Ervaringen hormoonpompje ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Claudiaaxx, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    ik ben al z'n anderhalf jaar bezig in de medische molen om zwanger te worden.. in al die tijd heb ik nog maar 2 eisprongeb gehad De moed zakt me ook langzaam in de schoenen! Verschillende tranen zijn er al over mijn wangen gerold.. het is zo oneerlijk.

    Vanmorgen had ik weer een follikel meting met menopur ik zit inmiddels op dag 22.. de eitjes zijn al 14mm geweest maar zijn helaas weer kleiner geworden na 12mm. Als ze de dosering gaan verhogen heb ik veel kans op Overstimulatie, dit heb ik al z'n 5 a 6x gehad in een ander ziekenhuis. Ik vroeg hoe het verder moest.. toen begon ze over het hormoonpompje in combinatie met lutrelef.. dat dit misschien een goed alternatief kon zijn.

    Ik heb al even gezocht op internet maar heel veel info kan ik er niet over vinden.. wie heeft er hier ervarinf met z'n pompje?

    Moet je dan ook om de zoveel dagen voor een echo na het ziekenhuis? En moet je bij een grote follikel ook pregnyl zetten of gaat deze dan vanzelf springen?

    Donderdag heb ik opnieuw een follikel meting maar ook een gesprek over dit pompje.. ik ben benieuwd na jullie ervaringen!
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik heb een hormoonpompje! Ik heb een aangeboren afwijking aan mijn hypofyse. Die produceert geen (geslachts)hormonen, waardoor ik ten eerste nooit in de puberteit ben geraakt en ten tweede geen cyclus heb. Voor mijn gynaecologische problemen liep ik al bij een gynaecoloog, en toen wij uitspraken een kinderwens te hebben, mocht ik dan ook direct met het hormoonpompje beginnen. De eerste twee cycli moest ik elke twee/drie dagen naar het ziekenhuis voor een follikelmeting en bloedonderzoek, daarna hebben ze me 'losgelaten' en nu hoef ik elke cyclus alleen maar op dag 12 te komen om te checken of er a) een follikel is en b) of het er maar eentje is (gelukkig werkt het hormoonpompje zo dat er weinig kans is op meerlingen). Overigens doet bij mij het hormoonpompje alles zelf; ik hoef niets extra's te spuiten of slikken. Ik ben in augustus 2016 begonnen met de pomp en in september heb ik toen mijn allereerste eisprong en menstruatie ooit gehad :). En tot nu toe blijf ik prachtige eisprongen hebben. Een bevruchting/gezonde zwangerschap blijft alleen helaas uit.

    Mijn ervaringen met het pompje zijn in principe prima. Het ding doet zijn werk heel goed. Ikzelf ben echter wel allergisch voor de pleister waarmee het pompje vastzit, dus ik loop al bijna een jaar rond met rode eczeemplekken op mijn armen en romp. Heel vervelend. Ook vind ik het heel jammer dat je niet in bad mag met het pompje en er niet lang mee mag zwemmen. En dat terwijl ik zo van thermen en sauna's hou. Suf! Maar al met al ben ik er heel blij mee. Nu maar hopen dat we allebei snel zwanger mogen zijn! Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust :).
     
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Voor de allergie van de pleister zou je er tegaderm onder kunnen plakken. Werkt als een trein! Wel een gaatje knippen waar het infuusje doorheengaat. Afhankelijk van welk type pompje zou hem wel of niet door de tegaderm heen kunnen schieten, maar dat risico zou ik niet nemen.
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
  6. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ja hebt ook nog speciale plakkers als je ook niet tegen tegaderm kan @nizzie86

    OT; er was hier ook iemand die zwanger is geworden met de pompjes. Weet alleen niet of ze nog actief is. Ze heet @nephtys
    Misschien kan je in haar topics nog tips en ervaringen lezen?

    Hopelijk ben je snel zwanger!
     
  7. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Wauw toch iemand die Ook een pompje heeft. Bedankt voor alle informatie.

