Ervaring inleiding gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door mvrtjex93, 11 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hier ingeleid met precies 39 weken. Had al 2 cm ontsluiting maar ze vonden mijn baarmoeder niet verweekt genoeg dus ik kreeg een hormoonveter. Dat leverde uren weeën op maar geen ontsluiting, dus moest ik in het ziekenhuis overnachten en zouden we de volgende dag kijken wat er ging gebeuren.

    Na toucheren (39,1 weken) vond de gynaecoloog dat ik toch 3 cm had en de verloskundige bleef bij 2 cm. Uiteindelijk dus vliezen gebroken en meteen een infuus gestart. Nog geen 4,5 uur na het breken van de vliezen was mijn kleine popje er. :D Heb 5 minuten geperst. :thumup:
     
  2. mar77

    mar77 Bekend lid

    10 okt 2010
    534
    129
    43
    Bij de tweede ben ik ingeleid met 38.3 ivm hoge bloeddruk.
    Eigenlijk heb ik helemaal geen nare ervaring.
    Ze zouden de avond ervoor een ballon plaatsen, maar toen had ik al 2 cm ontsluiting.
    De volgende morgen ging om 7.30 uur het infuus aan.
    Helaas kreeg ik rugweeen, die vond ik wel wat vervelend, maar op het moment dat het echt pijnlijk werd had ik al volledig ontsluiting. Om ongeveer 11.15 is hij na 2 persweeen zonder hulpmiddelen geboren.
    Hij had alleen de navelstreng strak om zijn nek en is in het geboortekanaal al afgenaveld. Hij kwam ook slap en paars ter wereld en is bijna gelijk meegenomen voor insufflatiebeademingen.
    Gelukkig ging het al snel goed.
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Hoe is het nu met je @mvrtjex93? Al babynieuws :)?
     
  4. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83

    Neee vanavond gaan ze kijken hoeveel ontsluiting heb en of ballonnetje nodig is en dan morgen weeen opwekken ... hoogst waarschijnlijk ben zijn wij morgen trotse ouders
     
    bozoe vindt dit leuk.
  5. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.739
    441
    83
    Spannend succes!!
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Spannend hoor!!! :D
     
  7. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83

    Ballonnetje geplaatst en het rommelt wel ben benieuwd morgen vroeg had al 2 cm ontsluiting maar ze willen er 3
     
  8. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Mijn verhaal wil je misschien niet horen, want het komt maar zelden voor. Maar ik ben ingeleid met 38.5 dmv tabletten. (Uit onderzoek is gebleken dat er weinig verschil zit tussen tabletten en een ballonnetje)

    Dus dinsdag melden, 7 uur gestart met 3x daags tabletten, wel harde buiken/weeën geen ontsluiting, woensdag zelfde verhaal, donderdag om half 5 uiteindelijk voldoende ontsluiting voor het breken van mijn vliezen. (Na 3 dagen dus pas)

    Om 17.00 vliezen gebroken, net niet voldoende weeën (3 per 10 minuten en moesten er 4-5 zijn) dus aan de oxytocineom 18.30.
    23.30 VO, dus dat ging heel snel op vrijdag 1.30 is hij geboren. Maar dat het zo lang duurt komt gelukkig niet zo veel voor. Hopelijk heb jij je kindje nu binnen 24 uur in je armen.
     
  9. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
  10. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben benieuwd of de baby er inmiddels al is!

    Ik ben bij de 2e ingeleid met 39.3 ivm zeer ziek kindje de eerste keer.
    Donderdagochtend ballon geplaatst die er donderdagavond uitviel.
    Vrijdagochtend half 8 melden 3cm.
    8u vliezen gebroken
    9u infuus prikken(antibiotica ivm eerder ziek kindje), 3x mislukt
    9:30 word naar de ok gereden om infuus te zetten 3x mislukt
    10u gelukt, mogen naar de bevalkamer met bad!
    Ab wordt gegeven
    10:30 ab klaar, weeenopwekkers aangesloten 1.2
    13:00 2e ab gaat erin weeopwekkers naar 2.4 komen nu regelmatiger en pijnlijk
    3u 5 6cm
    3.15 in bad
    16.15 richting ruggenprik de gyn zegt expres tegen de anesthesie dat ik pas 4cm zou hebben anders hadden ze me niet meer willen helpen. Moet beloven direct bij erge druk van onder het wel aan te geven zodat ik niet daar beval!
    17.05 terug kamer
    17.30 7cm
    18.05 3e gift ab gaat er in. Ik voel mn weeen nogsteeds wel, scherpste rand is er alleen af. Moet echt goed meepuffen tegen de gigantische druk van onderen.
    19:00 Ik laat de verpleging weer komen want heb giga persdrang, na even voelen blijk ik gelijk te hebben en al 10cm en volledige ontsluiting. Mag "rustig" meepersen op mn weeën terwijl ik op mijn rechterzij lig.
    Kleine begint het een beetje zat te worden en ik mag op handen en knieën gaan zitten, partner krijgt handschoenen aan en mag kleine zijn hoofdje tegenhouden.
    Om 19:38 wordt hij geboren! Partner geeft hem direct tussen mijn benen door aan.

    Ik heb dit als een hele fijne bevalling ervaren. Veel fijner als bij de eerste die spontaan kwam..
     

Deel Deze Pagina