Ervaring inleiding gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door mvrtjex93, 11 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    hallo dames

    Waarschijnlijk (morgen nogmaals een gesprek) wordt ik met 38 weken ingeleid.. nu ben ik best nieuwsgierig hoe de ervaringen zijn qua inleiding want ben ik benieuwd na, dus heb jij een ervaring met inleiding en durf je die te delen dan zou ik het fijn vinden
    Ik weet namelijk nu nog niet echt wat me dan te wachten staat
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik ben ingeleid met 35+5. Ik had al 1 centimeter ontsluiting alleen dat is niet voldoende voor een inleiding dus ik kreeg de ochtend voor de inleiding een ballonkatheter. De volgende ochtend om 7 uur naar de verloskamers gebracht, de ballon werd verwijderd en ik had toen 2 centimeter ontsluiting. De vliezen werden gebroken en werd aan de CTG gelegd en elektrode op het hoofdje van dochter werd geplaatst. Na een uurtje werden ook de weeopwekkers gestart. Rond 10 uur had ik 4 cm ontsluiting. Rond het middaguur kreeg ik een enorme weeënstorm en heb ik na een tijdje een ruggeprik gekregen. Rond 19.00 uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Om 19.36 uur is onze dochter geboren.

    Ik heb het als vrij heftig ervaren maar ik was dan ook erg ziek en half van de wereld. Met name het opvangen van de weeën was lastig omdat ik in beide handen een infuus had en aan allerlei toeters en bellen lag. Bij een normale inleiding zal dat niet zo extreem zijn vermoed ik.
     
  3. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83

    Dankjewel om je ervaring te delen, ik ben erg benieuwd. Bij mij wordt die gehaald omdat meneertje ook aan de grotere kant is en ik veel last heb en bijna niet meer slaap.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  4. OliveTree

    OliveTree Actief lid

    29 apr 2016
    317
    33
    28
    Hoihoi,

    Ik ben gisteren ingeleid met 41+5 weken en ik vond het veel heftiger dan de spontane bevalling van mn zoontje.
    Om 10 uur s ochtends heb ik een tabletje gekregen van onder welke voor meer ontsluiting moest zorgen, ik had namelijk al 2 cm dus een balloncatheder hoefde niet. Ik voelde tot de middag helemaal niets kwa pijn. Rond 14.30 uur braken ze bij 4cm mijn vliezen en kreeg ik na 10 minuten meteen weeenopwekkers via een infuus. Ik moest aan de CTG blijven en ze hadden een elektrode geplaatst op t hoofdje van zoontje, dus veel kon ik niet. De weeen kon ik alleen in bed opvangen, erg moeilijk. Ik had het zo zwaar dat ik toch van de CTG etc af mocht en even onder de douche kon. Dat heeft zn werk gedaan want binnen een halfuurtje zat ik van 5/6 cm op volledige ontsluiting en mocht ik persen.

    Om 18.30 is onze baby geboren, na 15min persen. Ik vond het, vergeleken met een spontane bevalling, wel heftig. Het duurde véél korter (bij de eerste 14 uur weeen gehad), maar ik kon t dit x niet goed opvangen.

    Ik ken wel veel mensen in mn buurt die een inleiding fijner vonden dan een spontane bevalling, ik wil je niet afschrikken met mn verhaal :) ik had dan ook een baby van 5300 gram :)

    Veel succes!!
     
    ikke1982 vindt dit leuk.
  5. qwsr

    qwsr Actief lid

    20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik bwn ingeleid met 40+5 van me dochtertje omdat ze had gepoept in het vruchtwater. Kreeg gelijk weeenopwekkers waardoor ik gelijk in een weeenstorm terrecht kwam. Na 8 uur hadden ze me vliezen gebroken toen werden de weeen nog heftiger en kob ik ze niet meer opvangen en kreeg een ruggenprik baby werd in de gaten gehouden dmv elektrode op hoofdje en ctg. Eindstand na 18 uur mocht ik perseb maar ze lag te hoog nog en haar hartje zakte telkens toen werd het spoedkeizersnee helaas geen leuke ervaring mbt inleiden. Ze is gebore met 40+6
     
  6. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik ben bij de eerste ingeleid.

    Donderdag avond hebben ze het ballonnetje geplaatst. Die nacht wel wat krampen gehad maar niks serieus.

    In de ochtend bij de controle had het ballonnetje nog niks gedaan. Dus plan was om de zaterdag weer verder te kijken.
    Wel hadden ze me nog een capsule ingebracht die nog extra zou helpen voor het verweken.
    En daarop kreeg ik weeen. Meteen goed krachtig en regelmatig. Tijdens een wee braken mijn vliezen. Dat was toen op vrijdag rond een uur of 11/12.

