Ervaringen hormoonpompje ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Claudiaaxx, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Haha ja erg he?! Achteraf wel een lachertje natuurlijk :D
    Apart he dat ze niet iedereen op dezelfde dosis starten..
    En om het baarmoederslijmvlies dikker te laten worden kun je tarwekiemolie innemen?
    Soms is het niet anders he! Een vakantie tussendoor is ook erg lekker, geniet er van! Waar gaat de reis heen?
    Je kent je lichaam zelf het beste en moet doen waar je zelf achter staat..
    Als ze mij zulk advies zouden geven had ik het denk ik ook niet gedaan.
    Vanavond voor het eerst mn pompje vervangen, een dag te vroeg omdat ik het graag 's avonds wil blijven doen. Het viel me nog niks tegen :)
    Tot nu nog helemaal niks gemerkt van het pompje, en dat je hem hoort tikken als het stil is is idd wel fijn!
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Tilly92 Wat fijn dat het pompje je zo goed bevalt! En hilarisch van die piepjes :roflmao:. Héél bijzonder dat maar zo weinig vrouwen deze behandeling krijgen. Volgens mij zouden veel meer vrouwen erbij gebaat zijn, maar het is een ontzettend dure behandeling en ik denk dat het dus om de kosten gaat. Vrouwen wier hypofyse in principe functioneert, moeten gewoon aan de Clomid of andere middelen. In die zin is het wel 'ideaal' dat het bij ons op deze manier kan worden opgelost.

    Ik ben trouwens ook met 10mcg begonnen! Maar na een maand hebben we de dosis verhoogd naar 15mcg. Nu hoop ik over een paar weken naar 20mcg te mogen, maar het is even afwachten hoe de gynaecoloog daartegenover staat.

    Ik heb trouwens geen idee wat de normaalwaarden zijn van het baarmoederslijmvlies. Ik dacht tussen de 10-15mm. Dat van mij is op cyclusdag 12 meestal zo'n 10mm. Wanneer mijn eitje spring op cyclusdag 14-15 zal het zo'n 12-13mm zijn, schat ik. Ik krijg er in elk geval altijd complimenten over ('Mooi, mooi in drie laagjes, mooie dikte, mooi!' eh oké, bedankt voor dit rare compliment... :roflmao:), maar wat @Claudiaaxx zegt: er zijn hier ook vrouwen op het forum die niet boven de 7mm uitkwamen en toch drie kinderen hebben gekregen. En als die dikte echt zo ontzettend belangrijk is, dan zouden buitenbaarmoederlijke zwangerschappen helemaal niet kunnen bestaan, want daar heeft de eicel ook geen lekker zacht kussentje om zich in te nestelen. Zolang de gynaecoloog zich geen zorgen maakt, zou ik me ook geen zorgen maken!

    @Claudiaaxx Dat ziet er veelbelovend uit! Op welke cyclusdag zat je tijdens de meting? En lekker hoor, op vakantie! Heerlijk genieten daar, en wie weet kom je wel terug met een heel speciaal souvenirtje :D. Waar gaat de reis naartoe?
     
  3. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Het is inderdaad een dure behandeling. M'n vriend die zei over het tasje met de pompjes en medicatie; dat is zeker een duur tasje... daarop antwoordde de vertegenwoordiger dat het €2100,- kost dus kun je nagaan! :eek:
    Dat is dan weer een voordeel ja!

    Hopelijk krijg je dan een hogere dosering en gaat het allemaal wat sneller voor je!
    Dat eindeloze gewacht... wat kun je dan balen van je eigen lichaam he!

    Hahaha! Hoe ongemakkelijk zeg. Met je benen wijd liggen en dan complimenten krijgen :roflmao: Maar gelukkig is dat wel prima in orde!

    In welk ziekenhuis/kliniek ben jij onder behandeling? Vond je het in het begin ook vervelend dat je steeds een andere gyneacoloog hebt?
     
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Tilly92 Duur hè! Ik sla ook elke keer steil achterover. In dat opzicht ben ik wel dankbaar voor de zorg in Nederland, want in bijvoorbeeld Amerika had je dit allemaal zelf kunnen ophoesten. Oef.

