Ervaringen Decapeptyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ladies,

    Zoals sommigen van jullie misschien al weten ben ik sinds 1 week bezig met een ICSI behandeling. Omdat het voor mij allemaal nieuw is, ben ik regelmatig op dit forum te vinden om zo veel mogelijk info te lezen.

    Daarom leek het mij handig om een aantal nieuwe topics te openen met ervaringsverhalen/tips/adviezen over de verschillende soorten medicijnen. Ik hoop dat het echt een topic zal worden waar iedereen zijn ervaringen opschrijft en elkaar tips gaat geven zodat ook de nieuwe mensen hier veel info uit kunnen halen.

    Ik heb overlegd met de moderators die het geen probleem vonden, dus daarom nu ook een topic over Decapeptyl:

    Ik nu zelf de Decapeptyl één week gebruikt en heb eigenlijk geen klachten. Ik voel me prima. Maar ik hoor (lees) regelmatig klachten over hoofdpijn, opvliegers en botte naalden ;) .
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Botte naalden, jazeker!
    Ik heb de hele doos terug gebracht en een nieuwe gekregen, dit ging stukken beter.
    Ook hiervoor geld voor mij: ik heb zoveel door elkaar gespoten dat ik niet precies weet wat waar bij hoort.
    Hoofdpijn had ik tijdens de ICSI wel wat vaker...mede door spanning denk ik.
    Ook kreeg ik na de bevalling migraine van de pil, dus wie weet ben ik wel overgevoelig voor een bepaald stofje.

    Elmo
     
  3. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Hahahaa... Ja, die botte naalden kan ik me goed herinneren!

    Ik ben tijdens de behandelingen best in gewicht aangekomen, maar dat kan een combinatie van zijn... Ik had gevoelige eileiders en had geen zin om te sporten daardoor.

    De vloeistof kon ook best voor een rode huid zorgen, maar dat trok snel weg.

    Groetjes,
    Danielle
     
  4. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    - Hoofdpijn
    - Moe in mijn hoofd... alsof ik weken kan slapen, maar dat lukt dan dus niet :(
    - Door het gevoel van moeheid ook wel wat chagerijnig
    - Botte naaldjes, maar verder niet pijnlijk. Hooguit ooit de smurf uithangen
    - Beetje rode uitslag net na het spuiten

    Dit waren zo'n beetje mijn dingetjes... ;)
     
  5. minou

    minou Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Bij mij ook ....hoofdpijn.
    Af en toe idd een botte naald,maar manlief vindt darten wel leuk,haha.Dan zette hij hem...
    En idd erg moe...
     
  6. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik had vanavond voor het eerst een echt botte naald. Jee zeg, moest 3x proberen (en hard duwen) voordat t'ie erin zat.

    Hebben jullie trouwens ook wel eens gehoord dat je zere borsten krijgt van de Decapeptyl. Ik heb dat normaal altijd voordat ik ongesteld moet worden en dan heb ik ook opgezette klieren onder mijn oksels. Maar ik heb het nu (cyclusdag 11) ook al. Is dat normaal?
     
  7. myra

    myra Lid

    23 mrt 2006
    52
    0
    0
    gelderland
    hierzo ook vooral de eerste 10 dagen alleen decapeptyl hoofdpijn, kortaf tegen alles en iedereen (een kort lontje) :oops: maar met de puregon erbij gaat dit iets beter, de hoofdpijn blijft wel, erg moe en af en toe misselijk en heel soms een jeuk en een rode vlek op de spuitplek

    die botte naalden heb ik regelmatig :x soms wel 4 in een doos, en de doos die in deze week opende heb ik er al 2 met een braampje gehad :confused: doet erg zeer als je de naald eruit haal.

    misschien een idee om te klagen bij het ziekenhuis en de apotheek?

    liefs Myra
     
  8. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Nou ben benieuwd meiden, mij mij gaat ie er vanavond voor het eerst in!
     
  9. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Heel herkenbare klachten.
    -Barstende hoofdpijn
    -zweverig gevoel in m'n hoofd en tegelijkertijd het gevoel als m'n hoofd in een bankschroef vastzit
    -Misselijk
    door de hoofdpijn snel geiiriteerd
    -moe moe moe moe moe!

