Ervaringen in Gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zonnebloem6, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maps

    Maps Bekend lid

    18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Wij zitten ook in Gent sinds januari en hebben 1 iui achter de rug.
    We zijn heel erg te spreken over de kundigheid hier. Ik heb endometriose en in Nederland wilden ze het ons nog een halfjaar laten proberen. We zijn hierheen gegaan voor secundaire opinie.
    De beweeglijkheid van het zaad van mijn man bleek ook niet helemaal goed te zijn, in Nederland is dit niet uit het onderzoek gekomen. De 1e iui was direct raak in Gent, helaas is dit geëindigd in een miskraam. Daar wordt nu verder onderzoek naar gedaan. Hoe wij hier worden opgevangen en er wordt meegedacht, wat een verschil met Nederland. De lange reistijd hebben wij er graag voor over. Echo’s en bloedonderzoeken laten wij in Nederland doen. Het is even extra regelen, maar we zijn erg blij dat we hier terrecht konden.
     
  2. Theekopje2018

    11 jan 2018
    6
    4
    3
    Vrouw
    Ik heb ook een hele goede ervaring in Gent. Na 2 mislukte ICSI-pogingen (3 terugplaatsingen gehad.) in Nederland had ik er hier geen vertrouwen meer in, wij zijn toen overgestapt naar Gent. 22 september 2017 hadden wij het intakegesprek en 16 december 2017 had ik een positieve test! Ik ben nu 22 weken zwanger. Wij zijn voor de hele behandeling 8 keer in Gent geweest en daarna mocht ik hier naar de verloskundige voor mijn eerste echo, maar deze wou ik heel graag nog daar laten doen. We hebben heel wat in de file gestaan, maar uiteindelijk veel minder vaak in het ziekenhuis hoeven zijn dan in Nederland. Ik heb nu nog 3 cryo's in de vriezer. :)
     
  3. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @Maps
    Dan hebben ze in Nederland nog wel wat te leren als ik jou verhaal zo lees. Wat fijn dat de kundigheid beter is in België. De echo's en bloedonderzoeken willen we ook hier blijven doen. Scheelt dan iets met op en neer rijden. Hopelijk komt er iets uit het onderzoek en mag de vokgende keer raak zijn en blijven zitten!

    @Theekopje2018
    Dat is ook al snel gegaan. Goed om te lezen dat het in Gent gelijk gelukt is! Werden de behandelingen snel gestart na de intake? Ik heb geen idee hoe snel het daarna gaat.
     
  4. Theekopje2018

    11 jan 2018
    6
    4
    3
    Vrouw
    @Zonnebloem6
    22 september: Intake
    27 oktober: Behandelplan besproken
    16 november: Begonnen met de behandeling
     
  5. Maps

    Maps Bekend lid

    18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Helaas wel, ik merk echt dat Nederland zich vasthoudt aan vaste richtlijnen/ protocollen op het gebied van fertiliteit.
    De bloeduitslagen in Nederland doe ik via de huisarts, alleen de uitslagen komen erg traag binnen en België wil dit voor 13:00 uur hebben. Dat is dus niet te doen hier, mocht het bij ons zo ver komen dat we naar ivf toegaan wordt dit echt een probleem. Spoedbloeduitslag via huisarts misschien?
     
  6. Theekopje2018

    11 jan 2018
    6
    4
    3
    Vrouw
    Om deze reden heb ik altijd bloed laten prikken in Gent zelf. Het gaat daar zo veel sneller qua uitslagen.
     
  7. Maps

    Maps Bekend lid

    18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Dat heb ik deze ronde ook gedaan, ik was het zo zat, heb de auto gepakt en ben naar Gent gereden. Toen ik thuis de deur openmaakte ging de telefoon met de uitslag haha.
     
  8. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Fijn om te horen dat het geen maanden heeft geduurd voordat alles gestart wordt. Was al bang dat ik daarna weer zolang moest wachten voor de volgende afspraak.

    Bloedprikken en echo's mag ik in het ziekenhuis doen hier in Nederland. Hopelijk gaat dat sneller dan via de huisarts?
     