    De rest van de dag bleven de weeen om de 4/5 minuten komen, ze waren goed krachtig aldus ook de ctg. Maar de ontsluiting vorderde niet. De boel was nog steeds niet verweekt.

    Zo ben ik doorgegaan tot zaterdag eind van de middag en toen eindelijk volledige ontsluiting en was na een half uurtje persen onze dochter er.



    Succes met de bevalling, hopelijk verloopt alles soepel!
     
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Hier ingeleid met 36+6 ivm een steeds hoger oplopende bloeddruk.
    De avond van te voren een ballon en de volgende ochtend 2 cm ontsluiting. Rond half 10/10 uur begonnen de weeenopwekkers te werken en na een tijdje om een ruggeprik gevraagd want ik zat in een weeenstorm.
    Tijdens het zetten ruggeprik ineens bijna volledige ontsluiting en rond 13:00 was zoon er gelukkig! Wel met hulp van een knip en vacuümpomp.
    Jammer genoeg zat ik aan bed gekluisterd ivm met magnesiuminfuus,katheter en die metingsbanden rond de buik.
    Gelukkig was hij er wel snel!
     
  8. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Oehhh ik ben nu wel erg benieuwd.. het liefst zou ik namelijk echt zonder pijnstillers willen doen.. maar als ik zo verhalen hoor is dat dan bijna gewoon niet te doen....
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  9. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben bij de jongste ingeleid. Dit zou op dinsdag gebeuren en op de maandag ervoor had ik nog een afspraak bij de gynaecoloog. Toen ik daar kwam werd mij verteld dat ik boven verwacht werd. Dit wist ik niet want was met het maken van de inleidafspraak niet verteld. Wij naar boven. Gelukkig was mijn man erbij helaas ook mijn dochter.
    Werd eerst uitgelegd wat ze allemaal konden doen. Ze zouden eerst gaan kijken hoeveel cm ontsluiting ik had als ik die al had. Met geen of te weinig ontsluiting zou ik eerst ballon krijgen en mocht ik naar huis. Had ik al 3cm zou ik een hormoon tampon krijgen en moeten blijven. Als ik al 4 cm had gehad zouden ze vliezen breken. Ze kozen voor de ballon eerst maar zodra die gevuld werd viel dat ding er gelijk uit. Dus werd het de hormoon tampon. Prima doe maar. Mijn moeder gebeld zodat mijn man haar kon brengen. Hij dus weg en ik naar een andere kamer want ik hield een bevalbed in beslag wat ze mss nodig hadden. Nog geen half uur later kreeg ik een weeënstorm. Niets hielp douchen of warm bad. Dus ruggenprik gekregen. Door de heftige weeën (die ik gelukkig niet meer voelden) hebben ze de hele dag gemonitord en niets gedaan. Uiteindelijk komt om 19.00 uur iemand kijken hoever de ontsluiting is 3cm! Hele dag weeën niets gebeurd. Ze durfden ook de vliezen niet te breken. Komen om 22.00 wel weer terug om te kijken hoe het dan gaat. Ctg bijstellen want ze hadden slecht beeld. Ze loopt met weg om 19.20 gebroken vliezen. Meneertje deed het zelf maar. Man was alleen even weg om te bellen dat het nog wel even ging duren bij ons. Uiteindelijk al met al is de kleine man om 21.58 geboren.

    Sorry voor het lange verhaal.
     
  10. Meysje

    Meysje Bekend lid

    5 nov 2012
    531
    318
    63
    Ik ben met 38+3 ingeleid wegens verminderd leven. De dag ervoor zat ik voor een ctg en toen kwam iemand vragen of ik ingeleid wilde worden want het was wel mooi. Ik twijfelde maar bij toucheren bleek dat ik al ontsluiting had.
    Dus de volgende dag gemeld, in de nacht nog een cm erbij gratis en voor niets :D om 7.30 en 3cm in totaal mijn vliezen gebroken.
    Ik kwam binnen 2 minuten in een weeenstorm terecht die goed op te vangen was. Na anderhalf a 2 uur zat ik op 4cm. Ik heb toen preventief een ruggenprik gevraagd omdat ze om de minuut kwamen en ik uit ging van 1cm per uur.
    Vocht infuus gehad, en onderweg naar de anesthesist volgden de weeën elkaar zo snel op dat er geen pauze tussen zat.
    De ruggenprik leek al binnen 10 seconde te werken.
    Terug op de kamer heeft de vk gevoeld en zat ik op 10 cm. Die laatste weeenstorm leverde dus 6cm in 20 minuten op haha (en al met al goed te doen qua pijn)

    Ze hebben de prik uitgezet in afwachting van de persweeen maar na een halfuur begon de hartslag van mijn zoontje te dippen, achteraf gezien zat zijn navelstreng om zijn nek. Dus hij moest er uit, ik heb geperst onder volledige verdoving. 5x persen en hij was geboren, vanaf het moment van het breken van de vliezen tot hij bij me lag duurde 3 uur en 58 minuten.

