Ervaringen implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LaQueen, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hoi allemaal,

    Ik heb even een vraagje oor de dames die een implanon hebben (gehad). Ik heb een jaar lang lopen klungelen met een week ongesteld, dan een week weer niet of twee weken ongesteld en dan weer twee weken niet. Of terwijl, niet 'zoals het hoort' 1 week bloeden, 3 weken niet. Ik hem 'm nu een jaar en ineens bloed ik niet meer. Gewoon al bijna 5 weken niet! Best gek, gezien het klungelen van het afgelopen jaar met bijna vaker wel dan niet ongesteld zijn. Voor de zekerheid heb ik vorige week een test gedaan, helemaal wit. Wel heb ik het buikpijn gevoel alsof ik elk moment ongesteld ga worden, maar dit voel ik nu al 2 weken. Kan mijn lichaam opeens een menstruatie overslaan? Kan het zomaar na een jaar beter worden? Ik ben dus eigenlijk op zoek naar ervaringen. :)
     
  2. lian19

    lian19 Actief lid

    24 aug 2015
    260
    27
    28
    Hoi!
    Ik heb ook een implanon gehad en inderdaad een paar maand lang helemaal onregelmatig ongesteld.... Toen heb ik m er maar uit laten halen want was vaker wel dan niet ongesteld!
    Mijn zus heeft daarintegen na een half jaar veel en onregelmatig ongesteld zijn geen menstruatie meer gehad met de implanon. Het kan dus zeker!
     
  3. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ik heb bij mijn tweede implanon ook de eerste maanden steeds wat bloedverlies gehad. Gelukkig na 6-8 maanden niets meer. Ik voelde wel vaak mijn eisprong,en had maandelijks een heel klein beetje rood bruine afscheiding. Heerlijk vond ik het dat ik niet meer ongesteld werd.

    Bij de eerste keer implanon heb ik hem na 2 jaar eruit gehaald omdat ik constant aan het bloeden was.
     
  4. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik toch van binnen even juichen en hopen dat ik de komende maanden niet of minder ongesteld word, haha.
     

Deel Deze Pagina