Voor en nadelen van de Quinny buzz?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marjo83, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    In eerste instantie hadden we onze zinnen gezet op de Freestyle 3XL, maar bij nader inzien is ie toch wel pokkezwaar hoor. Tis echt zo'n joekel van metaal. En aangezien we niet in de bergen wonen of dagelijks het bos in gaan... ;)
    Nu hebben we de Buzz in gedachten, mooie compacte wagen, door de gasveer vouwt ie vanzelf uit en die leuke kleurtjes he.. :)
    Maar nu lees ik op zo'n vergelijk site dat er nogal veel mensen problemen krijgen met het zwenkwieltje.. Herkennen jullie dat? En zijn jullie nog meer dingen opgevallen aan de Buzz (zowel in positieve als negatieve zin?) Tis toch wel een hele hap snap uit je portemonnee dus wil graag veel ervaringen lezen enzo..
     
  2. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    De Quinny Buzz staat bij me op de babykamer, maar heb alleen een stukje gelopen om te kijken of alles werkt. Over een paar weken kan ik hem echt goed gaan testen :D

    Toen ik de Buzz wilde gana kopen heb ik ook allerlei negatieve verhalen gelezen, maar welke kinderwagen heeft geen minpunten?
    Dus ben ik gaan beslissen wat voor mij belangrijke punten waren en de Buzz pastte daar helemaal bij! Dus we hebben hem gewoon gehaald.

    Het zwenkwieltje kan vastgezet worden, met een voetpedaal, dus voor korte of lange stukken kun je zelf bepalen wat je lekker vind lopen.

    De reiswieg is misschien aan de kleine kant in verhouding met andere kinderwagens, maar als je kindje te groot is voor de reiswieg en nog niet zelfstandig kan zitten, dan kan de buggy helemaal horizontaal/plat en met de voetenzak erbij ligt je kindje toch warm.

    Verder is de Buzz erg compact en makkelijk in te klappen. Ook erg handig dat de maxi-cosi erop geplaatst kan worden met dezelfde adapters als de reiswieg.

    groetjes Saskia
     
  3. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Bedankt voor je reactie! Ik vind de Buzz ook praktischer dan de Speedi, juist om de reden van het buggy-gedeelte. Die kan helemaal plat, maar ook helemaal rechtop en je kunt hem naar je toezetten of van je af. Dus als ze dan nog klein zijn en niet meer in de dreami passen kun je hem idd naar je toe zetten.. Maar wel handig dat het zwenkwieltje ook vastgezet kan worden idd.. Past er wel zo'n draagmandje onder eigenlijk? En welke maxi-cosi heb jij, de cabrio?
     
  4. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Ik heb gelukkig tot op heden geen last van het zwenkwieltje ! Gebruik hem echt elke dag.

    Fijn vind ik hem zeer zeker, en mijn dochter ook haha
     
  5. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    sinds kort is er ook een goedkopere versie van de BUZZ nl de X-adventure Pulse. Lijkt me een super wagen!
     
  6. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Met het draagmandje bedoel je een boodschappenmand? Voor de Buzz kun je er eentje kopen, die past er perfect onder.
    En je krijgt er sowieso een tasje bij waar alle accesoires in gestopt zitten, daar kun je ook tot 5 kilo in meenemen als ik het goed heb. Is eenvouding van het frame op en af te klikken.

    Wij hebben inderdaad een maxi-cosi carbio gehaald, die kun je op de bijgeleverde adapters plaatsen. Andere merken autostoeltjes weet ik niet of dat op diezelfde adapters past.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb ook de buzz en heb er nog niet meegereden terwijl er een kindje in lag maar vind hem zo wel heel lekker rijden. ook ik heb de maxi-cosi cabrio erbijgepakt en dit was op hun advies, volgens mijn paste er ook geen andere op de adapter
     
  8. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Ik vind de Quinny Buzz een erg mooie wagen, maar op Kieskeurig.nl stonden dusdanig veel slechte recensies dat wij er van af gezien hebben.
    Niet alleen mbt het zwenkwieltje, maar ook mbt scheuren in de bekleding, gepiep en gekraak en barsten in buizen.

    De dame in de winkel hebben we nog gevraagd naar de kwaliteit en zij gaf zelfs toe dat er wel het e.e.a. aan kapot kon gaan, "maar dat je hem dan altijd terug kunt brengen en dat het gerepareerd wordt".
    Voor ons reden genoeg om een andere wagen uit te kiezen, want ik voel er weinig voor om dan X aantal weken zonder wagen te zitten.

    Succes (en nog belangrijker: veel plezier!) met kiezen!

    Maris
     
  9. Lijn

    Lijn Lid

    29 mrt 2006
    88
    0
    0
    nadelen zijn dat er geen boodschappennetje onder zit. nu schijnt dit wel te kunnen heb ik al gelezen maar niet aan toegekomen. je hebt alleen een klein tasje die je eronder kunt hangen. nog een nadeel vind ik dat ik heb niet zelf kan inklappen. wellicht ben ik niet sterk genoeg in mijn armen maar ook anderen hebben er moeite mee of krijgen het ook niet voor elkaar. nadeel is ook met dat luchtsysteem waarmee hij ingeklapt kan worden dat als ik hem uit de auto wil halen hij vaak al openklapt en dus klem zit in de kofferbak. ik krijg hem dan met geen mogelijkheid meer zonder hulp uit de auto. ga er dus niet makkelijk mee weg in de auto.
    verder is het een heerlijke wagen. loopt lekker, handgreep in hoogte verstelbaar. het wieltje kun je idd vastzetten dus ook geen probleem op gladde winkelvloeren! de wandelwagen is heerlijk ruim. mijn kindje zit er lekker in.
     
