Ervaringen Loopband

Discussie in 'De lounge' gestart door Olicha, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Ha Alle,

    Ik ben een jaar lid geweest van de sportschool hier in het dorp, uiteindelijk 200+ euro lichter terwijl ik maar 2 keer ben geweest. Te moe, druk, geen oppas en geen zin in drukte bij de sportschool. Nu wil ik dus kijken voor een niet al te dure loopband voor thuis, (tussen de 250-650 euro), zodat ik in de ochtend en avonduren even een rondje op kan (hard)lopen. Vroeger liep ik in de ochtenduren (tussen 5-6) hard in het park nabij mijn huis (voordat de kinderen er waren) maar dat durf ik -door slechte ervaringen - niet meer.

    Ik ben dus opzoek naar loopband ervaringen. Wie heeft er thuis 1, wat doet het voor je; conditie/afvallen..?
    Welke heb je gekozen - en waarom?
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wij hebben deze:

    https://www.betersport.nl/loopband-focus-fitness-senator-iplus.html?gclid=CjwKCAjw1tDaBRAMEiwA0rYbSICI76aGamCC0cJN53X0ggMerT6PhP9oseT3Yb69pXQIfSsKDC_NHRoCEhAQAvD_BwE

    De beste aankoop ooit. Heerlijk. Je kunt gewoon gaan wanneer je kunt. Weer of geen weer...daarna gelijk in je eigen douche.

    Ik ben soms alleen met de kinderen dus dit is dan erg fijn ( we hebben ook een roeimachine en een spinningfiets)

    Ik kan hardlopen de berg op....langzaam opgebouwd....zeker een half uur 10 km per uur. Ook sprinten gaat nu super goed. Je kunt nog vele andere leuke oefeningen doen. Snelwandelen, programma, wandelen...kracht oefeningen.

    Wat vooral een voordeel is met buiten lopen is dat het voor je knieen veel beter is. Demping. En natuurlijk geen fijnstof.

    De band die wij hebben is dus wel iets duurder. Maar geen seconde spijt gehad. We hebben hem nu 2 jaar.
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  3. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb vier jaar een loopband gehad en redelijk intensief gebruikt. Voordeel is dat je ook kan lopen als je alleen thuis bent met de kinderen. Mijn man zit regelmatig in het buitenland en dan is het echt ideaal. Lekker lopen als de kinderen op bed liggen.

    Desondanks vind ik lopen in de natuur veel fijner. De loopband is best saai ondanks de vele programma’s. Mijn kinderen zijn groter en daardoor gebruikte ik de loopband nog minimaal. Ik heb de band daarom verkocht. Ik loop nu weer lekker in het bos en daar geniet ik veel meer van. Hou je überhaupt van hardlopen? Zo nee dan zou ik er niet aan beginnen, want lopen op een loopband kost veel meer discipline dan lopen in de natuur. Mocht je een loopband aanschaffen zou ik niet teveel bezuinigen. Ook tweedehands kun je goede loopbanden vinden. Ze blijven ook redelijk waardevast.
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Da's ook wat, ik zit daar al een tijdje aan te denken. Ik lees ff mee!
     
  5. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Klinkt heel aantrekkelijk en het ziet er ook stabiel uit - wat ook heel belangrijk is. Vooral de vele opties spreken mij aan. Ik ga er goed over inlezen en kijken of ik ook wat filmpjes kan vinden. Dank!

    Nog een vraag over het opbergen, wat zijn je ervaringen daarmee? Of hebben jullie het in een aparte ruimte staan? Ik zal het waarschijnlijk in de speelkamer of in de slaapkamer (zolder) moeten plaatsen. Ik weet ook niet of het makkelijk te verplaatsen is, want dan kan ik het met het mooie weer naar de woonkamer rollen.
     
  6. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Verplaatsen is over het algemeen geen optie, zeker niet een verdieping naar boven of beneden.
    Wat hier al gezegd werd: je moet echt ijzeren discipline hebben. Ik loop (liep :roflmao:) rustig een half uur hard buiten, maar op de sportschool is 5min als opwarming voor de workout me eigenlijk al teveel. Man wat is dat saai...
     
  7. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Hi!,

    Ja, ik houd wel van hardlopen en natuurlijk is het heerlijk om in de natuur te rennen/hardlopen. Het voordeel is echter dat ik dit makkelijker kan combineren met de kinderen, tijd en als het weer straks slechter wordt.
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wij hebben een vaste plaats voor alles inderdaad.

    Hij is groot en ook wel echt om veel en vaak te lopen.

