Ervaringen in Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zonnebloem6, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Hoi Dames,

    Ik heb eind april een intake afspraak staan in Gent. Ik vind het spannend en heb ook geen idee wat me te wachten staat. Heeft iemand ervaringen met Gent??
     
  2. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb goede ervaringen met Gent! Bij de intake werd de tijd genomen om naar de voorgeschiedenis te kijken. Op basis daarvan werd bekeken wat er nog extra nodig was qua onderzoek (bij mij alleen een hysteroscopie vanwege de miskraam) en hoe ze een nieuwe poging zouden willen gaan doen (bij mij werd bij de punctie als extra techniek flushing toegepast, vanwege lege follikels bij eerdere pogingen). Er was ruimte voor eigen inbreng, waarbij ook gezegd werd wanneer dit niet passend was voor mijn situatie. Ze geven duidelijke informatie over prognose.
    Als je vragen hebt, stel ze gerust...
     
  3. Lotusbloempje

    Lotusbloempje Actief lid

    2 jun 2017
    345
    57
    28
    Vrouw
    Is dat st Lucas in Gent? Ben eens aan het googelen want twijfel om over te stappen naar Gent. Nu 3 jaar aan het proberen. 1x 6maanden zwanger geweest en nadien 2mk en constant na elke tp direct ongesteld al vanaf dag 1 of dag 3 ofzo. Ben het nu wat beu dus twijfel om eens naar Gent te gaan
     
  4. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @Jolandadjk Fijn om te horen dat je goede ervaringen hebt in Gent. Ik ben blij dat we ook mogen denken. In Nederland zit je toch weer vast aan protocollen waar ze niet van afwijken. Nu hadden we een hele aardig gynaecoloog die mee dacht met ons, maar zij zit ook vast aan de Nederlandse regels. Kregen jullie ook meteen een semenonderzoek? Wij moeten om 7.15 onszelf inschrijven en dan om 8.00 dat onderzoek en 10.00 hebben we gesprek. Ik ben erg benieuwd of ze nog iets kunnen betekenen. In Nederland moeten we denken aan eiceldonatie en ik hoop nog zo erg een kind van onszelf te krijgen.

    @Lotusbloempje ik heb een afspraak in uzgent. Ik wist niet dat er nog een ziekenhuis was. Ik heb dan ook geen idee wat beter is. Ik snap idd je twijfel. Aangezien ik hier twee ivf's heb gehad die voortijdig zijn afgebroken en 1 geen zwangerschap heeft opgeleverd, gaan we ook verder kijken. Vooral omdat ze hebben gezegd dat ze denken dat ik weinig kans heb om zelf zwanger te raken en moet uitwijken naar eiceldonagie. Ik heb nu nog 2 IVF kansen over (verzekeringstechnisch) die willen we nog benutten in Gent.
     
  5. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @Lotusbloempje : hier ook in behandeling bij het UZ Gent...

    @Zonnebloem6 : wij zouden voorafgaand aan de intake inderdaad ook een semen onderzoek krijgen, echter werd onze intake kort van te voren verzet naar een dag dat het lab dicht was. Aangezien de reisafstand te groot is om een extra keer op en neer te rijden en er al meerdere uitslagen lagen, is dit uiteindelijk niet gedaan...
     
  6. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Aah okee, ik vroeg me al af of dat altijd zo gaat. Heb je dan ook nog IVF gehad in Gent? Hoe ging dat met echo's etc. Mijn ziekenhuis hier zijn bereid om mee te werken. Vraag me dan alleen af hoe vaak we dan op en neer moeten naar Gent.
     
