Ervaringen bevalling bij een hoge rechtstand

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marielle1993, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Heeft er iemand ervaring met een hoge recht stand? Is de bevalling normaal gelopen of is het uitgemond in een keizersnede?

    Ons zoontje bleek achteraf in een hoog rechtstand te liggen. Daarom kon het hoofdje niet voldoende indalen en kwam er dus ook geen ontsluiting.. Na 22 uur weeen besloten tot een keizersnede en in de ok bleek dat hij in een hoog rechtstand lag.

    Nu heb ik de keuze voor weer een keizersnede of een natuurlijke bevalling. Wel grote kans dat mijn bekken niet goed gevormd/ te smal is voor een natuurlijke bevalling
    ( i.v.m de hoog recht stand bij mijn zoontje). Maar dit is niet geheel zeker volgens de Gynaecoloog.

    Ik denk dat ik de keuze voor mezelf al hebt gemaakt ( weer een keizersnede).. Omdat ik het niet weer dubbelop wil en ik er een slechte ervaring aan over heb gehouden.

    Maar ik hoor toch graag wat ervaringen van anderen.
     
  2. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
  3. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Geen ervaring mee, maar zou jezelf de ellende besparen! Kans is groot dat het weer niet goed past en ook kans oo scheur in je litteken. Tuurlijk is het herstel ks pittiger, maar uren liggen baren en dan op het laatste moment weer spoed, wil je ook niet. Ga er nu rustig in eventueel gentle sectio :)
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  4. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Dat is waar idd. Herstel is anders dubbel zo zwaar. Ik denk dat het al een hoop scheelt wanneer je uitgerust aan een gentle sectio begint. :)

    Bedankt voor je reactie
     
    Ladylola vindt dit leuk.
  5. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Tjah je hebt de keuze! Kies dan deze keer voor en een relaxte weg! Je bent niet minder moeder als je een geplande sectio doet. Je hebt nog een kleintje rondlopen en die heeft er ook meerwaarde aan als zijn moeder lachend zijn zusje voorstelt :)
     
    Marielle1993 vindt dit leuk.
  6. Marielle1993

    Marielle1993 Bekend lid

    7 sep 2014
    673
    94
    28
    Vrouw
    Lijkt me geweldig, ben zo benieuwd hoe hij zal reageren ;). Hij is dan 2.5 jaar, wel leuke leeftijd dus :)
     
    Ladylola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina