Ervaring terugplaatsing 2 embryo's?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door biepje80, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi, heeft iemand ervaring met het terugplaatsen van 2 embryo's? Ik ben ondertussen 38 en we twijfelen of we 2 of 1 embryo's zouden laten terugplaatsen. We hebben er nog 2 over, dus als dit mislukt moeten we terug beginnen met spuiten. Bedankt om je ervaringen te delen.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik heb 1 keer 2 embryos terug laten plaatsen. Het was onze derde poging dus we mochten kiezen. Wij dachten toen, liever 2 dan 0.

    Uit die tp van 2 heb ik mijn zoontje mogen krijgen! Het andere embryo is kort na de innestteling uitgevallen, was met de echo nog een beetje van te zien vandaar dat we het weten en ik verloor bloed.
    Zoon is dus 1 van de 2 :)

    Hopelijk brengt het jullie ook geluk!
     
  3. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Super! Dankjewel vol jouw ervaring te delen.
     
  4. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Hoi, ik heb toevallig gister 2 cryos laten terugplaatsen, was de eerste keer dat dit mocht gezien ik nu 37 ben.
    Wij denken maar zo, liever 2 erbij dan geen. En in t natuurlijke zwanger worden proces kun je ook zomaar een tweeling krijgen, iig zo denk ik. En wij gaan voor een derde kindje, zijn we nu al ruim 2 jaar voor bezig, met behandelingen en cryo terugplaatsingen.

    Maar Biepje, wat heb je al hoop ellende meegemaakt, wat erg je onderschrift :cry:. Hoop dat het snel mag lukken en een mooi lief kindje mag worden in je armen.
     
    Harper1987 vindt dit leuk.
  5. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik, ik heb 3x2 embryo's laten terugplaatsen. De derde keer was ik zwanger en ook nog eens van allebei.

    Wij wilden ontzettend graag meerdere kinderen, we waren toen nog kinderloos dus die tweeling was enorm welkom en gewenst.

    Je zou eens kunnen vragen wat met jouw kwaliteit embryo's de meeste kans geeft. Twee keer 1 plaatsing of 1 dubbele plaatsing.
     
  6. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie. Wat goed dat het bij jullie een mooi resultaat heeft opgeleverd. Bij ons gaat het over cryo's die zouden moeten ontdooid worden, er bestaat dus ook de kans dat geen van beiden het ontdooien overleeft. Waren het bij jullie ook cryo's of een verse terugplaatsing?
     
  7. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL

    Hoi, wat goed dat jullie ook 2 cryo's hebben kunnen laten terugplaatsen, hopelijk krijg je binnenkort goed nieuws. Wij hebben ook dezelfde gedachte, liever 2 dan geen. Maar ik heb er ook wel schrik van, een tweelingzwangerschap brengt ook heel wat meer risico's met zich mee. Van ons mannetje had ik een heel goede zwangerschap, en toch sloeg het noodlot zo onverwachts hard toe. Wij hebben wel enkel nog deze 2 cryo's over. Dus als dit niet lukt moeten we beginnen aan een volgende poging.
     
  8. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie. Amai, drie maal al 2 embryo's terug geplaatst. Da's al behoorlijk wat. Bij ons zou het de eerste keer zijn dat we er 2 laten terugplaatsen (als ze goed ontdooien natuurlijk). We hebben ondertussen al 2 verse terugplaatsingen gehad en 2 cryo's, één van die twee is ons sterrenkindje geworden. We hebben er nu nog 2 over, dus als deze poging zou mislukken moeten we opnieuw aan de spuitjes.

    Ik heb de dokter om raad gevraagd bij de laatste consultatie, hij liet het volledig aan ons over. Er zijn voor en nadelen aan. Normaal gezien hebben we een goede 30% kans op een innesteling bij terugplaatsing van 1 embryo, maar de kansen verdubbelen niet bij 2, je hebt gewoon voor elk van de embryo's 30% kans op innesteling. Dit was onze 2e icsi, de volgende zou dan de 3e zijn. Wij wonen in België, in totaal worden er 6 pogingen terugbetaald.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Mijn zoon was een verse.

    Dit meisje is een cryo :)
    Ging als 6 in de vriezer, kwam er als 6 uit, heeft zich ook niet voortgedeeld in die anderhalve dag en kwam als 6 in mn buik ;)

    Voor ons meisje hadden we nog 4 cryos. Daarvan hebben ze er 2 ontdooid die niks deden en dus weggegooid zijn. De 3e is dus gelukt. Ik hoop dat het bij jullie lukt!
     
  10. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Hier 2 verse embryos teruggeplaatst en zwanger van 1. Daar is onze dochter uit geboren.
    Nu zwanger van een enkele cryo tp
     
  11. biepje80

    biepje80 Actief lid

    14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal voor jullie ervaringen. De kogel is door de kerk. We gaan voor 2 embryo's. Hopelijk overleven ze het ontdooien.
     
  12. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie hier een keuze in hebben! Ik ben 38 en heb 7 rietjes in de vriezer met in 2 daarvan 2 embryo's, maar ik mag deze pas teruggeplaatst krijgen wanneer ik eerst door de rietjes met 1 embryo heen ben :(. Van 2 enkele rietjes tegelijkertijd laten ontdooien is al helemaal geen sprake...
     

Deel Deze Pagina