ervaring met ikea baby kamers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pooh26, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi

    De opzet van de Hennes past als het goed is ook op de Malm, dat gaat wij in elk geval doen. Dat houdt in dat je de Malm een stuk van de muur af moet zetten, omdat het anders niet diep genoeg is, maar dat maakt me niet uit. We hebben meerdere Malm's in huis dus dat leek ons wel zo handig om er gewoon nog een van deze serie te doen.

    We hebben m nog niet in huis, ik ga m volgende week kopen en in mekaar zetten, dus daarna kan ik je laten weten hoe t geworden is.
     
  2. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Die heb ik dus ook, ik heb het ledikant, de commode en de kledingkast.
    Mike slaapt er nu al een jaar in en er is nog steeds niets mis mee!
    Mijn volgende beeb komt hier ook in, alhoewel, ik haal nog wel een Hensvik ledikantje bij hoor want hij is nog te jong voor een groter bed.
    Ook de commode gebruik ik nog steeds, die is goed stevig en kun je evt. ook aan de muur vastzetten voor extra steun. (bij ons staat deze los)

    Kortom, ik ben er nog steeds heel tevreden mee!
     
  3. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    O trouwens.....Omdat Mike nu een kamertje gaat verhuizen...heb ik bij Ikea de mamut serie gekocht in het blauw!
    Ik vind het echt schitterend!
     
  4. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    volgens mij hebben wij die toch?
    (Op pagina 1 staat een foto).
    Die losse plank monteer je er wel echt aan vast hoor, dus is niet los.
     
  5. pooh26

    pooh26 Actief lid

    15 sep 2006
    176
    0
    0
    Nou, na een persoonlijke kijk te hebben genomen in de dichtstbijzijnde ikea, is bij ons het baby kamertje ook afgevallen vanwege de commode. Die leek op het plaatje zo fantastisch mooi. Ik was dan ook enorm teleurgesteld dat ie niet aan de verwachtingen voldeed. We hebben inmiddels heel dichtbij al een andere kamer gevonden. Een gebruikte dan wel. maar helemaal onze smaak en onze prijs en hartstikke schoon en netjes! Ik heb er een foto van in mijn album gezet.
     
  6. Dandelion

    Dandelion Actief lid

    20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Wij hebben een Hensvik bedje, gaan een Henksvik muurplankje kopen en dan de commode van Hemnes... Ik vind dat dat wel samen gaat.
    Ik was gister bij IKEA om het te kopen, maar ze hadden het allemaal niet! Om gek van te worden!
     
  7. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier net zo. En we vonden de kasten veel te klein.
     
  8. Niet meer actief

    Ik zou hier nog even op terugkomen..

    Het kan dus NIET. De opzet van de Hemnes is alleen geschikt voor de commode die er bij hoort. De onderkant van de opzet is namelijk eigen de bovenkant van de kast. De opzet heeft dus alleen de voorste 20cm, dan een groot gat en dan de achterste 20cm. De middelste 40cm wordt dus opgevuld door de kast. Aangezien de MALM 48cm diep is, gaat dit dus niet lukken. Mocht je een kast hebben die exact de maten van de Hemnes kast heeft, dan kan het misschien wel, maar met de MALM dus helaas niet.
     
  9. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    Wij hebben ook gewoon een ladekast van Ikea gekocht (Malm) en gaan die gebruiken als commode
    ik heb hem zo geplaats in de kamer dat hij tegen de hoeken van de muur komt ;) alllen willen we wel een plank erboven om nog spullen kwijt te raken.
    we hebben zo een bebe jou aankleedkussen die past er wel op als je hem
    zeg maar horizontaal legt en dan heb je nog een klein stukje over voor billendoekjes :D
    Ga binnenkort ook een ledikant halen bij Ikea.
    We hebben niet zoveel ruimte in de babykamer dus moet het maar zo.
    We gaan een dure kinderwagen kopen vandaar dat we een beetje hieruit sparen. ;)
    Tot nu toe heb ik zelf geen nadelen gehoord over de meubels en kinderkamers van Ikea merk het zelf wel als er iets niet klopt :oops:
     
  10. augustus

    augustus Niet meer actief

    Wij wilde eerst ook bij ikea een ledikant en commode kopen. Maar ik ben vandaag wezen kijken en het viel mij zwaar tegen. Wij gaan toch maar voor een ander kamertje op pad.
     

Deel Deze Pagina