    Al met al kijk ik terug op een hele fijne bevalling, enige wat ik jammer vind aan de inleiding is dat ik niet weet wat mij te wachten staat bij een natuurlijke bevalling, terwijl dit elk moment kan gebeuren; de gyn verwacht dat ik voor de 36 weken zal bevallen van de tweeling.
     
  11. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ik ben ingeleid met 39+5

    7.00 moest ik me melden in het ziekenhuis. Kreeg een pompje om de weeën op te wekken (ik had al wat ontsluiting gelukkig, 1 of 2 cm). Ze zeiden we komen over een paar uur terug dan zit je hopelijk op de 4 cm. Dat ging allemaal wat sneller dan hun dachten en om 13.00 had ik volledige ontsluiting. Om 13.08 is onze dochter geboren
    Ben wel ingeknipt maar verder verliep de bevalling vrij makkelijk en snel, zeker voor een eerste keer.
     
  12. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    2 x ingeleid met 38.0

    Had bij alle 2 al 3 cm ontsluiting. Dus gelijk vliezen breken en weeën opwekkers. Zonder pijnstilling de bevalling gelukt. Alleen bij de 2e vielen de pers weeën weg. Verder alles prima verlopen. Het enige vervelende vond ik dat je aan de ctg etc ligt en infuus. Dus weinig bewegingsvrijheid.
     
  13. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Dankjewel dames voor de ervaringen die jullie delen ik ben erg benieuwd vanmiddag om half 4 een afspraak
     
    LolaBloem en Oceanna vinden dit leuk.
  14. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Als er tot volgende week donderdag niks spontaans gebeurd wordt ik donderdag avond ingeleid gaan ze in iedergeval met een ballonnetje beginnen als ik nog geen enkel ontsluiting heb na 24 en 48 uur kijken ze of het ballonnetje iets doet.. heb ik na 48 uur nog geen ontsluiting dan houden ze er mee op en een week verder nogmaals kijken want Mn lichaam moet er wel klaar voor zijn namelijk en aangezien de kleine het verder prima vermaakt in mn lichaam is er ook niet echt haast alleen is die aan de grote kant
     
    LolaBloem en Oceanna vinden dit leuk.
  15. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Ik ben ingeleid met 38+2. Had 1 cm ontsluiting en kreeg pilletjes rond 19.00. De volgende morgen om 7.00 had ik 3 cm ontsluiting en hebben ze m'n vliezen gebroken. Weeën begonnen direct, alleen niet sterk genoeg. Dus aan het infuus. Daarna een flinke weeënstorm. Om 11 uur had ik 6 cm ontsluiting. K wou een ruggenprik, maar kon niet meer. Dus morfine pompje gekregen. Om kwart over 12 volledige ontsluiting en om iets voor 1 is mn dochter geboren.
     
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.356
    113
    Ik ben beide keren ingeleid met 38+0 wegens chronische hypertensie. Beide bevallingen ben ik gestart met 3cm ontsluiting dus een ballon was niet nodig. Beide waren behoorlijk snel en daardoor best heftig met weeënstormen.
    Ik kijk heel goed op mijn beide bevallingen terug! Hoor vaak dat vrouwen het vervelend vinden dat ze door het CTG alleen maar mochten liggen, maar ik vond dit alleen maar fijn. Ondanks de rugweeën lag ik het liefst op m’n zij dus heb dit ook beide bevallingen gedaan.


    Eerste bevalling:
    07.00 in ziekenhuis
    08.45 vliezen geprikt
    09.30 weeënopwekkers aan (weeën kwamen niet op gang na breken vliezen)
    13.10 volledige ontsluiting en start persen
    13.24 dochter geboren


    Tweede bevalling:
    07.15 in ziekenhuis
    08.30 vliezen geprikt
    09.00 weeënopwekkers aan (weeën kwamen niet op gang na breken vliezen)
    09.13 start weeën, direct weeënstorm dus opwekkers weer uit.
    10.00 volledige ontsluiting en start persen
    10.03 zoon geboren
     
  17. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Ik ben met 38 weken ingeleid, ook wegens vermoeden grote baby en dat in combinatie met extreem vocht vasthouden en een bloeddruk die ineens omhoog knalde uit het niks, toen vonden ze het wel mooi geweest :rolleyes:

