Ervaring 'zadel op stang' voor (bijna) kleuter

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door tupp, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze jongste (nu 3 jaar en 9 mnd) kan eigenlijk niet meer bij mij voorop de fiets, zijn knieën komen tegen m'n stuur. Hij zit sinds deze week dus in een stoeltje achterop. Ik vind dat nu al niet fijn en ik weet nog van de oudste dat ik dat steeds vervelender vond worden naarmate hij zwaarder werd.

    Nu zag ik vandaag een damesfiets met een zadel op de stang. Ik dacht dat dit alleen bij herenfietsen kon en had me er verder nooit in verdiept. Het lijkt me ideaal! Maar is het dat ook?

    Op een site zag ik dat je er spaakbeschermers bij kan kopen. (Ik zou dat voetbeschermers noemen. 't Is maar net waar je prioriteiten liggen.) Dus dat stuk komt wel goed. Alleen vraag ik me af hoe stevig een kind er op zit. Hij zit wel tussen je armen, maar niet meer met een gordel vast.

    Onze jongste zoon zelf, keek wat vertwijfeld. Het leek hem eng. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die zo'n ding hebben.

    Hij kan trouwens al goed loopfietsen en leert nu fietsen (meteen zonder zijwieltjes). Hij is dus wel gewend aan zitten op een zadel en balans houden.

    0a3de20b7d2ff70354f84d8c48cae9ff.png
     
  2. H0pe

    H0pe Bekend lid

    29 nov 2016
    617
    10
    18
    Wij hebben zo'n zadel maar dan op een heren fiets. Mn jongste van 2,5 zit er regelmatig op. Ik moet zeggen nu mijn oudste zelf fietst, pak ik steeds vaker mijn man' s fiets dan mn eigen moederfiets met 2 zitjes.
    Het fietst lekker licht en mijn zoontje zit er prima op. Ze zitten vrij dicht tegen je aan dus er kan niet veel gebeuren lijkt mij. Ik vind het een aanrader! Alleen niet voor lange afstanden. Hebben ze te weinig rug ondersteuning. En wij hebben er voetondersteuners bij!
     

Deel Deze Pagina