Ervaringen koperspiraal.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Catheny, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Vandaag heb ik mijn koperspiraal laten verwijderen.
    Ik heb het vermoeden dat ik er niet tegen kan.
    Mijn klachten waren aanhoudende buik en rugpijn, continu menstratiegevoel en in de 2 maanden dat ik deze heb gehad aanhoudend bloedverlies met af en toe een paar dagen niks. Bloedverlies was echt extreem.
    Herkent iemand dit?
    Spiraal had ik ter preventie van Asherman na het verlies van mijn zoontje afgelopen april.
     
  2. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Nee geen ervaringen mee.
    Heb ook de koper spiraal gehad ná zwangerschap 2e zoontje.
    Geen buik, rug, of andere pijntjes..
     
  3. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    ik herken het ook niet.
    enige nadeel vond ik 7 dagen menstruatie waarvan zeker 4 zware waarvan super plus tampon en maand verband binnen een uur zwaar doorweekt waren.tja en niet safe.
     
  4. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb nu bijna drie jaar een koperspiraal, zonder kinderen te hebben gehad. Wonder boven wonder heb ik eigenlijk nergens last van, alleen de eerste ongesteldheid er na was wat heftiger. Verder zijn ze niet heftiger, soms alleen dat het wat langer duurt voor er echt niks meer uit komt als ik ongesteld ben. Maar ook dat is niet storend. (Een vriendin van me heeft er wel veel meer last van)

    Geen idee waar het dan aan ligt :)
     
  5. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Heb ongeveer twee jaar een koperspiraal gehad. De eerste weken veel last van gehad, stekende pijn in onderbuik en ook meer bloedverlies dan anders. Dit nam vrij snel af en uiteindelijk vond ik het super fijn omdat ik verlost was van de hormonen van de pil, daar kon ik dan juist weer heel slecht tegen.
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Jaren geleden bij mijn eerste spiraal zei de huisarts al tegen mij dat er vrouwenlijven zijn die nooit kunnen wennen aan 'zo'n ding' in de baarmoeder. Ze kwam 2 soorten patiënten tegen: degene die er nauwelijks wat van voelen en (redelijk) tevreden zijn en degene die allerlei klachten blijven houden en het een onding vinden... Je weet alleen niet van te voren in welke categorie je valt...

    Ik in ieder geval in de eerste. Herken je verhaal ook helemaal niet. De eerste paar menstruaties na het plaatsen waren wel 'anders' (1 keer heel erg pijnlijk, 1 keer heel veel bloedverlies), maar na 3 maanden werd alles stabiel en afgezien van wat meer bloedverlies en 1-2 dagen langer spotting op het einde merk ik niets bijzonders. Het is iedere maand ongeveer hetzelfde.
     
  7. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Ik heb een koperspiraal gehad een paar jaar geleden. Ik heb m als ik het me goed herinner ruim een jaar in gehad. Ik wilde persé mn lichaam er aan laten wennen en het een kans geven maar man man wat een ellende. Ik herken al jouw klachten. Enorm lange menstruatie met veel bloedverlies en buikpijn. Tussendoor bloedingen en buikpijn. Wat was ik blij toen ie er uit ging. Maand later was ik zwanger
     
  8. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb vier keer een koperspiraal gehad. Eerste twee keren tot volle tevredenheid. Met het derde spiraal nooit schik gehad. Drie weken per cyclus af en aan spotting en ook een rot gevoel in mijn buik. Die heb ik er na ruim een half jaar weer uit laten halen. De huisarts gaf toen aan dat het mogelijk door de bv kwam, omdat het bms dan dunner bleef en er meer kans op spotting was.
    Nu, ruim na stoppen van bv, heb ik er weer een, een t-safe dit keer en heb nu na het plaatsen ook al weer weken bloedverlies gehad. Ik kreeg mijn menstruatie vlak na het plaatsen en ben inmiddels weer ongesteld en heb al die weken er tussenin iedere dag bloedverlies gehad. Ik hoop van harte dat het na deze menstruatie een keer ophoudt. Anders vrees ik dat deze ook niet lang zal zitten.
     
  9. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik heb m nu vier weken en ben nog niet tevreden. Maar ik had ook al klachten voor ik hem kreeg dus misschien had ik die eerst moeten aanpakken voor ik de spiraal liet zetten..

    In ieder geval heb ik nu continue bloedverlies, buikpijn wisselend van zeurend naar krampend naar messteken, pijn met poepen en drukkend gevoel van onder. Zonder de koperspiraal had ik alleen het bloedverlies en het zeurende gevoel al...

    Vandaag een echo gehad en hij is wat gezakt tov de plaatsing maar zit nog wel prima in het midden. Maandag gaat de gyn. met haar collega's in overleg en woensdag wordt ik gebeld door de gyn. met een plan van aanpak voor mijn klachten.
     

Deel Deze Pagina