Ervaringen Decapeptyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annalise74, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    werd net al gebeld moet morgen al komen want m'n hormoonspiegel stijgt snel, zou dat erg zijn?
     
  2. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Linda,

    daar kan ik helaas niks nuttigs over zeggen. Maar ik denk niet dat het heel erg is, misschien denken ze dat, omdat je hormoonspiegel snel stijgt, je eitjes ook sneller aan het groeien zijn. En dat ze daarom morgen willen kijken hoe snel dat dan is.

    Vind het zelf logisch klinken, maar ben geen arts. Ik zelf zou blij zijn dat ze het zo goed in de gaten houden en dat je morgen alweer nieuws krijgt!

    Hou je haaks en maak je niet te druk!
    x
     
  3. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat is waar, maar niet te druk maken, misschien moet ik vanaf morgen wat minder spuiten qua dosis. Idd wel fijn dat ze het zo strak bekijken, blijf alleen bang voor overstimulatie dus ik blijf lekker drinken!
     
  4. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, dat drinken moet je zeker blijven doen! En je gewicht in de gaten houden, wel op hetzelfde tijdstip, dan he!
     
  5. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Hoi dames, hier het verlossende bericht gekregen. Zondag is de punctie, ik kan dus beginnen aftellen. Linda, ik zou me er maar niet te druk over maken dat je morgen al moet terug gaan. Ik ben gisteren ook geweest en moest vandaag ook al terug. Veel succes nog, en veel drinken! :)
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat is waar, hebben ze het wel eens over je bloed gehad? Hoe groot waren je follikels nu, waren ze nu erg snel gegroeid?
     
  7. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    De follikels waren nog goed gegroeid tov gisteren. Ze mogen nog een klein beetje groeien, daarom vanavond nog 1 keer puregon. Over mijn bloedwaarden hebben ze nooit gesproken. Ik veronderstel dat ik een trage groeier ben, misschien doordat ik spontaan geen eisprong heb?
     
  8. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mij praten ze ook niet over bloedwaarden. Misschien omdat ik geen last heb en ook geen risico geval ben mbt overstimulatie, zoals bij pco? Ik weet het niet hoor, maar Linda, ik zou gewoon blij zijn dat ze je zo goed in de gaten houden!

    Wat wordt het spannend Timonneke! De 1e van ons die weet wanneer ze haar punctie heeft!
     
  9. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Die datum zal bij jullie ook wel snel volgen, je ziet hoe vlug ze opeens kunnen groeien.
    Linda, succes morgen, en laat maar vlug iets weten!
     
  10. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Linda, succes!
     
  11. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    En merel, jij zenuwen voor je fm van morgen?
     
  12. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    nog niet, hoor! Wel een beetje bezorgd omdat ik niet zo veel voel.... Vraag me af of dat goed is?
     
  13. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Ik ben iets beginnen voelen na een week puregon ongeveer denk ik. Dat je niets voelt, daar zou ik me geen zorgen over maken. Ik ben eens benieuwd naar je resultaat van morgen.

    Groetjes, timonneke
     
  14. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, ik ben ook benieuwd, hou jullie op de hoogte.

    Ik spuit nu 9 dagen Gonal F. Verder heb ik wel 'eisprong-achtige' trekjes en afscheiding. Klinkt beetje raar, maar goed. Dat is het enige wat ik op dit moment merk.

    Hoe gaat het met jouw zenuwen? Kan je een beetje relaxed blijven?
     
  15. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Over het algemeen gaat het nog goed, af en toe wel een opstoot van zenuwen. Ik hoop maar dat er veel embryo's van komen, en dat er tenminste toch 1 bij is die geen afwijking heeft. Daar maak ik me nog het meest zorgen over.
     
  16. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    ja, kan ik me heel goed voorstellen. Hou je haaks in ieder geval!

    Ben benieuwd naar de uitslag van Linda.
     
  17. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Ik ook, ik zit er op te wachten. Ik ben eigenlijk men badkamer aan het poetsen, maar moet regelmatig hier komen kijken. :D
    Ik heb nog late dienst, ik hoop maar dat ik ze nog gepoetst krijg :)

    Raar, ik ken jullie niet eens "echt", en toch leef ik zo met jullie mee. Heel bizar wat het met een mens kan doen om in dezelfde rotsituatie te zitten. Ik vind het in ieder gaval fijn om met mensen te kunnen babbelen die echt weten waar het om draait en hoe het in elkaar zit, want veel mensen uit mijn omgeving hebben geen idee hoe het ivf/icsi traject in elkaar zit, en willen ook niet eens de moeite doen om dat te begrijpen. Soms wordt er veel te luchtig over gedaan, alsof het allemaal "een kleine moeite" is.

    Hebben jullie tegenjullie omgeving verteld waar jullie mee bezig zijn?
     
  18. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Het is inderdaad bizar dat je zo'n belangrijk iets in je leven met 'vreemden'deelt. Het voelt helemaal niet zo, gewoon goed. En ik vind het ook fijn om met iemand mee te kunnen leven, omdat je in hetzelfde traject zit + dat je elkaar makkelijk begrijpt.
    In mijn omgeving weten alleen mn naaste familieleden en 2 vriendinnen wat we aan het doen zijn. Mn vriend wil het liever niet aan teveel mensen vertellen. Hij heeft al kinderen uit een eerder huwelijk en aan hun willen we het ook nog niet vertellen. Pas als 'het'gelukt is. Er kan nog zoveel mis gaan en dat willen we ze niet aandoen.
    Het is wel lastig om als ze er zijn alles stiekem te doen, spuiten enzo. Ik denk dat ze het echt heel leuk vinden als het zo ver is.

    Heb alleen vaak het idee dat mensen echt niet weten wat IVF ICSI nu precies in houdt. Er vroeg zelfs een vriendin van mij, En slaan de spuiten al aan, ben je al zwanger? Haha, die snapt er echt niks van. En ik heb ook geen zin om het uit te leggen. Iedereen weet toch hoe een bevruchting werkt. Zo dom!
     
  19. Merel81

    Merel81 Bekend lid

    27 mrt 2008
    556
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind het trouwens wel fijn dat wij 3-en ong gelijk zitten qua behandeling, dat geeft ook meer een band, denk ik.
     
  20. Timonneke81

    Timonneke81 Bekend lid

    30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    ja, dat schept inderdaad een band. Ik begrijp heel goed dat iemand die juist een mislukte poging achter de rug heeft, even geen zin heeft om "blij" te zijn voor iemand waarbij het wel gelukt is, of om mee te leven met iemand die bezig is met de behandelingen. Ik vind het best gezellig hier. Maar waar blijft Linda nu?
     

Deel Deze Pagina