Ervaring mtx injectie/infuus.

Discussie in 'Miskraam' gestart door babyhope, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hey hey..

    Nou de kogel is door de kerk morgenvroeg wordt ik gebeld,
    Dan krijg ik een tijd hoelaat ik me moet melden in het zkh voor een mtx injectie/infuus.

    Even kleine uitleg voor degene die mijn verhaal nog niet mee hebben gekregen.

    Wij hebben een verleden met ivf. 2 kindjes gekregen via de mmm. Rechter eileider is een hydrosalpinx (met vocht gevulde eileider).

    In maart een keer ovu testen gedaan en 24 maart ei gevonden.
    Dus 26 maart eisprong.
    7 april eerste posi test.
    Op 4.6 weken boven verdieping aan het schoonmaken kreeg ik krampen en 3 uur later bloedverlies.
    Op 5 weken echo vk dacht in de baarmoeder een beginnende zw schap te zien.
    Woensdag 5.2 weken bloed was erger dus naar vk echo konden ze mijn baarmoeder niet vinden (achteraf door nieuw echoapparaat die nog afgesteld moest worden).
    Met spoed door naar de gyn in zkh echo baarmoeder mooi bms te zien geen gele lichaam in eierstokken.
    Hcg geprikt 616.

    Op vrijdag hcg 660

    Maandag terug komen echo en hcg geprikt. Hcg was weer gestegen naar dit keer 1000.
    Woensdag ook echo en hcg. En nu zagen ze iets links langs de eierstok zitten. Waarschijnlijk darmen of een cyste.
    Zo om de dag bloed prikken en echo. Vrijdag 1500 dat langs de eierstok is wel wat kleiner geworden.

    Vandaag weer naar het zkh geweest.
    Hcg weer gestegen naar 1926. Dat langs de eierstok wel weer iets gekrompen.
    Wordt morgen vroeg gebeld coor een mtx injectie/infuus.

    Heeft hier iemand ervaring mee?
    Ik heb best wel wat vragen.
    Werkt het echt?
    Wordt je ziek zwak misselijk haaruitval.
    Moet ik elke wc beurt de wc schrobben voor onze kids.
    Zijn er dingen waar ik rekening mee kan houden?
     
  2. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Het hoe en wat weet ik niet precies. Maar ik weet wel dat je zeker 3 maanden moet wachten voordat je weer een poging kan doen om zwanger te worden. En laat dan ajb ook je foliumgehalte checken in je bloed. Dat is een vitamine. Ik ken iemand en daarbij is dat niet gebeurd. Die raakte daarna zwanger maar kimdje had ernstige afwijkingen in de aanleg. Is ook overleden in de buik.

    Sterkte !
     
    babyhope vindt dit leuk.
  3. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dabkjewel voor de tip en advies.
    Morgen krijg ik denk ik het een en ander te horen.
    Ik had al iets gelezen over foliumzuur of folinezuur
     
  4. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ja je krijgt zoiezo folinezuur erna. Maar ook na 3 maanden laten checken als ze dat al niet standaard doen
     
  5. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Geen ervaring met MTX icm zwangerschap/miskraam... wel heb ik het in tabletvorm genomen vanwege reuma. Ik moest er foliumzuur bij slikken, check even of jij dat ook moet doen! Ik kreeg een verhoogde variant via de arts.

    Verder had ik geen haaruitval, wel verminderde eetlust en soms misselijk. Ik was in die periode ook erg vermoeid, maar dit kon ook door de reuma komen.

    Heel veel sterkte!
     
  6. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met mtx injecties maar heb in het verleden een jaar lang mtx tabletten in combinatie met foliumzuur gekregen voor mijn psoriasis.
    Ik was na dat jaar blij dat ik gestopt ben er mee en begin er ook nooit meer aan. Het veroorzaakte bij mij veel bijwerkingen. Tijdens het gebruik zelf had ik dat niet door maar na dat ik stopte verdwenen de klachten dus toen werd het mij duidelijk. Het werkte daar en tegen wel heel goed tegen mijn psoriasis.
    Ik kreeg wel dun haar maar niet echt gele erge uitval. Misselijk was ik ook niet. Ik had alleen wel jeuk en kreeg elke keer een vaginale schimmelinfectie terwijl ik hier normaal nooit last van heb.

