ervaringen Babylonia Draagdoek Tricot-Slen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door peekaboo, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    hoi dames
    ik wil graag een draagdoek gaan aanschaffen en stuite op deze Babylonia Draagdoek Tricot-Slen


    iemand hier ervaringen mee ? in belgie is het volgens mij niet zo evident om draagdoeken te vinden , vind er bijna geen 1 die me aanstaat maar deze wel :D
    en hij is ook betaalbaar .
    hoorhet graag
     
  2. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een rekbare draagdoek is fijn voor de eerste maanden. Vanaf een kilo of 8-9 word het voor veel moeders te zwaar. Bovendien is een rekbare draagdoek wel warmer als een geweven aangezien je altijd 3 lagen extra om hebt ( dus 3 tshirts extra! ) en kan je er alleen mee buikdragen, niet op je rug.

    Bij Belgie moet ik direct denken aan Draagdoeken maar die heeft alleen meitais en ringslings. Toch dragen er wel veel meer belgische mama's. Misschien is dragen-en-voeden.nl/forum iets om info op te doen over draagdoeken bij jou in de buurt?
     
  3. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    het is ook enkel voor in begin hoor voor nadien heb ik een draagzak , de tomy freestyle en die bevalt prima , alleen in begin de eerste maanden is ie niet zo fijn . ik ga eens kijken op het dragen-en-voeden.nl/forum dank je wel !
     
  4. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Prima doek, en met deze instructies: Rekbare draagdoek - YouTube zul je je Tomy daarna misschien een stuk oncomfortabeler vinden. ;) Zo ging het bij mij althans.
     
  5. Bijntje

    Bijntje Fanatiek lid

    29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Ik heb er ook aan gedacht om een tricot slen te kopen,
    maar onze kleintjes worden in juni geboren he?
    Mij werd verteld dat een TS dan misschien iets te warm zal zijn voor het kindje (en jou!) Dus dat je beter voor een geweven doek kan gaan..

    Moet het zelf ook nog ondervinden, maar dit werd mij verteld ;)
     
  6. Violetriot

    Violetriot Fanatiek lid

    25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ach ja, je kan jezelf en je kindje er ook op kleden. Mijn zoontje is van feb maar in de zomer droeg ik hem ook nog veel. Dus dan deed ik zelf alleen een katoenen hemd aan en hem een romper. Ging prima. :)
     
  7. steenbokje83

    steenbokje83 Bekend lid

    20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    #7 steenbokje83, 9 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
    http://shop.kindjedragen.be

    Bovenstaande is een vlaamse webwinkel waar je dus wel meer soorten draagdoeken/zakken kan kopen (én huren!) want ik geef je groot gelijk, de keuze in de winkels in België is wel echt miniem. Ik heb dus ook de tricot slen gekocht, mijn zoontje ligt er goed in en het knopen is niet moeilijk, maar ik vind het nu al te veel rekken en het is zeker te warm voor hem binnenshuis maar hij is dan ook een warmbloedje. Ik ben nu zelf ook aan het kijken naar een andere doek/zak, want ik denk niet dat ik de tricot slen nog lang ga gebruiken. Heb nu meer interesse voor een ringsling voor mezelf en een mei tai of manduca voor mijn vriend.
     
  8. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je nu toch aan het rondzoeken bent over een draagdoek, dan kan ik je gelijk vertellen dat jou drager niet goed is voor de houding van je kindje. Het kindje 'hangt' hiermee in het kruis, de heupjes zitten niet in een ergonomische positie ( Knietjes hoger als de billen en steun van knieholte tot knieholte ) en het ruggetje krijgt niet de kans om zijn natuurlijke bolling te maken. Ook zie ik dat je ermee kan dragen met het kindje naar voren kijkend, dit is om beide voorgenoemde redenen ( Heupjes, ruggetje ) af te raden, maar ook vanwege teveel prikkels. Je kindje word gedwongen naar alle drukte te kijken en kan niet lekker en veilig bij mama wegkruipen. Daarbij is zo'n drager voor jou ook vast veel zwaarder als een goede draagdoek of ergonomische drager! ( Ik draag mijn dochter van 15 maanden, 11 kilo nog dagelijks. Alleen kan ik nu door mn zwangerschap geen hele wandelingen meer dragen, maar de stad in of het huishouden doe ik nog met mn dochter op mn rug. Ik zie nooit een kind van ruim een jaar in zo'n soortgelijke drager als die van jou en dat zal niet zonder reden zijn )
     
  9. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb een tricotslen in de kast liggen... Ik gebruik liever een geweven doek maar daar kwam ik pas achter toen ik het ging proberen ;) Tot die tijd heb ik voor 3 kinderen de tricotslen gebruikt tot een maand of 4.