    Ik ben gister inderdaad weer na het ziekenhuis geweest en helaas alweer Overstimulatie. Ik heb provera mee gekregen en heb volgende week vrijdag een gesprek over dat pompje.
    Alweer een domper, maar ben tegelijk ook zo klaar met de menopur, telkens Overstimulatie.

    Hoelang duurde het bij jou voordat ze het pompje gingen plaatsen? Moesten ze dit ook eerst bestellen etc? En hoe moet ik me dit voorstellen doet het zeer? Of totaal niet?

    De arts vertelde me namelijk dat het nog wel een poosje kon duren voordat ze het pompje konden plaatsen (ik had aangegeven dat we eind juni op vakantie gaan, het was de vraag of ik dan het pompje had)

    Oh ik ben heel benieuwd of het bij mij ook zo gaat werken, ik kan het bijna niet meer voorstellen na al die pech :(
     
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Hè, wat een domper, @Claudiaaxx :(. Met het hormoonpompje is er weinig kans op overstimulatie, omdat het pompje je hersenen aanstuurt om zelf hormonen aan te maken. Je krijgt dus geen externe hormonen binnen, je krijgt enkel een stofje toegediend dat jouw lichaam een impuls geeft om zelf aan het werk te gaan.

    Bij mij moesten de pompjes en de vloeistoffen inderdaad worden besteld. Dit nam ongeveer een week in beslag. In de tussentijd heb ik een afspraak moeten inplannen met een vertegenwoordigster van het farmaceutische bedrijf achter die pompjes (Ferring). Mijn gynaecoloog heeft haar mijn telefoonnummer gegeven en zij heeft mij toen gebeld om een datum te prikken. Tijdens die afspraak heeft ze me alles uitgelegd over de werking van het pompje, alle technische aspecten en zo, en ik heb toen ook haar telefoonnummer gekregen zodat ik altijd bij haar terechtkan met vragen of problemen.

    Je krijgt trouwens niet eenmalig een pompje bevestigd, hè. Je moet de pompjes elke drie dagen zelf thuis vervangen. Dit vond ik in het begin heel eng en moeilijk, maar het stelt in wezen niets voor. Dit zal de vertegenwoordigster ook allemaal uitleggen. Bij het bevestigen van een nieuw pompje voel je een prikje, maar als het goed is zul je er daarna weinig tot geen last van hebben. Ik heb weleens dat het naaldje net een bloedvat raakt en dat doet wel een beetje pijn, maar meestal ebt dat ook wel weer weg. En zo niet, dan haal ik het pompje eraf en breng ik een nieuwe aan.

    Ik hoop van harte dat het pompje bij jou aanslaat! Als het echt een probleem in je hypofyse/hypothalamus is, dan moet dat haast wel. Hou hoop! Ik zal voor je duimen :).
     
  9. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ahh super bedankt voor alle informatie!! ;) dat doet me goed.

    Oh, dat klopt dus wel dat dit een poosje duurt voordat alles geregeld is. Ik hoop eigenlijk zo dat alles voor 1juli geïnstalleerd is en werkt! Maar dat is dus even afwachten. Is dat standaard dat dit via een vertegenwoordiger loopt?

    Ah Okee.. dus om de drie dagen kun je hem weer op een ander plekje op je buik doen?

    Hoe jij het uitlegd en verteld krijg ik weer een beetje hoop! En hoop ik eindelijk eens op een eisprong.

    Hopelijk heb jij ook wat meer geluk en is het snel raak!!
     
  10. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ja, het duurt wel even voordat alles geregeld is, maar niet héél lang, hoor. Ik geloof dat er bij mij tussen beslissing en daadwerkelijke plaatsing tien dagen heeft gezeten of zo. Volgens mij is het standaard dat je afspreekt met een vertegenwoordiger, omdat het zo'n zeldzame behandeling is dat het ziekenhuis zelf niet eens weet hoe en wat.