  7. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb inderdaad een icsi behandeling gehad, onze 5e poging. Ik heb ervoor gekozen voor elke echo heen en weer te rijden, maar dat had ermee te maken dat wij geen vertrouwen meer hadden in ons Nederlandse ziekenhuis... en wilden ook niet weer elders op intake moeten gaan alleen voor de echo's. Maar je kan wel in Nederland een aantal echo's doen, als je ziekenhuis hieraan mee wil werken. Ik weet dat Gent sowieso de uitgangsecho en de laatste echo voor de punctie zelf wil doen... ik ben in totaal voor de behandeling zelf 5 keer naar Gent gereden (uitgangsecho, 3 follikelmetingen en punctie, wij hadden helaas geen terugplaatsing). Daarvoor 2 keer voor een gesprek en 1 keer voor de hysteroscopie. Na de behandeling nog 1 keer voor evaluatiegesprek...
     
  8. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Dank je wel, dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Hier in Nederland had ik met IVF weinig tot geen follikels, dus het is sowieso even afwachten of ze wat kunnen betekenen.
     
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het enige nadeel aan Gent vind ik al die loketjes, melden bij het onthaal. Kost zoveel tijd. Net als de aparte afdeling voor bloed afname. Ook bij de reproductieve geneeskunde was het altijd lang wachten.

    De medewerkers zijn heel vriendelijk, je krijgt een map waar echt elk detail van de werkwijze in staat incl het verzekeringsdeel. En dr de Sutter is naar mijn mening de beste fertiliteits arts die ik ontmoet heb. En ik heb er wat gezien, ook buiten Nederland en België.

    Mbt lage amh waarde zijn ze wel eerlijk. Als je voorraad echt uitgeput is doen ze geen behandeling meer met eigen eicellen. Geen idee hoe laag je amh is en hoe hoog je fsh, maar dat is heel urgent om helder te hebben over een toekomstige behandeling.
     
  10. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @Jolandadjk Ga je nog meer pogingen doen? Echt balen dat je geen terugplaatsing hebt gehad.

    @Champetter dat wachten is wel balen. Wel fijn dat ze vriendelijk zijn. Goed om te weten dat je een map krijgt met alles erin. Heb ik natuurlijk ook nodig voor mijn verzekering.
    Ik weet niet wat mijn amh is. Daar ben ik niet op getest. Mijn gynaecoloog denkt dat ik in de vervroegde overgang zit, omdat ik moeilijk te stimuleren ben. Met de hoogste dosis had ik de laatste keer 3 eitjes. Ze waren alleen gesprongen voor de punctie. Aangezien wij ervoor gekozen hebben om naar Gent te gaan, hebben ze er niet meer op getest. Dat zullen ze in Gent dan wel doen denk ik.
    Ik heb trouwens geen idee met wie ik een gesprek heb. Dat staat niet in de mail. Heb alleen tijden door gekregen.
     
  11. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De vervroegde overgang is een ruim begrip. Als je amh waarde lager dan 0,3 is wordt het lastig, net als wanneer je fsh hoger is dan 12.

    Mijn amh bij mijn laatste zwangerschap was 0,5 en mijn fsh lager dan 10. Dan ben je alsnog niet heel fertiel maar met hulp kunnen ze er nog wat van knutselen.

    Vandaar dat die waardes zo ontzettend belangrijk zijn. Fsh moet ook op je derde cyclusdag afgenomen worden. Amh kan random in de cyclus.
     
  12. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @Champetter mijn amh zal dan nog wel getest worden denk ik. Mijn fsh was tussen de 9 en 10. Dus nog niet boven de 12. Er is dan ook alleen een vermoeden nog vanuit mijn gynaecoloog, omdat ik moeilijk te stimuleren ben en mijn menstruatie tussen de 16 en 36 dagen is. Volgens haar waren dat wel tekenen van vervroegde overgang. Ik wordt dus nog wel ongesteld, dus het zou volgens mij dan nog steeds kunnen.
    Ik ben benieuwd wat gent nog kan doen voor ons dat we toch nog een kindje van onszelf kunnen krijgen.
     
