Ervaringen Boba carrier

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rainbow88, 15 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    We zijn vandaag naar de inloopochtend van dragen enzo in Weert geweest
    Onze voorkeur gaat uit naar de Boba carrier, omdat het een kliksysteem is, gaat vanaf de geboorte en het ziet er mooi uit
    Storchenwiege twijfelen we ook over, maar vinden we nogal een ingewikkeld systeem..
    Bondolino (Schouderbanden vond ik te breed) & Manduca (Vonden we minder makkelijk) hebben we ook geprobeert

    Heeft er iemand ervaringen met de Boba? Of met de andere dragers?
     
  2. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij hebben net een boba aangeschaft voornamelijk voor ml want ik ben meer van de doeken maar moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de boba. Dochtertje is nu 3 maanden en 5,5 kilo en past er goed in. Ze zit op de babyverkleiner maar dan wel uitgeklapt.
     
  3. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Wij hebben de Boba 4g, geweldige draagzak. Hij kan er nu met 10 kilo nog steeds in en dan lekker op de rug. Vond m in het begin wat stug, maar dat wordt vanzelf minder. Heel fijne drager, vooral nu het winter wordt.
     
  4. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Oké fijn!! Die babyverkleiner is dat dat soort 'stoeltje' dat er standaard bijzit? :)
     
  5. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Het is een soort van opvouwbaar "rol"kussentje dat je onderin vastzet met een drukknoopje, je baby zit daar dan met gespreide beentjes op in de kikkerhouding. Later vouw je het kussentje niet meer dubbel en leg je het er in de lengte in. En als je baby groot genoeg is, dan heb je het kussentje niet meer nodig. Het zit er standaard bij als je de 4g koopt. Van de 3g weet ik niet of deze er al bij zit.

    Wij hebben deze (prints zijn ook zo leuk!)
    Boba babydrager 4G Kangaroo | Boba babydrager | Babydrager / draagzak | babybij : draagdoeken en draagzakken | Doekenbieb
     
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
  7. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ja nu snap ik wat je bedoelt met het kussentje :) Heb het gevoeld/gezien met 't passen!
    Oh die kangoeroe print is leuk, had nog niet door dat 't een kangoeroe voorstelde :D Wij vinden die met de vogeltjes het leukst! Boba Carrier 4G Tweet -
     
  8. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Van degene die jij noemt is de Storchenwiege naar mijn mening het meest geschikt voor pasgeboren kindjes. Omdat hij van doekenstof is en banden heeft die je moet knopen, vormt deze het mooiste om je kindje heen. Echter, ik vind de Storchenwiege vanaf 7kg ofzo al redelijk zwaar worden het dragen.
    Wat dat betreft zou ik dus eerder voor de Boba of Manduca gaan.
    Voorkeur is persoonlijk, het zijn allemaal goede ergonomische dragers.
     
  9. Leonike

    Leonike Bekend lid

    21 nov 2011
    521
    2
    18
    Mijn dochter krijgt de boba poppendrager met die print van de Sint.
     
  10. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Ik heb de Boba 3G gekocht een half jaar terug (met kangaroe), die was toen in de aanbieding voor 75 incl verzenden omdat het een oudere versie was vergeleken met 4G. Ik heb niet zo'n kussentje erbij als in de 4G, ik geloof dat ik de mijne om moet slaan en nopjes vastklikken zodat de breedte smaller wordt voor jongere kindjes. Maar mijn dochter was toen al 10 maanden oud dus geen ervaring mee.

    Ik heb ook geen andere draagzakken geprobeerd, gewoon deze gekocht n.a.v. goede reviews. Hij bevalt goed, maar ik gebruik hem eigenlijk alleen in het bos. Na 1 uur wandelen vind ik het al wel een beetje onaangenaam worden (10 kg op rug), maar dan is m'n wandeling meestal ook wel klaar. Of ze mag even wisselen en bij iemand anders op de rug. Bij boodschappen doen of dierentuin/dagjes heb ik toch wel een heel sterke voorkeur voor de kinderwagen/buggy. Misschien als ze straks nog maar heel erg weinig in de buggy wil dan neem ik de Boba misschien ook mee naar de dierentuin. Maar nu wil ze ongeveer elke 3 minuten wisselen van lopen naar zitten, dat ga ik niet elke keer op m'n rug slingeren en er weer af.
     
  11. talkingchair

    talkingchair Niet meer actief

    Wij hebben de Storchenwiege. Ik had m na 2 keer onder de knie, helemaal niet ingewikkeld en je hebt geen babyinzet nodig, vind ik zelf wel fijn. Mijn kleintje van nu 6 pond past er al een tijdje in.
     

Deel Deze Pagina