    Mijn motivatie is juist hoger omdat je gewoon elke tijd kunt gaan. Dat doe ik dus ook. Al is het maar een half uur wandelen.
    Ik heb een tv ervoor staan. Daar heb ik gewone tv op maar ook internet. Dus ik kan alles doen en zien wat ik wil. Meelopen met een klas...of een film kijken. Dat laatste doe ik nooit omdat ik muziek erg fijn vind bij het sporten.

    Onze kinderen lopen er ook graag op. Hardlopen en gewoon wandelen.

    En inderdaad geweldig te combineren met kinderen.
     
  9. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.207
    914
    113
    Heb je wel al enige ervaring met hardlopen op een loopband? Als je dat niet hebt zou ik dat eerst uitproberen.
    Zelf ren ik niet meer zo graag op een loopband, terwijl ik daar jaren terug geen problemen mee had.
     
  10. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Ja, dat lijkt mij dus ook heel fijn. In de speelkamer wel ruimte, maar we hebben geen tv. Gelukkig wel Sonos dus kan muziek opzetten. Boven in de slaapkamer ook de ruimte en een tv, maar dan zou ik de kinderen moeten verplichten om ook boven te spelen, dus het zal in de speelkamer een plek krijgen.

    Hoe oud zijn jouw kinderen? Ik denk dat het voor mijn kinderen nog niet mogelijk is, maar wellicht in de toekomst. Verder hoop ik stiekem dat mijn man er ook gebruik van zal maken, want hij is in de afgelopen jaren ook mooi 30 kilo aangekomen.

    Mag ik nog vragen wat het voor jou doet; dus conditie of afvallen?
     
  11. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Ja, ik heb ervaring met de loopband. Ik ben weliswaar het afgelopen jaar maar 2 keer naar de sportschool geweest, maar daarvoor ging ik wel vaker. Ik heb altijd wel aan fitness, Yoga, tennis en zwemmen gedaan, maar dat is na elke bevalling (2) sterk verminderd. Momenteel doe ik dus niks, vandaar mijn zoektocht naar een fijne loopband.

    Hoe komt het dat jij het niet meer fijn vindt om te rennen op een loopband? Doe je nog wel andere sport(en) of beweging?
     
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien een onnozele vraag maar waarom zou je dat willen kopen? Buiten kun je gratis hardlopen.
     
  13. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Kinderen, maakt het toch uitdagend voor mij en daarnaast heb ik daar momenteel moeite mee vanwege eerdere ervaringen. Binnen zou ideaal zijn voor mij, voor nu.
     
  14. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.207
    914
    113
    Jaren terug haalde ik gemakkelijk 11 km/uur op de loopband. En de laatste jaren heb ik op de een of andere manier “angst” om van de loopband af te vallen. Ik probeer het dan wel zonder me met de handen vast te houden, maar als snel pak ik dan toch weer de leuningen vast. Geen idee waardoor dit is gekomen.

    Ik ben nu in training voor een halve marathon. En doe daarnaast nog aan fitness, groepsles in de sportschool en geregeld een wandeling maken.
     
  15. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ahaa ja dat snap ik dan.
    Ik wacht idd altijd totdat mijn man thuis is.
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Onze kinderen zijn al 11 en 8. Dus die kunnen het ook goed. Zijn beide sportief.
     
  17. Olicha

    Olicha Niet meer actief

    Oh, joh dat lijkt me niet fijn die gedachte. Het is ook een 'angst' van mij, dus probeer altijd goed mijn ritme te controleren (dus ik ben er meer mee bezig dan zou moeten). Als ik erover nadenk, is het dat alleen in tijden van stress dat ik er zo mee bezig ben.

    Met regen en onstuimig weer train je dan ook buiten?
     
  18. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik zou de band op een plek laten staan, want onze band was echt te zwaar om makkelijk te verplaatsen. De band kon wel elektrisch worden ingeklapt en dat was wel een fijne optie.

    Televisie kijken en rennen vind ik persoonlijk niet handig. Mijn hoofd gaat teveel heen en weer als ik ren. Liever een muziekje aan.

    Ook met onstuimig weer ren ik liever buiten. Buiten vind ik veel uitdagender dan binnen en ik vind dat ik met buiten rennen sneller progressie maak dan binnen op de loopband. Ik doe veel aan trailrunning, dus dat is sowieso niet goed te vergelijken. Ik liep vroeger ook op de band als de kinderen overdag sliepen en dat was wel echt ideaal. Of later mochten ze van mij een filmpje kijken, terwijl mama ging lopen op de band :D
     
  19. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.207
    914
    113
    Ik probeer eigenlijk wel om ook met regen en onstuimig weer buiten te lopen. Kan zijn dat ik mijn training wel aanpas aan de omstandigheden.
     

Deel Deze Pagina