Naamstickers handig voor bij gastouder?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Druif78, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ons zoontje zit nu nog op een KDV en daarbij is het wel handig om van die naamstickers te hebben of kledingstickers. Straks gaan onze twee kids naar een gastouder, wat natuurlijk veel kleinschaliger is. Wel moeten we daar naar toe zelf luiers, doekjes, voeding en flessen meenemen. Is het handig om naamstickers te bestellen? En strijklabels?
    Ken alleen die van goedgemerkt.nl en labelfriends.nl. Iemand nog andere tios? Ik vind de naamstickers nog wel te doen, maar als je een combipakket neemt met strijklabels EN naamstickers en dat voor 2 kids dan ben je zo 50 euro kwijt!!:$ Is dat echt noodzakelijk?
     
  2. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    ik ben gastouder en ik heb maar 1 gezin die naamlabels heeft op de flessen en poedertorrentjes. Ik vind het wel handig, maar aangezien ik toch niet meer dan 2 baby`s mag hebben (een tijdje had ik 3 flessen omdat er ook een 1-jarige nog een fles had) is het toch wel uit elkaar te houden. En niet elke baby heeft dezelfde fles of dezelfde kleur. Reservekleding laat ik gewoon in de tas totdat ik het nodig heb. Luiers leg ik altijd per 2 op de commode en onthoud ik wel (heel enkele keer eindigt er een met een ander merk luier ;) ).
     
  3. Ikke20

    Ikke20 Actief lid

    13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

    Mijn zoontje gaat naar een gastouder en ik heb toevallig een tijd geleden al naamstickers van goedgemerkt gewonnen. En ik moet eerlijk toegeven dat de stickers nog steeds in de envelop zitten :). Onze gastouder heeft op dit moment ook maar een ander kindje en soms twee. Daarnaast is zijzelf heel erg oplettend dat alle spullen netjes weer terug komen. Dus ik zou eerst kijken naar hoe je gastouder zelf is in dit soort dingen, eventueel zelfs even overleggen. Ik denk eigenlijk dat het niet echt nodig is. Juist omdat het zo kleinschalig is, weet je gastouder meestal wel welke spulletjes van wie zijn.

    Groetjes Mariska
     
  4. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Fijn om te lezen! ik zal idd eens met haarzelf overleggen hoeveel baby's ze op dat moment zal hebben. Vlgs mij mag je ook maar een bepaald maximum hebben per gastouder?? Reserve kleertjes idd in een tas meegeven kan natuurlijk ook.
    En die doekjes en luiers kan ik natuurlijk ook gewoon beschrijven....
    Zal eens vragen hoe secuur ze hier zelf mee is ;)
    In ieder geval bedankt voor deze handige reacties! Als mensen nog andere ideeën hebben hoor ik het graag!
     
  5. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Geen handige ideeën vanaf mijn kant verder, maar wel de bevestiging dat ik ook geen naamstickers e.d. gebruik voor de spullen van mijn dochter die naar een gastouder gaat. Ik heb mijn g.o. er ook nog nooit over gehoord, dus volgens mij vind ze het wel prima zo.
     
  6. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik heb de naamstickers van Goedgemerkt op de flesjes maar ook omdat de fles ook meegaat als we bv op een terrasje zitten.
    Mijn tel. nummer staat erop zo hoop ik dat hij weer terug komt als we hem vergeten.

    Luiers staat gewoon zijn naam op het pak en zitten en zijn vakje in haar kast.
    Hij drinkt daar uit een fles van haar alleen zijn eigen tuitbeker gaat mee.
    Voeding heb ik in het orginele pak daar staan met zijn naam erop.

    Kleertjes zitten in zijn tas.
    Daar heb ik wel weer een sticker in geplakt.
    Maar eigenlijk is het niet nodig.
    Mochten ze op zijn dan bestel ik geen nieuwe weer.
     
  7. wendysunny

    wendysunny VIP lid

    24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    gebruikte ze eerst voor erg veel.. nu voornamelijk voor de knuffels
     
  8. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Eigenlijk lees ik terug dat het voor bij een gastouder niet erg nodig is? Misschien dat ze voor in totaal 3 baby's flessen uit elkaar moet houden. En dan zouden ze ook allemaal dezelfde flesjes moeten gebruiken?! Luiers, doekjes en kleertjes zijn helemaal specifiek dus dat lijkt me dan niet nodig? Om nu alleen naamstickers voor de flesjes te kopen... dan misschien met watervaste stift aan de buitenkant merken met een letter ofzo!
    Bedankt iig! Bespaart me weer zo'n 50 euro voor 2 combipakketten!!
     
  9. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik heb niets van Ties gemarkeerd. mijn gastouder weet feilloos welk sokje, speentje, alles van wie is.
     
  10. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Even tip met watervaste stift werkt niet (werk op een kdv en worden er gek van dat het niet gemerkt is )

    En heb nu dus in al die advent flessen (die al die kinderen hebben )
    Hun naam gekerfd met een mesje
     
  11. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Hier idd ook Avent flessen... die zijn wel populair he? Als je dan 2 of 3 kids hebt met hetzelfde merk zit je nog met een probleem... maar om nu alleen voor die flessen een hele set naamstickers te kopen??
     
  12. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Mijn man heeft naamstickers meegenomen van z'n werk met zo'n labelwriter gemaakt. Kostte ons niks. Heb alleen de naam op de flessen en het poedertorentje. Kleding dus niet. Hij gaat niet naar een go maar naar een kdv
     
  13. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Zo had ik het bij mn eerste ook gedaan! Ze vervagen wel in de vaatwasser, maar goed, een nieuwe is zo geplakt! En het kost niks idd... nu heb ik ander werk en geen labelwriter tot mn beschikking. Zal mn man eens vragen!
     
  14. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben ook een labelrwirter. Maar die dingen liggen er snel af met afwassen.

    Ben zelf echt het meest blij met die leters of naam er in werkt echt fijn want het gaat niet weg houd de fles scheef en je ziet van wie hij is.

    En qua de advent. We hebben (toen ik nog werkte nu verlof) maar 3 andere flesen de rest is advent
     
  15. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Heb even contact gehad met de gastouder maar de baby's die ze heeft gebruiken Difrax flessen... probleem opgelost dus! Verder zegt ze goed uit elkaar te kunnen houden wat van wie is. Voor mij geen dure naamstickers dus!!
     

Deel Deze Pagina