    Ik sta onder behandeling bij het St. Antonius Ziekenhuis in Utrecht. Ze werken hier inderdaad ook met een team van gynaecologen, dus ik heb elke keer een andere. Maar ik was het vanuit mijn verleden al gewend om telkens met mijn benen wijd te gaan liggen voor onbekende mensen ;) dus ik neem er wat dat betreft niet zo'n aanstoot aan. Tenzij je iets anders bedoelt? Wel vind ik het vervelend dat ik mijn hoofdbehandelaar al een halfjaar niet heb gezien. Ik vind dat best wel raar ook. Heeft hij geen mening over mijn traject? Nou goed, met hem hebben we dus de 28e een afspraak. Ben benieuwd.
     
  5. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Daar mogen we zeker blij mee zijn! Dat kan zowat niemand zich toch bekostigen.
    Dat bedoelde ik ja haha. Het zal wel wennen dan... En de een is er natuurlijk meelevender in dan de ander. Voor hun is het al hartstikke normaal.
    Het lijkt me voor beide partijen fijner dat je elkaar regelmatig ziet en spreekt, maar daar wordt dus helemaal geen rekening mee gehouden... Nu kun je de afspraken natuurlijk niet altijd bij je "eigen" gyneacoloog plannen, maar er moet toch wel iets rekening mee worden gehouden?! Het is gelukkig al juli, dus het is nu aftellen... :)
     
  6. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Tilly92 Ja, inderdaad! :) Komt goed. Hoe is dat in jouw ziekenhuis geregeld?
     
  7. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    De eerste paar keren ben ik in Meppel geweest bij dezelfde gyneacoloog. Afgelopen vrijdag in Zwolle, maar wel bij een andere. Wat ik ook wel logisch vond, omdat het al vrij snel gepland was naar aanleiding van de behandel mogelijkheden. Toevallig weet ik ook dat ik volgende week weer een andere krijg. Dus ook daar houden ze er volgens mij niet echt rekening mee.. maar dat had hij eigenlijk gelijk al wel gezegd.
     
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Tilly92 Hm ja, als dat hun manier van werken is, dan kunnen we niet anders dan erin meegaan. Wat staat er volgende week voor jou op de planning? Een follikelmeting?
     
  9. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Precies! En het is allemaal voor een goed doel, dus wat moet dat moet!
    Klopt ja, ik ben erg benieuwd... Hoe vaak heb ik het woord benieuwd inmiddels al wel niet gezegd hier?! :p
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  10. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Tilly92 Haha, maar het is dan ook een heel spannende periode waarin je naar veel dingen benieuwd kunt zijn! ;) Ik ben ook heel benieuwd en ik duim voor jou!
     
  11. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Dat is t m natuurlijk ook! En het is nu allemaal voor het eerst.. Lief van je! :rolleyes:
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  12. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Hallo dames!

    Hoe gaat het hier? @Tilly92 hoe was het gister bij de controle!

    Ik heb een heerlijke vakantie gehad, er even tussen uit, genieten van het mooie weer en even nergens mee bezig zijn qua zwanger worden (oké, een beetje dan want ik temperatuur elke morgen).

    Vanmorgen een echo gehad en er zit een mooi ei van 17.7mm en mijn baarmoederslijmvlies is nu tussen de 6 en 6.5mm!! En bestond uit drie mooie lagen zei de arts.

    Hoe gaat het met jou @nizzie86 ?
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  13. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    Hee @Claudiaaxx!

    Welkom terug fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. Hopelijk jullie laatste vakantie zo samen (tenminste, als jullie samen op vakantie waren...)

    Mijn controle gisteren was goed! Ik had een eitje van 17,5mm en volgens mij mn baarmoederslijmvlies 5,6. Maar dat weet ik niet meer zeker! :oops: Was al zo blij met mn eitje hihi. Komt bijna overeen bij ons!
    Ik moet morgen weer voor controle, jij dan?
    Fijn he dat het aan slaat!
     
