Ervaringen medicatie (adhd/ass)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Averlhach, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat lief.

    Ja ben ergens heel blij. Vorige week kon ik hem ophalen na een incident en dan is wel heel duidelijk hoe noodzakelijk het eigenlijk is. Maar toch blijft je gevoel he....
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ja ik snap het volkomen. Hier kijk ik ook uit naar het moment dat we die afspraak hebben en evt kunnen starten maar tegelijkertijd vind ik het doodeng.
     
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.332
    113
    Spannend! Ik hoop dat het hem en jullie wat rust gaat brengen. Hou in de gaten dat het een zoektocht kan zijn naar de juiste dosering en dat als je niet meteen verschil ziet, het dan niet betekent dat het medicijn niet werkt oid. Succes!
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dank je.

    De zoektocht is ons uitgelegd. Net als dat het mogelijk is dat dit nu wel werkt, maar over een tijdje niet meer. We hebben 2 verschillende psychiaters gesproken, beide kinderpsychiater maar 1 van beide had nog een hoop titels erbij :o:

    Toch hoop je op het eerste als juiste :oops:
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het is ook heel spannend....

    Hopelijk heb je snel de eerste afspraak.
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.264
    639
    113
    Sorry dat ik het zeg...

    Maar wat heerlijk dat er een topic over is.
    En wat een herkenning.
    Onze zoon heeft ADHD en ass.
    Sinds een paar weken ook met methylfenidaad begonnen.
    Eerst 1 pil smorgens en savonds.
    En we kregen het idee dat het niet genoeg werkte.
    Nu inmiddels 2x 7.5 mg en het gaat op school een stuk beter.

    Heeft voor het eerst zijn werk af. De uitkomsten can sommen zijn goed. Gaat goed mee in de klas.

    Alleen hij is heel snel heeeel boos. Huilt veel... dus daar moeten we een weg in vinden...

    Maar ben blij dat we de stap hebben gemaakt.
     
    Averlhach vindt dit leuk.
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Echt 's avonds?

    Wij hebben namelijk de langwerkende versie en daar zijn ze bij ons voorzichtig mee. Dit omdat het een stimulerend middel is en hierdoor slechter slapen. Dus als het 12 uur werkt is het pas tegen bedtijd uitgewerkt.


    Ik zat nog heel erg te twijfelen of ik er een topic voor moest openen of niet.
    Ik heb al zo vaak gehoord "tegenwoordig willen ze op elk kind een label plakken/geven" of "ach het is zo makkelijk om medicijnen te geven". En irl "maar ik zie niets aan hem". En er zijn ook wel organisaties die zo snel mogelijk een diagnose met recept geven, maar bij ons is dat echt niet het geval. We hebben namelijk een volledig traject zelfs 2x doorlopen ivm dat hij bij de eerste keer nog zo jong was. En nu ook overleg gehad met 6 verschillende hulpverleners....

    Ik was dus heel bang voor negatieve reacties en ben heel blij dit (nog) niet gekregen te hebben.
     
  8. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.264
    639
    113
    Oh sorry. Muts dat ik ben.

    Bedoel de ochtend en de middag.

    Na 15.00 geven we geen medicatie meer...
     
    Averlhach vindt dit leuk.
  9. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.264
    639
    113
    Ik ben ook niet snel iemand die hun kinderen medicatie geeft maar onze zoon liep echt spaak op school.
    Hij heeft alles in zich maar kwam gewoon niet uit de verf je zag hem er iedere dag mee worstelen :(
    En dan breekt je moeder hart....
    Mijn man noemt me al een pitbull mama ... hahahaha
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Dit is exact de reden dat wij er mee willen starten. Er komt gewoon helemaal niks meer uit op school.
     
  11. maliro

    maliro Niet meer actief

    Je hoeft je niet te verontschuldigen . Degenen die er zelf mee te maken hebben weten denk ik wel dat je niet zomaar kiest voor diagnose en medicatie..
    Hopelijk pakt het goed uit en doet jullie ventje het goed op de medicatie, kan me voorstellen dat het spannend is. Succes!
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Niemand wil medicijnen voor z’n kind.
    Maar de strijd die je kind met zichzelf heeft is ook niet fijn. Als een medicijn dan kan helpen om je kind wat meer rust te geven is dat alleen maar fijn. Zo kan hij aan zichzelf werken en zich ontwikkelen.

    En iedereen denkt dat het makkelijk is, gewoon etiketje plakken, pilletje erin en niks meer aan de hand, snapt er echt totaaaaal niks van!

    Dappere keus, hopen dat je goed de juiste dosering vindt. Succes!
     
    mapepejo, Averlhach en tuc vinden dit leuk.
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Wanneer verwacht je er iets van te merken?
     
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Uhmmm... :cry:

    Gisterenavond heeft hij enorme last gehad, was enorm overstuur en kon niet slapen. Overdag vond ik hem wel wat vrolijker en de uitbarsting was klein. Maar de jongste was er niet :rolleyes: en hem moment dat die er wel was heeft hij het mogen ontgelden...
    Vandaag heeft hij de hele middag al de ene uitbarsting na de andere en is niet bereikbaar.
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Oei! Maar dat is iets wat vaker gebeurd dacht ik toch? Dat dat wel beter wordt en evt nog 1 en ander bijgesteld moet worden?
     
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.332
    113
    Oeh dat klinkt wel moeilijk...
    Mijn dochter had de eerste dag met medicijnen eerst een uur voor het eerst rustig aan tafel zitten kleien, en daarna leek het medicijn al meer dan uitgewerkt. Ook hele heftige uitbarstingen. Maar dat werd wel al snel weer beter. Met een paar dagen konden we echt verschil merken in haar gedrag.
     
  17. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ik heb bewust de medicijnen in de kast laten staan en ben naar een homeopaat gaan. De ergoterapeut heeft het aanbevolen naar aanleiding van een 15 min huiswerk maken met en erna zonder medicatie. Hij was compleet anders en niet meer mijn zoon. Hij was wel mega lief en erg rustig hoor dus niet negatief. Savonds kon hij alleen echt niet slapen.
    Ik heb ze toen opgehaald maar wilde eerst kijken of het anders kan.

    Nu via homeopaat 2 druppels en sinds afgelopen wk nog tabletje erbij. En ik merk het wanneer hij ze niet gehad heeft. Ik zag vooral het niet slapen en de rebounds niet zitten. En het feit dat hij gewoon zichzelf niet was.

    Ik weet ook dat het bij veel echt ern uitkomst is hoor. En als dit bij ons nu niet geholpen had dan zou ik ook echt verder zijn gegaan en begonnen met mediknet.

    Succes met jezoektocht naar het juiste voor jullie.
    Onze jongen istrouwens ook dyslectisch .en krijgt hier ook extra begeleiding voor.
     
  18. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @tuc er is ons ook uitgelegd dat het vaak zoeken is en dat het zeker bij hem ook zo kan zijn dat iets goed werkt en later toch niet meer. Maar oef, toch wel heftig zo'n dag.
    Vanavond was hij gelukkig wel rustig.

    @Adje fijn om te lezen dat jullie met een paar dagen verbetering merkten. Dat geeft mij nog weer een beetje hoop.
     
    Adje vindt dit leuk.
  19. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    @Averlhach geen tips, maar gewoon even een digi-knuffel. Veel sterkte met deze roller-coaster, ik hoop dat het kwestie van wennen is en er wel meer rust/verbetering komt. Ik duim!
     
    Averlhach vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Heel veel succes verder. Ik blijf het volgen.
     

Deel Deze Pagina