Ervaring met Fucidin antibiotica zalf?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Meral, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Hallo,
    Mijn zoon van 9 heeft een open wondje op het hoofd die steeds ging ontsteken, nu hebben we eergister Fucidin creme gehad.
    Wondje is niet meer gaan ontsteken, maar blijft wel prachtig rood. Dus er komt geen korstje over.
    We moeten maandag terug voor controle, maar ik ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Fucidin en de heling van een wondje.
    Toch wel fijn om te weten of het gaat zoals het moet gaan ;)
    Hij douched overigens in de morgen, daarna smeer ik de Fucidin er een beetje op en in de middag en avond smeer ik ook nog.

    Bedankt in elk geval voor het antwoord ...
     
  2. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ik ken fucidin alleen van krentenbaard en bij mijn kinderen heeft het nooit geholpen :rolleyes:. Het remde wel iets, namelijk de plekjes werden niet of slechts heel langzaam groter, maar genezen? Nee. En dan een 4-5 tal dagen later 'won' de bacterie en ontstonden er op andere plaatsen ook nieuwe plekjes.

    Altijd een AB-kuur nodig gehad...

    Maar goed, niet ieder ontstoken wondje is natuurlijk een krentenbaard?
    Beterschap!
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik had het idee dat de wondjes echt van binnenuit (onder) en van buitenrand naar binnen heelde... maar ook hier alleen de ervaring met fucidine bij krentenbaard. Hier werkte het wel heel goed overigens (bij alle 3 !! *zucht* )
     
  4. Meral

    Meral Fanatiek lid

    1 mrt 2014
    1.102
    604
    113
    Ja, dat denk ik dus ook. Maar vind het zo een raar gezicht, omdat er geen korst is, niks! Toch lijkt het wel of ik het wondje steeds een heel klein beetje kleiner zie worden. Nou ja, ik smeer er maar mee door want we zijn er al te lang mee bezig en dit is de eerste keer dat er een beetje verbetering te zien is. Maakte jij het ook een beetje schoon met een gaasje voor je er nieuwe op smeerde?
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nee dat niet.. smeerde alleen de zalf er op -en dan supergoed mijn handen wassen (of met een plastic handschoen aan) .
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Denk dat het wel logisch is dat je geen echt korstje ziet. Immers houd je het wondje vochtig door de crème. Dat is ook prima. Als het kleiner wordt gaat het goed lijkt mij.

    Hier ook alleen ervaring met fucidine bij krentenbaar (echt wel 40 keer ofzo bij de oudste 2), werkte hier altijd uitstekend.
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bekijk bijlage 570104 Lees even mee! Ik heb zojuist Fucidin gekregen voor deze plek bij mijn dochtertje.

    Dokter twijfelde of het krentenbaard is (ik denk zelf van niet?) maar dacht sowieso aan iets bacteriëels. Ben benieuwd of het gaat helpen. Moet inderdaad drie keer daags smeren.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Wat een gekke plek zeg. Geen eczeem ook?
     
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ze heeft een gevoelig huidje, roodharig meisje ;), maar CB en HA spreken nog niet van eczeem. Het is “eczeem-achtig”.... :rolleyes: ik smeer volop met dr. Leenarts droge huid zalf.

    Dit begon woensdagochtend ter grootte van een erwt. HA wilde geen risico’s nemen dus daarom meteen zalf en niet aankijken. Dat had ik zelf immers al gedaan en het breidt zich uit. Ze zit er zelf niet aan dus daar komt het niet door.
     
  10. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18

    Hallo,

    Inderdaad een gek plekje wat mijns inziens niet impetigo lijkt. Zie veel in de praktijk voorbij komen, ik kan ook niet blindelings van deze foto zeggen dat het geen impetigo (krentenbaard) is.
    Het is een plooigebied, is vaak warm, broeierig Leuke plek voor bacteriën maar kan ook evengoed vorm van eczeem (dauwworm) of micose (smetplekje door warmte) zijn. Is het nattens?
     
  11. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Nattend?
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    @bien86 het zat vanochtend ook op haar hoofdhuid. Zijn naar de HAP geweest en het is dus toch echt impetigo. Moeten nu alle verdachte plekjes smeren. Breidt het uit of krijgt ze koorts wordt het AB. Maar op haar leeftijd liever nog geen AB als het niet nodig is. In de knieholte is het al rustiger dus smeren lijkt wel te helpen.

    @ts sorry dat ik je topic een beetje kaap...
     
  13. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18


    Sorry voor late reactie. Hoe is het nu met haar?
     
  14. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Gaat goed gelukkig! De fucidin slaat aan. Op haar hoofdje is het al helemaal weg en de plek in haar knieholte is ook bijna weg. Ik denk nog een paar dagen smeren. Ze heeft er zelf geen last van gehad en geen koorts. Ben blij dat we een antibioticakuur hebben kunnen vermijden, ze is nog ze klein.
     

Deel Deze Pagina