Ervaring werkblad keuken vervangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wij hebben ons eerste huis gekocht (jeeej!) en op zich is de keuken prima. Het werkblad en wandje is alleen zo niet onze smaak.

    We willen dus het wandje gaan betegelen, wat op zich niet heel moeilijk is. Alleen dat werkblad vervangen... dat lijkt mij nog een dingetje. Online lijkt alles zo makkelijk en simpel, maar ik de praktijk is dit altijd weer heel anders.

    Iemand ervaring met het vervangen van een werkblad? Was dit echt zo makkelijk als ze online doen lijken?

    Wij hebben trouwens een keuken in de hoek, zal ook wel meespelen in de moeilijkheidsgraad....
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier een hoekkeuken. Drama met werkblad. Moest zes keer opnieuw... elke keer was er wel iets.

    Ik hoop dat het bij jullie beter gaat.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  3. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Oh dit klinkt niet veelbelovend....
    Jullie hebben het dus ook zelf gedaan? Ik twijfel namelijk tussen het zelf doen en laten doen door bijvoorbeeld een keukenzaak.
     
  4. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee zelf niet gedaan. Dat kunnen wij niet. Wij hebben het laten doen. Maar misschien hadden we het achteraf wel zelf kunnen doen... ik hoop dat er mensen zijn die een positief verhaal hebben!
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Het kan volgens mij wel goed gaan, maar vraag goed door naar hun werkwijze, ervaring etc. Wij waren niet tevreden met onze leverancier, ze hadden:
    - zeer onvriendelijk personeel;
    - verkeerd ingemeten, waardoor de gootsteen niet in het midden van het kastje zit. Hun reactie was: wij wisten niet dat jullie dat in het midden van het kastje wilden:eek:;
    - de persoon die kwam inmeten zei dat een extra plankje ter plaatse geregeld zou worden en dat werd ook een enorm gedoe;
    - type blad zou ik niemand aanraden, maar in de winkel zeiden ze dat het ideaal is voor in de keuken.

    Voor de naam mag je altijd een PB sturen.
     
  6. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wij hebben goede ervaring met 123werkbladen.nl
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit klinkt echt ellendig.
    Op zich is mijn vriend echt mega handig, maar of hij ook een werkblad kan vervangen durf ik niet te zeggen.... Je geeft me nu wel hele goede punten om op te letten en op door te vragen :thumup:
    Mochten we toch iemand gaan inhuren, dan stuur ik je eerst even een pb!
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Wij hebben goede ervaring met www.steenproject.nl
    Perfect opgemeten en gezet, ook heel snel na de bestelling. Graniet, was nog goedkoper dan Ikea en die hadden alleen composiet. Ze kunnen ook snel leveren.
    Maar goed, dat is natuursteen, mocht je dat willen.
    Weet wel dat mijn buren bij de Keukenconcurrent een keuken hadden gehaald. Vanalles verkeerd opgemeten. Moest opnieuw gemaakt worden, muur beschadigd bij het zetten etc.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Mag ik vragen hoeveel het ongeveer kost?
    Wij moeten ook een ander werkblad en geen idee hoeveel het kost. Gewoon een simpel keukenblad ;)
     
  10. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hier ook 123werkbladen, maar een iets minder positieve ervaring.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  11. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Wij hebben bij de hornbach een werkblad gehaald, was ook met een hoek
    Belangrijk is dat je zelf heeeeeel goed de boel opmeet, hun kunnen ook de uitsparingen er gelijk in maken voor kookplaat en wasbak.
    Wij hebben toen gekozen voor ook meteen een nieuwe wasbak erin te hangen, dan zouden ze de exacte maat dus bij de hand hebben bij t zagen ;) anders moet je dus de exacte binnenmaat hebben, en dat is nog wel wat lastiger opmeten natuurlijk als ie in je blad hangt ;)

    Was toen alleen nog kwestie van ophalen en zelf monteren en dat was eigenlijk zo gebeurd.

    Ze hebben verschillende type werkbladen die ze zo voor je op maat kunnen maken. Zowel voorraad als op bestelling (de wat duurdere)

    Is ons goed bevallen in elk geval, was ook niet duur (hadden een simpel kunsstof voorraad blad)
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  12. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

    Zoiets wil ik dus ook doen; gelijk nieuwe wasbak erin + kraan. Enige nadeel is dat de keuken een kookplaat heeft die er dan wel weer in moet komen, maar dat lijkt me nog te doen qua meten. Mag ik vragen hoeveel je kwijt was?
     
  13. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Dit hebben wij ook gedaan. Alleen hadden wij geen hoek. Inderdaad met nieuwe wasbak en kraan. Gat voor de kookplaat heeft mijn vriend er zelf in gemaakt. Als je hem uit het oude blad hebt, is dat ook zo afgetekend op het nieuwe blad.
    Het blad zelf viel me reuze mee, prijzen staan gewoon op de website. Ligt er een beetje aan wat voor maat je nodig hebt en welke je wilt.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  14. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Poeh daar vraag je me wat :D nou zal in elk geval nog geen 400 euro zijn geweest...denk zo ergens rond de 200? Maar pin me er niet op vast ;)
    Wij hadden 2 bladen van 1.90m nodig uit mn hoofd. En de kookplaat konden hun goed overweg geloof ik met de buitenmaat. Denk dat die inbouwmaten redelijk standaard zijn.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  15. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Slim! Gebruik van het oude blad ;) (waarom heb ik dat zelf niet bedacht...)
    Ik zie dat we dan rond de 200,- in totaal kwijt zijn voor een aanrechtblad + wasbak. De keuken kan dan weer prima een paar jaar ermee door.
     

Deel Deze Pagina