  10. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    nadelen zitten er wel aan elke wagen denk ik.
    en let eens erop dat je veel sneller negatieve reacties dan positieve reacties leest op een site als bijv kieskeurig.nl
    je moet ook gewoon een beetje geluk hebben met een wagen. bij de een is er meteen vanalles mis en bij de ander niet.
    blijft een persoonlijke keuze welke wagen je kiest. ik zou me niet teveel door negatieve reacties van anderen laten afschrikken.
     
  11. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm.. Ik vond hem ook erg leuk, maar voor mij waren de verhalen op internet wel stof tot nadenken.

    Ik heb het dus in 3 verschillende winkels gevraagd. (Prenatal, babydump en babyplanet) en bij alle 3 kreeg ik te horen dat er wel wat problemen met de wagen bekend zijn, maar, dat het altijd gemaakt kon worden en dat de service prima is. Voor mij toch reden om hem niet te kopen. Liever een wagen die niet kapot gaat...
     
  12. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik vind het een erg fijne wagen en heb er nooit problemen mee gehad. Het enige nadeel vind ik dat je niet echt veel boodschappen mee kan nemen. Heb dat kleine koffertje en het boodschappen "mandje" maar dat is voor mij niet genoeg.
     
  13. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    tja maar die garantie heb je bij geen enkele wagen denk ik..
     
  14. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    De problemen of negatieve verhalen die op internet te lezen zijn, komen volgens mij van gebruikers van de 2006 versie.
    In de winkels heb je nu de 2007 versie en hier zijn wat ik heb begrepen een aantal kleine foutjes aan verbeterd.

    Lijn, die nadelen die jij noemt begrijp ik niet, dat is volgens mij meer onwetendheid (niet kattig bedoeld, maar veel mensen lezen de gebruiksaanwijzing niet goed)
    Nadeel boodschappenmand: die kun je dus apart erbij kopen.
    Nadeel inklappen: de ene knop moet je indrukken en de andere knop schuiven, werkt hier prima.
    Nadeel luchtsysteem: er zit een touwtje met oogje aan de kinderwagen die je aan een haakje moet hangen, zodat deze niet onverwachts uit kan klappen.

    Toys, je hebt ook luiertassen die je met drukknopen aan de de duwstang kan vastmaken, hier kun je ook wat extra boodschappen in doen.

    Groetjes Saskia
     
  15. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @sassie1980: Ja maar als ik dat doe en ik laat de wagen los kiept ie bijna om :s dus dat is ook niet zo'n goed idee hier ;)
     
  16. Bianca21

    Bianca21 Actief lid

    26 mrt 2006
    232
    0
    16
    Boekhoudkundig medewerkster
    Zoetermeer
    Ik heb ook een buzz en vind hem ideaal alleen het piepen en kraken inderdaad dat vind ik wel lastig.
    verder is mijn schuifknopje om hem in en uit te klappen eraf (hij kan nog wel in elkaar enzo maar toch)
    en inderdaad de boodschappen mand is gewoon veel te klein.

    wat ik zelf ook een nadeel vind van de dreamy is dat hij wel plat kan maar je kind altijd in een hoek blijft zitten/liggen (het zit gedeelte blijft in 90 graden staan hoe je hem ook versteld)

    groetjes Bianca
     
  17. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    hier geen enkel nadeel hoor. wordt bijna dagelijks gebruikt

    Inklappen gaat het beste als je hem op de rem zet en er dan voor gaat staan, dus dat het kleine wieltje voor je staat, dus niet zoals je er achter loopt.
    Dan de knoppen op de juiste manier induwen en naar beneden trekken, werkt perfect.

    Boodschappen mandje eronder kan niet veel in, maar de luiertas met drukkers idd kan ook nog wat in. En anders een rugzak mee oid

    Hij piept alleen als ik achteruit rij en dat is zelden.

    Ohja, voordeel vind ik ook dat je de wielen en de bak (dreami of zitgedeelte) er zoooo makkelijk er op en er af krijgt.

    Wat ik wel een 'nadeel' vind, nou ja meer niet mooi eigenlijk is de stof van de nieuwe modellen. Wat een syntetisch stofje, voelt helemaal niet fijn aan. Dat is van die oude (2006 model) beter.

    Succes met je keuze!
     
  18. Lijn

    Lijn Lid

    29 mrt 2006
    88
    0
    0
    geeft niet vat het zeker niet kattig op :)

    dat wilt bij de onze juist niet, alleen mijn man krijgt het voor elkaar. ook andere mensen die regelmatig proberen hebben er grote problemen mee (die wel sterk zijn).

    die ken ik niet zal straks eens kijken of die er idd aan zit.

    groet, lijn
     
  19. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb er een gehad. Ik vond het echt een onbestuurbaar en zwaar kreng.
     
  20. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Zit bij het linkerwiel, succes!
     

Deel Deze Pagina