  14. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    @Tilly92 Ah wat een goed nieuws! Fijn dat het bij jou ook lijkt te werken. Jou cyclus is alleen wel wat korter dan die van mij, ik zit morgen op dag 20.
    Vrijdag moet ik weer heen.. succes morgen!!

    Heb je ook wat gevoeld ofzo? Of nog totaal niks?

    Hier even ellende vanavond, normaal om 22:15u pompje vervangen.. maar we waren op visite, omdat mijn vriend morgen vroeg weer op moet wouden we liever geen 90minuten meer wachten, dus om 22:45u nieuw pompje geplaatst! (Is dit erg?)
    Maaaar nu lag ik in bed en bleek dat het blauwe slangetje niet goed in m'n buik zat..(zat maar klein stukje in m'n buik) ik weet niet zeker of de eerste dosering (dus om 22:45u) in m'n buik zit of niet.
    Om 0:06 heb ik maar ander pompje geplaatst.
    Drama! Hoop dat het geen kwaad kan.

    Overigens heb ik rekbaar slijm en zere buik aan de rechterkant!
     
  15. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    @Claudiaaxx Dat zal wel stressen zijn geweest! Ik geloof dat één dosis missen niet zoveel kwaad kan. En sowieso hoef je het pompje niet op de klok te vervangen. Ik vervang hem elke drie dagen voordat ik 's ochtends ga douchen. De ene keer is dat om halfacht, de andere keer om negen uur. Dat is geen enkel probleem!

    Goed nieuws van je vruchtbare slijm en de ovulatiepijn. Ik zou zeggen: veel plezier de komende dagen. ;). En fijn dat je vakantie zo leuk was!

    Hier gaat het zijn gangetje. Ik kijk heel erg uit naar het gesprek met de gyn over twee weken. Verder geen nieuws helaas. Ik ben nu ongesteld, dus we gaan ronde 10 in.
     
  16. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    @nizzie86 ach jammer! Ja ik kan het me goed voorstellen dat je uitkijkt naar het gesprek, hopelijk is er een andere oplossing voor jullie.

    Ah Okee! Pfvieww ik deed het altijd precies optijd zodat ik nooit vlak achter elkaar een dosis kreeg. Maar dat maakt dus helemaal niet uit, gelukkig!!

    Haha Jaa we hebben even goed geklust. :p ik had sinds gister middag al wat last van m'n buik dacht dat het mijn darmen waren, s avonds was het alleen aan die kant van het eitje. Vanmorgen was het weer weg! Dus het zijn of m'n darmen geweest of het ei. Dat in combinatie met het slijm van gisteravond. Nouja we wachten rustig af.

    @Tilly92 hoe was je echo?
     
  17. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    @Claudiaaxx wat een stressvolle avond zul je gehad hebben! Maar zal vast goed zijn gekomen toch..

    Vanochtend had ik een weeïg en vol gevoel ik mn onderbuik. Geen idee wat dat betekend?
    Maar toen ik vanochtend m'n echo had was ie al gesprongen! :rolleyes:
    Volgende week woensdag moet ik bloed prikken. Ben erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren!

    Morgen moet jij weer heen toch? Spannend! Laat je weten hoe het was?

    @nizzie86 nog even geduld tot de 28e! Ik hoop zo voor jullie dat er actie wordt ondernomen!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  18. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    @Tilly92 ah super! :)
    Bij jou lijkt het perfect te werken, super zeg. Hoe dik was je baarmoederslijmvlies? En zit je nu gewoon weer in Meppel of nog in Zwolle?

    Jaa ik moet morgen weer heen.
     
  19. Tilly92

    Tilly92 Lid

    20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    M'n baarmoederslijmvlies was 8,3, dus dat was gelukkig goed. Vanaf dat ik het pompje heb ben ik eigenlijk alleen maar in Zwolle geweest (3 keer dus). Maar het bevalt me echt prima daar! Behalve de uitloop tijden... :p
     
    Claudiaaxx vindt dit leuk.
  20. Claudiaaxx

    Claudiaaxx Bekend lid

    30 aug 2014
    810
    173
    43
    Ah ja! Het kan soms behoorlijk uitlopen. Oh super zeg, nu hard duimen!
     

Deel Deze Pagina