    Om de drie dagen kun je het pompje inderdaad ergens anders plakken. Dit zou ik je ook adviseren, zo kan je huid namelijk even herstellen. Je mag het pompje trouwens ook op bijvoorbeeld je arm dragen. Ikzelf vind dat handiger! Maar het is echt even uittesten wat jijzelf het prettigst vindt. Ik wens je héél veel succes, meid! En ik heb heel goede hoop voor jou :D.
     
  11. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ah lief! Nogmaals bedankt voor alle info.

    Oh dat valt inderdaad mee. Ik moet nu eerst nog provera slikken en het gesprek volgende week vrijdag afwachten. Maar ik weet er nu al veel van. Hopelijk loopt het bij mij ook zo voorspoedig , we wachten af.

    Ik zou het leuk vinden om met jou in contant te blijven.. want inderdaad je kunt er niet heel veel informatie etc. Over vinden.

    Waar plak je hem dan op je arm? Bovenarm? Of?
     
  12. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Lijkt mij ook leuk! Elkaar een beetje op de hoogte houden en ervaringen uitwisselen :).

    Ik plak het pompje aan de binnenkant van mijn bovenarm. Daar heb ik er het minste last van en kan ik hem ook het beste verbergen. Alhoewel inmiddels iedereen weet dat we bezig zijn, dus dat hoeft niet eens meer. Maar toch! Op mijn buik kreeg ik er sowieso heel veel jeuk en eczeem van. Maar het is voor iedereen anders natuurlijk.

    Alvast heel veel succes gewenst met de Provera-kuur en het gesprek volgende week!

    @Beheer Zouden jullie dit topic open willen laten? Dank!
     
  13. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ah ja want ik zat ook al.. strakkere jurkjes, shirts, etc. Dat kan ik dan niet aan en nu komt ook nog de zomer eraan. Nouja we zullen wel zien, als het goed werkt heb ik het er graag voor over.

    Dankjewel! Jij ook succes!!
     
  14. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ja, dat is een lastige... In dat geval is net onder je bh-beugel nog een optie. Of eventueel op de binnenkant van je dijbeen. Nou, je komt er vanzelf wel achter wat fijn is!
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Midden op je rug zou ook nog kunnen :) boven de broekband en onder de bh rand ;)
     
  16. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Jaa precies! Laat het eerst maar zover zijn dat ze hem gaan plaatsen :)
     
  17. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Nou mijn horror verhaal gaat nog even door :(.. vanavond post uit de brievenbus gehaald dat de afspraak van morgen niet door gaat en nu.. ja echt waar ::

    28 juni!!!!!!!!
    Pffff verdrietig

    Ik vind dit echt belachelijk en ben zwaar teleurgesteld :( .. ik voel me echt een nummertje.

    Dat betekent gewoon dat de behandeling 2 maand stil ligt, daarna gaan we nog op vakantie dus duurt het nog z'n 2.5Maand voordat het hormoonpompje werkend is denk ik :(
     
  18. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Huh, wat gek? Zonder al te veel informatie prijs te geven; woon je ergens heel afgelegen? Want ik woon in de Randstad en daar was die afspraak dus binnen een week gepiept.

    Hè, wat vervelend, meis. Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent. Wellicht dat je zorgverzekering nog kan bemiddelen qua 'wachttijd'?
     
  19. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ik heb vanmorgen boos het ziekenhuis opgebelt en ze even flink de kast uitgeveegd :$ ze gaven toe dat het een grote fout was en het niet zo mocht gebeuren.

    Ze hadden mij bij de verkeerde arts ingedeeld die niets van hormoonpompjes afwist. Ze bellen nu maandag wanneer ik mag komen, want 28juni duurde inderdaad veel te lang.

    Jaa ik ga na het ziekenhuis in Zwolle, geen randstad helaas.
     
  20. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Claudiaaxx Goed dat je actie hebt ondernomen! Ik hoop dat je snel aan de beurt bent voor de plaatsing van het pompje :).
     

Deel Deze Pagina