  9. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Hey dames,

    Wij zijn vandaag in Gent geweest. We hebben ons eerst ingeschreven in het ziekenhuis om 7.00 's Ochtends. Om 8 uur hadden we een afspraak bij het lab. Daar heeft mijn vriend zijn sperma in moeten leveren. Na 2 uur wachten was de intake om 10.00. Ze hebben al onze gegevens doorgenomen, dus was hebben we in NL al gedaan en voorgeschiedenis. Daarna gesprek met de arts. Ze heeft ons het een en ander uitgelegd wat we kunnen doen. We gaan dus voor icsi. Ik heb ook bloed moeten prikken op mijn amh en schildklier. Ze verwacht dat we het maximum moeten spuiten en dat is in België 300 eenheden. Ik krijg dan ook menopur. Daarna heb ik een map met informatie gekregen. Ik moet met mijn volgende menstruatie starten met de pil en daarna krijg ik een startecho.
    Nu zat ik die map door te lezen, maar vraag me nu af wat ik na de verzekering moet sturen. Wat hebben jullie opgestuurd?
     
  10. Maps

    Maps Bekend lid

    18 mei 2017
    631
    680
    93
    Vrouw
    Hi,
    Wat fijn dat je in Gent bent geweest. Ik geloof dat Gent de aanvraag voor de behandeling zelf aanvraagt bij de verzekering. Daarna krijg je een brief van de verzekering met wat er vergoed wordt. Is natuurlijk per verzekering verschillend, ik heb toen even contact opgenomen met de zorgchoach voor info.
    Veel succes met jullie icsi!
     
  11. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Gent heeft geen contract met mijn verzekering, maar wel met die van mijn vriend. Ik moest dus ook 100 euro voor de intake betalen en 125 euro voor het bloedprikken van mij. Nou krijg ik die wel terug als ik de factuur heb gekregen van Gent. Dus ik vraag me nu af of ze dan alsnog het behandelplan naar de verzekering sturen. Heb voor de zekerheid Gent nog een mailtje gestuurd.

    Ben wel blij dat het zo snel gaat en dat we gelijk mogen beginnen!
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Als je verzekeraar geen contract heeft met Gent vraag je bij je verzekeraar een toestemmingsformulier voor ivf in het buitenland.

    Deze zet je door naar de vroedvrouw van UZ Gent. Dat zijn de assistenten van de gynae daar.

    Formulier krijg je ingevuld terug en dat stuur jij weer naar je verzekeraar.
     
  13. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Dank je wel! Ga ik morgen gelijk Ditzo contacteren!
     
  14. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Je kunt ook op de site kijken, bij sommige verzekeraars staat er een download op de site. Anders idd even bellen of mailen.
     
  15. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik heb vanuit Gent een behandelplan gekregen. Ik heb die gisteren gelijk opgestuurd naar ditzo. Nu hopen dat ze het goed keuren. Pff wordt hier zo zenuwachtig van.
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat hoeft niet hoor, Ditzo gaat dit nooit weigeren. Alle artsen van het UZ Gent mogen zorg leveren vanuit het Europese zorgstelsel.
     
    Zonnebloem6 vindt dit leuk.
  17. Kaila

    Kaila Fanatiek lid

    7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Niet elke verzekeraar vergoed fertiliteitsbehandelingen in het buitenland hoor! Ik heb ruim 5000,- moeten lappen voor de eerste ICSI in Gent. Nu overgestapt en slechts een paar honderd euro (voor bepaalde medicatie)
    Gelukkig kregen we wel een deel terug van de belasting het jaar erop.
    Sorry @Zonnebloem6 ik wil je niet extra zenuwachtig maken
     
  18. Zonnebloem6

    Zonnebloem6 Actief lid

    12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik ben inderdaad afgewezen voor volledige vergoeding. Krijg maar 2200 euro vergoed. Dat wordt dus meer dan 2000 euro bij betalen. Volgens de verzekering kunnen de behandeling namelijk ook in NL uitvoeren. Dan mogen ze wel vertellen waar dat zou kunnen.
     
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat ligt helaas aan je eigen polis. Als je een volledig vrije keuze polis hebt wordt er meer vergoed.
     
  20. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    AOA is ook geen erkende behandeling in Nederland dus daarom is er geen vergoeding voor. Een 'gewone' ivf of icsi wordt gewoon met medicatie en al vergoed. Aan de hand van je polis ligt eraan hoeveel.

    Ik heb in Duitsland ook veel vergoed gekregen maar ook bepaalde dingen niet omdat die in Nederland ook niet als erkende behandeling gezien worden.

    Een volledige afwijzing krijg je dus nooit, tenzij je te oud bent of je 3 pogingen op zijn.
     

Deel Deze Pagina