    En ik heb de pech dat ik , na 1.5 wk gespoten te hebben, nog 1.5wk door moet spuiten, zonder 2e hormoon.
    Dus die opvliegers komen ook nog wel!
     
  10. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik heb van de decapeptyl, altijd hoofdpijn nou ja noem het maar migraine en opvloegers en vooral emo en moe.
     
  11. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Waar ik vooral zo van baal is dat ik ook nog hoor te functioneren op m'n werk.
    Ik heb een leidinggevende functie, dus moet alle shit opvangen.
    Maar vind dat echt heel moeilijk als ik me zo k#t voel.Ik ben als de dood om een zeurende klant te krijgen, want weet niet hoe ik erop zal reageren.
    Zit nu heel erg in de -wat zeik je nou, ík ben degene met echte problemen- modem.
    Ik sta in een winkel en heb de hele dag te maken met zwangere vrouwen en huilende kinderen.en dat wordt me te veel.Maar kan me moeilijk elke keer ziek melden, want alleen knallende koppijn is voor mij eigenlijk geen goede reden.
    Maar alles eromheen is gewoon ff veel voor me.
    Is dit herkenbaar en hoe gaan jullie hiermee om?
     
  12. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Bij mij worden de bijwerkingen ook alleen maar erger. Deze morgend op men werk flauwgevallen. Hoofdpijn en bloeddrukval door die stomme rotcapeptyl. Morgen beginnen met de puregon, hopelijk heb ik daar minder last van.

    groetjes
     
  13. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje dat is wel heel heftig, ik was mega mega mega moe, nu wordt dat wat minder, succes hopelijk mag ik maandag beginnen met de 2e spuit (puregon)
     
  14. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    @Timonneke: O bah, da's helemaal vervelend zeg.Ik spuit het morgen precies 2 weken heb niet het idee dat de bijwerkingen erger worden.Daar klop ik ff flink op af, want voorlopig ziet het er naar uit dat ik nog ruim een week moet doorspuiten zonder 2e hormoon..\
    Ik heb destijds ook deca met puregon gespoten en ik kan je verzekeren dat je je meteen beter gaat voelen als die puregon erin zit!
     
  15. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Deze avond voor de eerste keer puregon gespoten. Hopelijk worden de bijwerkingen nu wat minder.
    En Linda, weet je nu al pf je maandag mag beinnen met je puregon?

    groetjes
     
  16. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Heb vrijdag de gyn gebeld, ze denken nu dat ik afgelopen ma t/m woe mijn ongi had (bruine afscheiding) het stelde echt niks voor maar hiervoor had ik orgametril waardoor je nauwelijks tot geen baarmoederslijm aanmaakt. Het zou dus kunnen, ik had die dagen ook krampen en nu niet meer. Morgenvroeg gaan ze een echo maken en als de baarmoeder mooi 'leeg' is mag ik beginnen maar ik ben wel zenuwachtig hoor, heb altijd van die rare onverwachte verassingen in het zkh, hoop dat ik gewoon mag beginnen met de puregon.
     
  17. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    En, weet je al iets meer?
     
  18. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    De bruine afscheiding was inderdaad de ongi want het bs was mooi dun, wel een kleine cyste maar die houden ze in de gaten.

    Oja en mijn dosis is dan nog wat lager dan de normale IVF-startdosis (125 ie) vanwege de pco (extra kans op overstimulatie).

    ben nu al zenuwachtig voor de 1e echo, please please please geen overstimulatie!
     
  19. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

    Ik ben nu vanaf 10 sept bezig met deca. Eigenlijk weinig klachten, wel hoofdpijn zo af en toe, maar dat is misschien ook de stress en ik ben echt moe, moe en nog eens moe.

    Het spuiten gaat goed, geen botte naalden. Wel wat blauwe plekken, maar heb het idee dat het ook ligt aan hoe snel je de vloeistof spuit. Hoe langzamer, hoe beter, denk ik.

    Tot zover mn ervaringen met de deca.

    Ik mag dus niet klagen!
     
  20. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Linda,

    Je angst voor overstimulatie deel ik helemaal! ;)

    Ben daar echt nog het meest ongerust over. En ik heb geen PCO, maar toch, al die verhalen die je leest over overstimulatie zijn zo eng!
     

Deel Deze Pagina