Ervaringen Decapeptyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Ja, ik spuit decapeptyl en sinds gisteren ook gonal-f.Ben hier erg blij mee, want de deca deed in 1e instantie niet wat het zou moeten doen.Ik kreeg op dag 5 al zeer vruchtbare afscheiding en pijnlijke borsten, terwijl het m'n cyclus moest stilleggen.
    Dus ik moest pillen slikken om een ongi op te wekken maar wel door blijven spuiten met deca.Ik heb dus 3 weken lang deca gespoten voor de gonal f erbij mocht.Vreselijke opvliegers gehad, vooral 's nachts was het raak.Plus natuurlijk hoofdpijn enm erg moe.
    Nu gaat het al beter door de gonal f, dus ben benieuwd naar de volgende echo.
     
  2. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Klopt wat je zegt hoor! Maar hij heeft gemiddeld maar 100.000 zaadjes over na het opwerken.
    Dus voor die 6 eitjes zou het idd genoeg moeten zijn ;) !
    Maar ik word dan gewoon een beetje zenuwachtig, dan denk ik: straks delen ze niet of weet ik veel wat...
    Ik ga er maar gewoon van uit dat dat wel het geval is!
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    't komt goed joh.Maar het is gewoon een zenuwslopende periode, zo is er steeds weer iets anders om je druk over te maken.
    Eerst de angst dat je geen mooie eitjes broedt, dan die enge punctie(die voor je het weet weer voorbij is).Dan de onzekerheid of er een bevruchting heeft plaatsgevonden.Dan weer of het wil innestelen.Zijn er cryo's, noem maar op.
    Terwijl een ander z'n kind ombrengt.'t Is gewoon oneerlijk verdeeld.
    maar gelukkig zijn er hier talloze vrouwen zwanger geraakt met iui/ivf/icsi dus er is nog vollop hoop!
     
  4. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, het is fijn dat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten!
    Tenminste: ik vind eigenlijk dat ik nog helemaal niet mag klagen hoor, het is onze 1e ICSI en hebben 1 x IUI gedaan.
    Het lijkt me verschrikkelijk om heel lang bezig te zijn, zoals jij bijv. vanaf 2005 of anderen die al 3 IVF/ICSI's achter de rug hebben. Wat dat betreft zit ik nog maar in het begin!
     
  5. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje zara, ook niet mis jouw verhaal. Voor ons allemaal geldt gewoon dat IVF/ICSI voor ons DE oplossing kan zijn en dat dit de mogelijkheid is dat we een kindje krijgen, ieder met zijn of haar complicaties en achtergrond. En inderdaad echt slopend al die stappen binnen het traject die goed moeten gaan! Heb je de ene stap 'binnen' is het weer duimen voor de volgende. Ik snap nu ook echt goed waarom het zo'n zwaar traject is.

    Zara jij ook veel succes. Ik heb ruim 2,5 wk deca gespoten en heel veel hoofdpijn en vermoeidheid gehad. moe ben ik nog steeds en nu geen hoofdpijn maar veel last van mijn buik. Dat laatste is als het goed is alleen maar een goed teken. Vandaag weer een paar keer steken links en rechts, ik dacht yes yes groeien maar! Ik ben nog een heel klein beetje bang dat het er meer worden maar heb goede hoop, ook vanwege de bloeduitslag. Zara wanneer heb jij je 1e echo?
     
  6. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    @Merel; het maakt echt niet uit hoe lang je in die molen zit hoor.
    Ik schijn nog 'mazzel'te hebben dat er niks bij ons gevonden is, dus in theorie zou ik 'gewoon'zwanger kunnen raken.Het gebeurt alleen niet.
    Dus wanneer houdt het dan op he...Daar worstel ik voornamelijk mee.Waar leg ik de grens.
    aan de andere kant lijkt het me verschrikkelijk om zoals jullie te moeten horen dat ivf/icsi het laatste redmiddel is.Ik heb het er heel vaak met een vriendin over, zij is dus aangewezen op ivf.
    Voor allebei is het gewoon zuur...
    Maar we blijven positief en ik ben blij dat er fora zoals deze bestaan.
    @Linda; buikpijn is goehoed!Die eieren zijn flink aan het rijpen.Ik had er met de ivf ook ontzettend last van en resultaat was 16 eitjes( alleen achteraf was de kwaliteit niet denderend)
     
  7. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    Belgiƫ
    Hier weer terug van de fm. Er zijn flink wat follikels bijgekomen. Het zijn er 20 nu, 12 langs ene kant, en 8 langs de andere kant. Van deze 20 zijn er 4 die waarschijnlijk niet meer mee gaan groeien. Deze namiddag wordt ik weer gebeld over hoe het verder moet.

    groetjes
     
  8. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik reageer even in je topic!
     