    Overigens kan je met de tricotslen best rugdragen hoor ;)

    Mijn tricotslen is donkerblauw en je mag hem zo van mij overnemen voor 25euro incl verzenden. stuur maar een pb als je interesse hebt ;)
     
  10. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    wilde ook al zeggen dat je er ook mee op je rug kunt dragen. Ik vond deze draagdoek erg fijn en gebruikte hem tot kort geleden nog weleens, nu niet meer omdat zoon heel veel loopt.
     
  11. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Toch zou ik niet zo vlug mijn kind in een rekbare doek op de rug dragen. Als je een kind hebt die graag beweegt en niet stilzit in de doek, kan het toch goed fout gaan.
    Zie maar volgend filmpje Back Carry in Stretchy Wrap vs. Woven Wrap.mp4 - YouTube

    Als je dan toch wil investeren in een draagdoek, kies dan voor een geweven draagdoek, je vind er al in dezelfde prijsklasse als de tricot slen, die zeker even goed zijn (Hoppediz bijvoorbeeld).

    Groetjes,

    Kathy
     
  12. Pompeloesje

    Pompeloesje Fanatiek lid

    10 aug 2009
    4.226
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    ik heb de BB-slen,de geweven versie en die ik vind ik heel goed. gemakkelijk te knopen en op heel warme dagen ook niet te warm.

    verder een mei tai van mister mirko. Hij is besteld maar meot hem nog aankrijgen. Is misschien ook wel iets voor jou?

    want zoals suusjeuh zegt zijn die tomy freestyle's niet goed voor heupen/rug.
     
  13. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    bedankt voor de reacties !!
    in juni kan het aardig warm zijn ja , vind de keuze zo moeilijk om maken , wat is goed voor het kindje voor mijn rug en voor papa

    ooh en mijn tomy freestyle heb ik enkel gebruikt voor korte wandelingen , zoals winkel om de hoek ofzo niet voor lange afstanden
     
  14. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou voor een geweven doek gaan. Ik ben iets later dan je uitgerekend maar ga hier voor een hoppediz das leichte.
    Heb nog wel een Bykay rekbare doek maar vindt dat binnenshuis al warm, laat staan als het 25 graden is.
     
  15. Pinda83

    Pinda83 Actief lid

    10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi,

    Ik heb hier ook een Tricot Slen liggen, alleen helaas maar een paar keer gebruikt. Ik vind het nogal een gedoe om hem goed om te krijgen en dan ook nog je kindje erin te wurmen. En ik heb er toch een goede beschrijving bij.... Mijn dochtertje vond het 'gewurm' vreselijk en moest daarna eerst flink getroost worden. Eenmaal stil vond ze het wel heel fijn in de doek!

    Ik denk dat het per persoon verschilt wat je fijn vindt, maar ik vind de doek niet een geweldig succes, ik ga nu een draagzak kopen!

    Gr. Pinda83
     
  16. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb die ook en een prima doek. Dochter vindt het ook heerlijk
     
  17. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Tip: koop dan meteen een goede, ergonomische draagzak. ;)

    Ik ging na de tricot doek (een hele dikke oude versie waarmee ik niet overweg kon) over op de BabyBjüngel en mán, wat baalde ik toen ik ontdekte dat het veel comfortabeler kon met bijvoorbeeld een Manduca of Bondolino.
    Babydrager / draagzak | Babybij
     
  18. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier ook een Belgische mama. Ik heb deze doek ook en ik vond hem prima. Ik moet eerlijk zijn dat ik niet zo op de hoogte ben van welke soort draagdoeken er allemaal bestaan maar voor mij was deze prima. Ik heb m'n dochter er tot 1 jaar in gedragen en dat ging prima. In het begin keek ze steeds naar mij in de draagdoek en toen ze wat ouder was kon ze naar de wereld kijken. Zij vond het altijd zeer leuk om erin te zitten. Als ze wat huilerig was kon ik haar er altijd mee troosten.
     

Deel Deze Pagina