Ervaringen geboren rond 34 wk

Discussie in 'Prematuur' gestart door madelein, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Oudste met 33.3 geboren, remmers en longrijping had helaas geen nut.
    Heeft 7 weken in het zh gelegen.
    1 dag in de couveuse gelegen.
    Ze kreeg het drinken niet onder de knie en moest een bloedtransfusie.


    En nummer 3 met 33.5 geboren, wel met remmers en longrijping :)
    Hij heeft maar 2 weken in het zh gelegen, deed het erg goed.
    Alleen werkte het zh niet mee haha.
    Hij mocht niet zoveel drinken tot hij zijn sonde eruit trok, en op ons advies hij er ook niet meer inging.
    2 dagen later was hij thuis
     
  2. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn oudste is geboren met 35+1. Hij had een extreem slechte start. Na zn geboorte gereanimeerd. Zijn geboorte was compleet onverwacht, ook geen longrijping oid gehad. Helaas waren zn longen nog niet rijp en hadden zn darmen wat meer tijd nodig. Hij heeft 2 weken in de couveuse gelegen, daarna nog warmtebedje en gewone wieg. Hij heeft dus wel een aantal weken in het zkh gelegen (eerste week in een umc, daarna in streekziekenhuis).
    Hij wordt nu bijna 7 en heeft er niks aan overgehouden. Hij heeft wel autisme maar volgens mij heeft dat niks met zn start te maken.
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Pfieuw heftige verhalen meiden...
     
  4. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Hoe gaat het inmiddels? Onze meid is met totaal ander termijn geboren maar wil je vast veel sterkte wensen!
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ohja oudste was 2170 gr en 44 cm
    Zoon was 2670 gr en 46 cm. Ze dachten dat hij ook 21/2200 zou wegen

    Heb je al wel kleding voor de zekerheid?
     
  6. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Blijft rommelen. Veel harde buiken die ook vaak pijnlijk zijn. Maar zet tot nu toe niet door. Heb net begrepen dat ze eigenlijk wachten op de omslag naar bevallen. Ze verwachten niet dat dat nog weken zal duren.
    Afwachten dus...

    Heb nog geen kleding nee. Wel wat maatje 50, maar wil verder eerst maar eens afwachten wat er gebeurd. Als ie wel nu komt gaat ie toch bloot de couveuse in
     
  7. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hij had een maagdarmaandoening waardoor het vruchtwater ontzettend toenam. Daardoor een hoge vliesscheur en uiteindelijk zo ontzettend veel vruchtwater dat het gewoon geknapt is en de bevalling begon.
    Tevens was er sterke verdenking op het Down Syndroom (dat heeft hij dus ook) en die aandoening met maagdarm komt daarbij veel voor.

    Idd raar dat ze me niet goed hebben voorgelicht. De verwachting was wel dat hij eerder geboren zou worden maar voor mijn idee waren ze meer met hun statistieken bezig ("aandringen" op een VWP ed) dan met de voorlichting. Verder wel een goed ziekenhuis hoor en fantastisch geopereerd.

    Zelf stond ik er niet bij stil,er gebeurd al zoveel om je heen en in je buik
     
  8. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Jeetje wat heftig allemaal. Hoe doet hij het nu?
    Moet een vreselijke tijd voor jullie geweest zijn.
     
  9. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hij doet het super!! Ontzettend lief en heerlijk mannetje die overal uitgebreid de tijd voor neemt maar hij komt er wel.

    Het was idd een enorme achtbaan waarin we terecht kwamen vanaf week 13 zwangerschap en na de bevalling 2 operaties, veelziekenhuis bezoeken,therapeuten over de vloer,noem maar op maar je gaat gewoon door. Laten we eerlijk zijn,je hebt toch geen andere keuze?
    En als je dan merkt dat hij ervoor vecht dan ben je gewoon heel trots.
    Valt eerlijk gezegd niet altijd mee maar dat heb je met andere kinderen ook denk ik dan maar.
     
    madelein vindt dit leuk.
  10. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Je hebt idd geen keus. Maar dat maakt het niet makkelijk. Klinkt alsof jullie mannetje in een heel warm nest is beland!
     
    mama40 vindt dit leuk.
  11. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Dat denk ik ook wel ja.
    Ondanks alle zorgen maakt hij dat ik elke dag lach en uitzie naar het moment dat ik hem weer zie. Scheelt ook dat hij in de omgang makkelijk is en zelf heel vrolijk is.
    Ons onverwachte kadootje is uitgegroeid tot een enorme rijkdom!!

    Lig je alleen op een kamer of heb je nog wat aanspraak? Ik vond de dagen erg lang duren en keek uit naar het bezoekuur
     
  12. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Heerlijk, de liefde spreekt overduidelijk uit je woorden!