    Het enige wat ik weet van mijn gebruik destijds was dat ik niet in verwachting mocht raken want het kon gevaarlijk zijn voor het ongeboren kind en moest ook na stoppen met medicatie zeker een half jaar wachten voor we mochten proberen kinderen te krijgen.

    Vraag me dus eigenlijk af waarom je precies de mtx injectie krijgt?
     
  7. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bij mijn BBZ kreeg ook de injectie aangeboden en tegen mij hebben ze gezegd minimaal 6 maanden niet zwanger worden!

    Ik heb gekozen voor een operatie. Helaas is daarbij mijn rechter eileider verwijderd maar ik wilde die troep echt niet hebben.

    TS laat je dus goed informeren voordat je een keus maakt. En als ze je geen keus bieden. Bedenk dan dat het jouw lichaam is en vraag naar alternatieven als je dat zou willen. Sterkte!!
     
    spruitjes vindt dit leuk.
  8. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ja klopt indd over het niet zwanger mogen worden! Vergeten bij mn post te schrijven... ik moest eerst testen en elke maand weer testen. Ik slikte toen nog de pil en mocht er voorlopig niet mee stoppen. Nu was ik toen nog maar 17, dus had nog geen kinderwens
     
  9. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Misschien wel goed om te weten dat de doseringen bij gebruik bij reuma en psoriasis heel veel lager is dan bij bbz indicatie. Maar dan wel langduriger wekelijks gebruik. De mtx injectie die jij krijgt is erg hoog, en maar 1x.

    Laat je goed informeren idd. En wik en weeg met operatie. Aan welke kant zit het ? Want als het links is snap ik dat je niet alleen rechts wil overhouden

    Half jaar kan ook idd. Ik ben er een beetje uit. Heb chemokuren klaargemaakt 3 jaar geleden . Maar hoe en wat daarna kregen wij niet mee
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Vraag me dus eigenlijk af waarom je precies de mtx injectie krijgt?


    Deze vraag wilde ik idd ook stellen.

    Is er een mola zwangerschap vastgesteld?
     
  11. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nee er zit ergens een bbz. En omdat de waardes niet verdubbelen maar wel stijgen is de mtx ook voor een bbz een goede oplossing

    Mag me om 13.00uur melden op de dag opname..
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Sterkte x
     
  13. Elise0206

    Elise0206 Nieuw lid

    17 nov 2014
    1
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb in november 4 injecties mtx gekregen,telkens met 1 dag tussen. Op de "injectievrije" dag moest ik telkens een pil innemen met foliumzuur, omdat de mtx het foliumzuur aanwezig in je lichaam afbreekt. Dat is (onder andere) ook de reden waarom je niet mag zwanger worden kort na de injecties: foliumzuur is nodig in de prille ontwikkeling van je baby.
    Na mijn injecties (ook omwille van bbz) was ik vooral moe en lusteloos, niet misselijk ofzo. Wel heel vatbaar voor ziekte en infecties, dat heeft nog tot januari aangesleept.
    Ik mocht ook 6 maanden niet zwanger worden, omwille van het hoge risico op miskraam (mtx breekt snelgroeiende cellen af). In maart kwam ik erachter pril zwanger te zijn, en voorlopig gaat alles goed.
     
    babyhope vindt dit leuk.
  14. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Spuit zit erin 4 ml ik vind het super eng en ben super bang voor de bijwerkingen...
    Verschrikkelijk
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ah meis.. heel veel sterkte! Knuffel!
     
    babyhope vindt dit leuk.
  16. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Daar liggen we dan:(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hoe lang moet je nu wachten tot je naar huis mag?
     
  18. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik sta alweer buiten. Haha
    Volgende week dinsdag bloed prikken en woensdag de afspraak bij gyn
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  19. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hcg niet gezakt nu 2000 dus wel minder opgelopen. Vrijdag weer mtx spuit:cry:
    Ik mocht kiezen kijkoperatie of spuit. Kies ik voor de spuit met mijn stomme kop
     
  20. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een rotnieuws zeg. Heel veel sterkte vrijdag, hoop dat deze injectie uiteindelijk zorgt dat het HCG zakt.
     

Deel Deze Pagina