  13. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Wij hebben destijds een second opinion aagevraagd in het ziekenhuis voor een tese behandeling bij mijn vriend. Ze waren daar heel eerlijk. Gingen niet meer opereren omdat dat geen nut had. Ze konden alles weghalen maar zouden niets vinden.
    Toen kregen we 3 opties om thuis rustig over na te denken.
    Iui met donorzaad
    Adoptie
    Kinderloos blijven
    Na thuis een tijd erover nagedacht te hebben kozen we voor iui-D
    Komen ook vanuit Nederland en moesten 1,5u rijden. Maar dit hebben we met veel plezier gedaan. Zijn in totaal denk ik een keer of 10 op en neer gereden.
    Radiozender mnm aan. Lekker belgisch en op de terug weg naar zon lekkere belgische frietkot. Haha.

    Wij hadden UZ Gent ook als tip gekregen van kenissen van ons. En ben altijd heel blij geweest met die tip. Heb nu 2 prachtige kinderen mogen krijgen met donorzaad.
     
    Evi88 vindt dit leuk.
  14. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Ik heb ook hele goede ervaringen in Gent (als je wilt weten wat precies, kan je dat tuergzoeken in mn blog) en ben ervan overtuigd dat ik deze zwangerschap aan hun hulp te danken heb.
     
  15. Liekus

    Liekus Nieuw lid

    10 mei 2016
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi zonnebloem. Wij hebben eind mei een afspraak staan in Gent. Na 8 terugplaatsingen van icsi zijn wij het vertrouwen kwijt geraakt. Na tips en veel lezen willen wij het in Gent gaan proberen. Er zijn zoveel mogelijkheden en meningen wat het allemaal wel moeilijk maakt.

    Succes sowieso en hoor graag hoe de eerste afspraak is gegaan. Alle tips zijn welkom.
     
  16. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Ik krijg goede hoop van de succesverhalen over Gent.. Wij mogen volgende maand voor een intake.
     
  17. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @Liekus weet je ook hoe het komt dat het niet lukt bij jullie?

    Ik hoop ook zo dat ze ons kunnen helpen daar.

    @Robijn89
    Spannend hè. Wat is jullie reden voor de overstap? Zijn jullie eerst hier onder behandeling geweest?

    Ik laat het jullie zeker weten na onze eerste bezoek!

    @Knuffie85 Goed om te lezen dat het gelukt is in Gent. Wordt toch altijd wat hoopvoller met succesverhalen. Zeker we prettig als ze eerlijk zijn. Dan weet je ook waar je aan toe bent en kan de de mogelijkheden over denken.

    @Frummels Ik heb je blog gelezen en wat fijn dat het gelukt is na zo'n lange weg met teleurstellingen.

    Pff vind het nog wel spannend wat ze gaan zeggen en kunnen gaan doen. Nog 2,5 week en dan mogen we.
     
    Frummels en Knuffie85 vinden dit leuk.
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    #18 Robijn89, 12 apr 2018
    Laatst bewerkt: 12 apr 2018
    @Zonnebloem6
    Ik zit hier eigenlijk verkeerd want vruchtbaarheidsproblemen hebben we niet. Ik heb APS (stollingssyndroom) en hierdoor 3 miskramen gehad voor de 8 weken en 1 late met bijna 16 weken. We zijn nu idd in behandeling in Nederland maar het ontbreekt hier gewoon aan de juiste kennis en hulp.. In België zijn ze veel verder qua kennis.
    Ik was aan het zoeken op ervaringen in Gent en kwam toen hier uit. Haal veel hoop uit succesverhalen :).

    Alvast heel veel succes in Gent! Wanneer mogen jullie precies?
     
  19. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Toch ook al veel meegemaakt zo. Ik hoop dat Gent de uitkomst gaat zijn voor jullie!

    We hebben 30 april de afspraak staan. We hebben er maar gelijk een lang weekend gent van gemaakt. Ook nog een beetje ontspanning
     
  20. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.723
    4.689
    113
    Vrouw
    Ja groot gelijk! Wij hebben er ook een hotelletje bij geboekt.
     

Deel Deze Pagina