, te glad hersenoppervlak voor het termijn. Geschetst toekomstbeeld: een zeer zwaar gehandicapt kind wat mogelijk niet met het leven verenigbaar is. Vruchtwaterpunctie om CMV of chromosoomproblemen vast te stellen dan wel uit te sluiten. Placentaprobleem leek niet een optie omdat mijn eerste zwangerschap probleemloos was. Toch bleek het een placentaprobleem te zijn.
    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen?
    32+6
    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling?
    Spontane weeen, dagen ervoor al pre eclampsie vastgesteld. Uiteindelijk keizersnee ivm dips op CTG. Daarna ik HELLP.
    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte?
    1265 gram. In het behandelplan gingen ze ervan uit dat hij lichter was (<1200 gram). Hij hield vocht van mij vast. Zijn laagste gewicht was 1140 gram.
    5. Wanneer mochten jullie naar huis?
    Met 37+4 weken. Sneller dan verwacht. Hij was toen 2040 gram.
    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...)
    Had inderdaad maat 44 nodig. In het begin met de mouwtjes nog omgeslagen. Feetje heeft kleine maat 44. Dit zat onze jongen het beste.
     
  19. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    1. Hebben jullie de roze wolk ook volledig gemist?
    Vanaf week 30 dysmatuur maar ze bewoog erg veel dus maakte me niet heel veel zorgen, heb er wel van kunnen genieten.
    2. Met wat voor termijn zijn jullie bevallen? 38.0 en de 2e 37.6
    3. Spontaan of keizersnede of ingeleide bevalling? 2x ingeleid
    4. Wat woog jullie kindje bij geboorte? Allebei bijna 5 pond
    5. Wanneer mochten jullie naar huis? 1e na 2 dagen, 2e dezelfde dag.
    6. Wat voor kleding maat moet ik kopen? (Heb 2 setjes 44... durf niet kleiner te kopen... het is allemaal zo mini...) had 3 sets maat 44 en wat extra rompertjes. Verder maat 50 met omgeslagen mouwtjes en broekspijpen.

    Ik vond vooral de eerste babytijd zwaar, veel voedingen, extra wegen, bijvoeden enz. Duurde erg lang (meer dan een jaar) voordat ze doorsliepen s nachts, veel krampjes, darmen echt nog niet rijp bij geboorte, je merkt toch dat er opstartprobleempjes zijn met temperatuur (heel lang mutsjes en kruiken, moeite met drinken (zorg voor een goede kolf en prematuurflesje!) maar het zijn nu 2 gezonde kids, niets aan overgehouden , bijna nooit ziek en erg bijdehand/ voor in ontwikkeling
     
  20. MMMmeisje

    MMMmeisje Fanatiek lid

    22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Dank jullie voor de reacties!

    Heb ik persoonlijk erg veel aan gevoelsmatig... helpt me relativeren.

    Vandaag weer voor groei echo geweest en de kleine meid wordt nu met 30wk op 1138gr geschat. Over 2 weken hebben We een GUO (met 20wk ook gehad ivm icsi) om te kijken hoe de placenta vast zit aan de baarmoeder ivm de flinke fluxus van de vorige bevalling en hoe ze verder er op het oog uit ziet mbt ontwikkeling hersenen en de organen in de buik voornamelijk... ben benieuwd maar ergens geloof ik niet dat daar nog iets geks gevonden gaat worden aangezien de vruchtwater punctie geen afwijkingen liet zien.

    Maar voor nu zijn we weer een week verder!!
     

Deel Deze Pagina