    Ik lig alleen, gelukkig! Zou er niet aan moeten denken continue iemand naast me te moeten hebben Haha. Lekker m'n eigen douche en wc enzo dus prima. Ik werk in het zh waar ik lig, dus komen af en toe wat collega's buurten, ml komt met m'n dochter elke dag, en verder probeer ik het beperken tot ouders en schoonouders.
    Lig ook vaak aan het ctg en gebeurd toch wel een hoop op een dag. Dus af en toe rust en even lekker kunnen liggen is ook wel fijn
     
  13. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Zo te lezen lig jij prima daar! Kreunende en steunende mensen naast je is ook niet alles!
    Succes en sterkte!
     
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Nee daar zou ik gek van worden denk ik :eek:
    Dank je!
     
  15. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik hoop dat je zoontje nog lekker in je buik zit!

    Mijn oudste is 8 jaar geleden geboren met 33+2 weken na zware HELLP en PE, ze was enorm dysmatuur (1300 gram). Ik kan je dus geen advies geven over kleding met deze termijn want ze zwom in mt 44. Ook heeft ze schisis dus ze kon niet aan deborst, en vanwege haar dysmaturiteit kon ze ook niet goed drinke dus ze kreeg een sonde met borstvoeding. Ze heeft meer dan 3 weken lang in het ziekenhuis gelegen en meer dan een week daarvan in de couveuse.

    Maar ze is dus niet representatief voor haar termijn en het goede is dat ze er helemaal niets aan overgehouden heeft (behalve de schisis operaties natuurlijk)
     
  16. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    21 september is onze zoon met een keizersnede gehaald bij 33 weken en 4 dagen omdat ik heel erg ziek werd van HELLP syndroom. Hij huilde meteen heb ik me laten vertellen (ik was onder narcose) en hij had en apgar Score van 9 en na 5 minuten was deze 10.
    Hij heeft de eerste 10 dagen in de couveuse gelegen en daarna mocht hij in een bedje. Tot ongeveer 2 weken heeft hij aan de monitor gelegen zodat ze hem in de gaten konden houden. Hij dronk al vrij snel van de borst maar omdat hij zo snel moe was ervan kreeg hij het restant via een voedingssonde.
    Op 10 oktober zijn we naar huis gegaan met de sonde en deze is afgelopen woensdag verwijderd.
    Onze kleine man heeft geen ondersteuning gehad met ademen oid.
     
  17. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Tegen alle verwachtingen in zijn we weer thuis! Met baby in m'n buik!
    Dit had niemand gedacht een week geleden, maar zo zie je maar weer, de wonderen zijn de wereld echt nog niet uit :D
    Hopelijk kan ik hem nog 1.5 week binnen houden, zodat hij gewoon pas na 36 wk geboren wordt.
     
    mama40 en Baukje1985 vinden dit leuk.
  18. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Fijn dat je weer thuis bent met baby in je buik ;). Iedere dag in je buik is mooi meegenomen.

    Mijn jongste zoontje is met 34.1 wkn geboren. Hij had een goede start. Ademde zelfstandig maar de eerste paar uur wel wat ondersteuning
    met een low flow maar echt nodig was het niet. Na een week uit de couveuse en een week later was hij thuis. Dus de kansen zijn goed mocht hij alsnog geboren worden deze week.
     
  19. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Tjonge @madelein ik lees nu je topic, wat een spannende tijd heb je weer gehad! Weten ze ondertussen waar het bloedverlies door kwam? En wat fijn dat hij nog lekker in je buik zit!!

    Ik ben ondertussen bevallen, met 36 weken. Ze doet het goed!
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Onze uk kwam met 34.5 en heeft geen longrijping gekregen en hebben niet de moeite gedaan om hem te laten zitten. (Vanaf 34 weken hielden ze het neit tegen)

    Voor dat hij te wereld kwam mochten we eerst kijken op de neonatologie. Hij was heel warmbloedig dus van een couvouse al snel met kruik in een bed en daarna l heel snel zonder kruik. Hij wiebelde met zijn hoofdje om zijn muts af te doen! Hahahaha
    In totaal 10 dagen ziekenhuis maar dat was omdat hij kanarie geel was. Hij deed het super goed en was ook echt lang (52cm) hij was te moe voor de voeding en mijn borsten weigerde dienst en moest dus over naar flesvoeding.
    Omdat hij het heel goed deed en alleen nog in het ziekenhuis lag omdat hij te moe was mocht hij naar huis met een sonde. Via thuiszorg kregen we hulp wanneer uk de slang uit zijn neus trok.

    Eenmaal thuis bleek al heel snel dat hij verborgen reflux had. Geef je zelf ook de tijd om te herstellen, wij zaten 4 keer per dag daar en dat was heel zwaar.
    Datmijn buik in eens weg was vond ik heel moeilijk en omdat hij toen niet thuis was voelde ik me heel alleen. (Ondanks mijn man een schat is!!)
    Neem echt de tijd want er is een grote kans dat de roze wolk minder roze is. Duim voor je dat je een mooie roze wolk hebt.

    Ondertussen is hij 3.5 hij gaat als een speer. Hij loopt op sommige vlakken wat voor en al snel was het niet te zien dat hij te vroeg was geboren.

    Heel veel succes!!!
     

Deel Deze Pagina