Ervaringen baby geboren 36 weken

Discussie in 'Prematuur' gestart door loveofmine, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Geboren met 35+1, wel dysmatuur, 1790 en 1895 gram. Toch mochten ze na 9 dagen al mee! Wel met sonde omdat ze geen hele flessen (nog niet eens halve) konden drinken. Bij de een ging de sonde er na 3 weken uit, bij de ander na 4 weken.

    Na de geboorte lag de ene 2 dagen in de couveuse, de ander mocht er na een paar uur al uit. Degene met de slechtste start had 5 dagen monitor en een infuus ivm verdenking van een infectie maar deed het daarna zo goed dat hij ook in een normaal bedje mocht. Ze hebben wel een tijdje kruiken nodig gehad, maar gelukkig was het een paar weken later zo warm dat we daar ook mee konden stoppen.
    Als ik de fotos terug zie van tijdens en net na de bevalling ben ik nog steeds verbaasd dat ze zo snel naar huis konden.
     
  2. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Hallo,
    Ik weet niet hoe het is om met 36weken te bevallen. Het kan natuurlijk alle kanten op... Maar ik las je zin; "baby's kunnen met 38 weken ook een moeilijke start hebben" vandaar dat ik toch even wil reageren! ;) mijn zoontje is met 37.6 Geboren (ziekenhuis bevalling) en had ook een moeilijke start. Gelukkig zijn wij niet opgenomen geweest. Heb wel 4dagen in het ziekenhuis gelegen (3dagen na de geboorte + de dag van de bevalling). Mijn zoontje had het enorm moeilijk, zijn ctg viel steeds weg.. Waarschijnlijk door de wee opwekkers die ze ineens volop hadden aangezet boven op mn eigen weeën! Ze hadden nogal haast dat hij geboren zou worden. Dus hup dan de wee opwekkers maar volop aan.. (ik liep al te lang met gebroken vliezen) Als ik toch geen ruggeprik had.
    2e dag, werd zijn maagje gespoeld. Ze dachten dat er allemaal troep In zou zitten. Maar het enige wat ze eruit haalden was voeding (Hij wou maar 5cc per keer drinken.. vonden ze niet genoeg. En hebben 15cc terug in t maagje gedaan door de slangetje heen) hallo, weet je hoe klein dat maagje is? Einde van t verhaal had ik een kindje die echt onwijs misselijk was, maagje overstuur.. En wou hij dus helemaal niet meer drinken. Krap aan 5cc per keer..
    Hij was dus met bijna 38 weken geboren, en waarschijnlijk door t ziekenhuis een slechte start gehad. Ze zeiden ook, misschien kon hij niet tegen de wee opwekkers.. tsja, lekker achteraf he, handig.
    Maar hij heeft dus een slechte start gehad.. Nu gaat het (op verborgen reflux na) erg goed met hem. En misschien als jij met 36weken bevalt je kindje geen slechte start heeft. Succes nog even
     
  3. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.288
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Onze tweeling is geboren met 36+1 weken.
    Dochter kon moeilijk ademhalen dus moest na de bevalling in de gaten gehouden worden, niet behandeld. En uiteindelijk was het enige probleem de temperatuur vast houden. Makkelijk op te lossen met kruiken enz.

    Zoon is gehaald met vacuumpomp heeft heel veel bloed binnen gekregen tijdens de bevalling. Dus veel overgegeven, zelfs sondevoeding spuugde hij uit waardoor hij toen zijn zus terug kwam bij mij op de kamer hij nog 2 nachten naar de neonatologie afdeling is gegaan.

    Enige twee gevolgen die ze na 3 dagen nog hadden, ze misten de kracht om aan de borst te drinken, hebben ze ook met hulp van lactatiekundige nooit meer geleerd dus heb 6 maanden alles gekolfd. En ze hadden moeite met temperatuur vast houden.

    Verder is het eigenlijk allemaal gewoon prima gegaan, dus je weet het gewoon niet.
     

Deel Deze Pagina