  9. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    He Dames,

    Wat hebben jullie veel eitjes he, in verhouding tot mij....

    Maar goed, ik weiger om me er verder druk over te maken. ( geef me zelf even pep talk)
    Hoop dat de kwaliteit goed is!
    Ik begrijp nu ook waarom het traject als zwaar wordt beschouwd. Beetje naief miss van mij, maar nu ik eenmaal aan het spuiten gewend was, vond ik het prima gaan. Alleen nu komen de onzekerheden pas: zijn mn eieren wel goed, is het zaad gezond, wil alles 'matchen'ofwel bevruchten, hoe verloopt de punctie, valt er wat terug te plaatsen, ben ik zwanger? Bleh! Maar goed, we moeten gewoon positief blijven he!

    Timonneke: wat wordt het nu spannend he!
     
  10. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    Belgiƫ
    Over de hoeveelheid eitjes zou ik me niet te druk maken, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.
    Bij mij waren er ook 9 bijgekomen tov eergisteren. Ik ben wel blij dat ik er een deel heb, want bij ons zullen er al een groot aantal embryo's wegvallen door de pgd.

    groetjes
     
  11. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Snap het heel goed merel, heb nu ook dat ik het zwaar begin te vinden en zo hebben we allemaal weer redenen om zorgen te maken. Ik had veel eitjes maar ben bang dat er nu meer bij komen en dan wordt het weer TE veel, ppppppfffffffff nog steeds steken in mijn zij maar groeien ze dan of komen er meer bij? Morgen weten we meer...
     
  12. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ben echt benieuwd naar je 2e fm, Linda!

    Zou graag willen weten wat ons te wachten staat mbt de punctie. Zou fijn zijn als we dat achter de rug hadden!

    welke pijnstilling hebben jullie gekregen?
     
  13. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik heb alleen kalmeringstabletjes gekregen geloof ik, tijdens de punctie krijg ik een infuus met een soort morfine, dat moet de pijn dragelijker maken heb ik begrepen
     
  14. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Oh, klinkt goed!
    Ik heb diazepam 5mg gekregen (kalmerend) en een paracetamol zetpil + diclofenac ook zetpil.

    Nou ja, we zien het wel.
    Voel me nu al de hele dag hangerig en rommelig in mn buik. Het weer helpt er ook niet echt aan mee!
    Zal bij jullie niet anders zijn, denk ik!
     
  15. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    P.S: wel VEEL blijven drinken he!
     
  16. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    het lukte mee eerst heel goed maar nu wat minder, dus goed dat je zo streng bent hihi
     
  17. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja inderdaad, heb het nl zelf ook. In het begin dronk ik liters per dag en nu betrapte ik mezelf er op dat ik toch wat minder consequent was geworden.... Pff. Haha
     
  18. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    Belgiƫ
    Hoi, mij brengen ze onder narcose voor de punctie. Kunnen jullie daar niet voor kiezen?
    Morgen moet ik al terug voor een fm en bloedname. Waarschijnlijk vrijdag of in het weekend de punctie zeiden ze. Morgen weet ik meer.

    Succes allemaal!
     
  19. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Nee, ik heb het dinsdag nog gevraagd, maar ons ziekenhuis doet dat niet... Jammer, maar goed, aan de andere kant, zoveel eitjes heb ik niet, dus ik hoop maar dat het zo gebeurd is!
     
  20. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Oh spannend timmoneke! ik ben benieuwd!

    hier weer goed nieuws, eitjes waren gegroeid, nog niet groot genoeg maar ze groeien, gemiddeld rond de 13/14 mm, nog even spuiten dus, waarschijnlijk zaterdag weer terug maar dat hoor ik met de bloeduitslag vanmiddag, denk dus zelf ergens volgende week misschien de punctie. weet trouwens niet precies hoeveel het er zijn, maar aan beide kanten meerdere follikels.
     

Deel Deze Pagina