    Ik had al 3 cm ontsluiting, dus moest me de volgende dag om 7 uur melden. Aan het infuus gegaan, en vliezen gebroken rond 8 uur. Rond een uur of 11 zat ik op 4 cm, dus hebben ze de boel een tandje hoger gezet omdat het niet voldoende deed (ik zat nog vrolijk rechtop me af te vragen of en wat ik nog wilde gaan lunchen zeg maar :p).
    Toen ging het ineens behoorlijk hard, kon de weeën ook niet goed opvangen vanwege rugweeën. Dus bij 8 cm toch nog pijnstilling gekregen in de vorm van een pompje. Rond kwart over 3 begonnen de persweeën, pompje werd er afgehaald en tegen vieren mocht ik beginnen met persen.

    Uiteindelijk om tien over 5 bevallen, dmv vacuumpomp en knip. Maar dat had vooral te maken met dat zoon het niet meer zo heel erg leuk had (hij moest er binnen een kwartier uit), ik was uitgeput en zoon gleed elke keer weer terug na het persen.

    Mijn moeder is overigens ook ingeleid bij mijn geboorte, en die kijkt er ook heel goed op terug.

    Oh en mijn zoon werd ook op p95 geschat qua groei, uiteindelijk viel het reuze mee. Hij was nog geen 3.4 kilo bij de geboorte en paste gewoon nog in maat 50 :)

    Heel veel succes!
     
  18. Clur26

    Clur26 Niet meer actief

    Hier ook ingeleid met 39+1 ivm minder leven bij hypertensie.
    Ik had 2 cm ontsluiting dus een hormonalebeetje tampon/veter ingebracht welke weeën kon op gaan wekken, zo niet dan moest die na 12 uur worden verwijderd en moest ook in het ziekenhuis blijven. Balloncathether niet gehad omdat ik al 2cm ontsluiting en een weke baarmoedermond had.
    Echter 12 uur later kunnen verwijderen zonder dat ik weeën kreeg.
    Dit was geloof ik om 10 u s avonds.
    Toen in het ziekenhuis geslapen. Ik was bang dat ik vanwege spanning niet zou kunnen slapen dus gevraagd of ik iets kon krijgen om te slapen, toen heb ik een spuit waar ik erg suf van werd en dus heeeeeerlijk geslapen. Volgende ochtend lekker gedoucht en gegeten en kwamen ze kijken hoeveel cm ontsluiting ik toen had, ik had 3 cm toen. Dus vliezen doorgeprikt en aan de weeën opwekkers.
    De weeën begonnen toen vrij snel en direct ook heel heftig, mijn ervaring is dat het dus NIET rustig opbouwd, maar direct heel heftig is. Al snel had ik ook geen pauzes meer tussen de weeën waardoor ik niet op adem kon komen. Ik vroeg toen om pijnstilling maar voor een ruggenprik was ik al te ver. Heb toen via infuus remifentanyl pompje gekregen (pijnstilling), door die pijnstilling kreeg ik weer pauzes tussen de weeën. Dat maakte het direct een stuk draaglijker.
    Uiteindelijk 1 uur en 15 minuten moeten persen, in totaal heeft het maar 6,5 uur ongeveer geduurd vanaf de eerste weeën. Het was dus wel direct vrij heftig maar mag denk ik echt niet klagen. Persoonlijk kijk ik er goed op terug, behalve de weeën stormen!
     
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik ben ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Bij mij hebben ze het 2 dagen met orale pillen geprobeerd. Geen resultaat. Op dag 3 ballonkatheter maar ik ging bijna knock out van de pijn. Dus er is wat uit gehaald. s Middags na een pethidine injectie weer opgevuld. Op dag 4 s morgens 2-3 cm ontsluiting en vliezen gebroken plus aan infuus met weeëenopwekkers. Geen effect. Ruggenprik gekregen om infuus op de allerhoogste stand te zetten en mij rust te geven. Maar bleef steken op 4cm. En hooguit wat felle harde buiken. Midden in de nacht een spoedsectio gehad. Achteraf lag ze scheef/verkeerd en had ze nooit normaal geboren kunnen worden.
     
  20. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Wat lief dat jullie allemaal zo open zijn om jullie ervaringen te delen. Zo zie je dat net als een bevalling ook elke inleiding heel anders kan zijn ik ben erg benieuwd maar kan de dagen nu aftellen dat we hopelijk onze kleine man mogen verwelkomen.. nogmaals bedankt allemaal voor het delen van jullie verhalen en als er eventuele andere vrouwen nog verhalen willen delen graag natuurlijk lees ze namelijk aandachtig xx
     
    Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina