Ervaringen met de trein naar vakantiepark Nederland

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door miramare, 22 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    we zitten in overweging om met de trein naar onze vakantiebestemming te gaan, het zou gaan van Brabant naar Emmen. Heb al gekeken, we moeten een paar overstappen en vanaf de bushalte bij het park is het nog 1500 m lopen.
    Op zich te doen lijkt mij maar het enigste waar ik tegen op zie is het gesjouw met de koffers/tassen.

    Iemand hier ervaring mee of goede tips?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Kan je niet met de taxi vanaf het station?
     
  3. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Niet helemaal hetzelfde, maar wij splitsen op. Man en dochter gaan met de trein en ik met de auto. Wij hebben een kleine auto en als we gaan camperen krijgen we daar echt niet al onze spullen in kwijt, als we ook nog alledrie een zitplaats in beslag nemen. Vorig jaar ben ik dus met een volgestouwde auto naar de camping gereden, terwijl mijn man en dochter met de trein gingen.

    Het voordeel is meteen dat je op je vakantiebestemming wel beschikking hebt over een auto voor als je uitstapjes wil maken of boodschappen moet doen.

    Dit jaar gaan we naar een vakantieparkje met huisjes. Dan heb je op zich minder spullen nodig, dus we moeten nog even kijken of we het weer zo doen, of dat we nu wel allemaal met spullen in de auto passen.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, dat deden wij ook toen onze dochter nog een baby was en alleen de wagen al de halve auto in beslag nam. Één van ons reed met dochter op de bijrijdersstoel en de achterbank neergeklapt met alle spullen, en de ander ging met het ov.
    Dacht altijd dat we de enige waren, iedereen reageerde altijd zo verbaasd :).
     
  5. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ja, toen mijn man en dochter eerder incheckten op de camping, reageerden ze daar hij de receptie ook wel verbaasd. Maar ze vonden het geloof ik ook wel een grappige oplossing. Mijn dochter zat al een uur in de indoorspeeltuin, toen ik nog eens aan kwam met onze spullen en we naar de campingplaats konden.
     
  6. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wij zijn de laatste jaren met 2 auto's naar een vakantiehuisje gegaan..
    Anders kregen wij ook niet alle spullen mee..
     
  7. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Wij hebben wel ervaring met internationale treinreizen met kleine kinderen. Dan zit je langer in de trein natuurlijk, maar met overstappen is het vergelijkbaar. Ik vind het treinreizen zelf ideaal, zeker als je zo'n afgesloten coupé hebt waar ze een beetje vrijheid hebben. Maar het overstappen vind ik verschrikkelijk... Altijd haasten en vliegen over die eindeloze perrons, kijken of je geen kind vergeet en of je alle tassen hebt... zeker met kinderen die nog niet allemaal zelf kunnen lopen vind ik het geen lolletje. Het helpt wel als je een buggy oid mee kunt nemen en daar wat bagage op kwijt kunt, maar bij sommige treinen moet je die weer inklappen dus dan schiet je er niet veel mee op.
    Het ligt er denk ik ook heel erg aan hoeveel bagage je hebt. Als je alles in een paar grote koffers kunt stouwen, wordt het al makkelijker dan met veel losse tassen.
     
    Frederieke82 vindt dit leuk.
  8. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Hoezo willen jullie eigenlijk met de trein?
     
  9. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Als ik bekijk hoeveel wij altijd meesjouwen dan is het voor ons geen optie daarnaast vind ik 1,5 km lopen dan ook best ver. Weet niet hoe oud de Kids zijn maar die zullen dat dan dus ook moeten lopen. Ook als je een uitstapje doet zul je dus steeds die 1,5 km moeten lopen naar de bushalte en niet alle uitjes zijn weer even goed bereikbaar met het ov.
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn schoonouders hebben 'vroegah' jaren geen auto gehad. Die deden alles met de trein. Mijn man en ik hebben het 1x gedaan. Eigenlijk 2x, de eerste keer echt met de trein op vakantie en een keer met de trein naar Schiphol. Dat was allebei wel in de tijd voor we kinderen hadden. Met de leeftijd die onze kinderen nu hebben (4 en 7) zou ik het ook wel durven.
    Gewoon zorgen voor grote rolkoffers met goede wieltjes. Allebei een rugtas die fijn zit. En ook wat (licht) spul in de rugzakjes van de kinderen. Dan is het prima te doen.

    Ik zou er zelf niet voor kiezen om met de trein te reizen als je naast een hoop bagage, ook nog kinderen hebt die deze afstanden nog niet kunnen lopen.

    Al tikkend denk ik trouwens aan onze opvouwbare bolderkar, onze grote vriend. Die zou ik denk ik ook meenemen. Da's terplekke ook handig voor boodschappen enzo, aangezien je dan daar ook geen auto hebt.
     
  11. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Mijn man kan door een ongelukje tijdelijk niet zelf rijden en ik ben niet zo happig op verre afstanden rijden .
    3 uur is voor mij al ver hoor. Maar door de reacties realiseer ik me wel dat het echt een gesjouw gaat worden..... misschien toch over mijn angst heenzetten en met coaching van mijn man moet het misschien wel lukken..
     
    Syane vindt dit leuk.
  12. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Spullen versturen? Zo deed mijn moeder dat vroeger. Sommige parken kunnen je ook ophalen bij een bushalte of station.
     
  13. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.456
    10.658
    113
    Oh maar dat komt wel goed hoor. Gewoon rustig aan doen, de tijd nemen en geregeld stoppen. Je kunt er ook voor kiezen om via binnenwegen te rijden als je de snelweg graag wil mijden.
     
    Athina vindt dit leuk.
  14. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Precies! Des noods las je elke 30 á 45 minuten een pauze in. Genoeg drinken en versnaperingen mee om te picknicken. Al doe je er de hele dag over!
     
    Syane vindt dit leuk.
  15. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.582
    1.203
    113
    randstad
    Op zich als een deel vh gezin met de trein gaat ivm plaatsgebrek snap ik wel maar helemaal geen auto lijkt me lastig tenzij het park goede ov verbindingen heeft en een supermarkt op het park anders lijkt het me vrij lastig als je een uitje wil doen of grote boodschappen.
    Dus als je wel kunt rijden zou ik gewoon op tijd vertrekkenen regelmatig stoppen en dan komt het vast goed.
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Gewoon zelf rijden met de navigatie en jouw man erbij.

    Zo'n afstand met kinderen en de trein en bus is echt niet handig. Onder deze omstandigheden met warmte ook echt niet te doen. Die parken liggen vaak niet centraal maar in een buitengebied waar ook niet ieder kwartier een bus gaat...En als jouw man door medische reden niet kan rijden. Hoe moet hij dan een veel langere en zwaardere reis met het ov doen. Nog niet te spreken van 1500 meter slepen naar het park en dan nog naar het huisje.... Een auto parkeer je voor je huisje met alle spullen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Op tijd vertrekken met de auto en na anderhalf uur een half uur of uur ergens stoppen en koffie drinken of lunchen etc. als je erg tegen een lange afstand opziet, zou dat al schelen?
    En anders gewoon de trein nemen en daar een taxi pakken vanaf het station. Ik deed vroeger ook veel met de trein en ik heb nog mensen in de familie en mijn kennissenkring die geen auto of rijbewijs hebben en ook veel met de trein reizen. Komen hier ook op bezoek en dan haal ik ze van het station en sommige mensen gaan ook met de trein op vakantie. Zo groot is Nederland niet.
    Het enige waar je op sommige vakantieparken tegenaan loopt is dat je soms best ver van alles af zit. Het vakantiepark zelf buitenaf ligt of je accomodatie aan de andere kant van het park zit. Dan moet je wel flink lopen.
     
  18. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Ik zou dan zelf rijden. Neem de tijd. Plan ergens een tussenstop met speeltuin oid, of ga lunchen bij ikea of zo. En dan weer rustig verder. Je kan er bij wijze van de hele dag over doen.
    Misschien kan je kijken dat je buiten de spits rijdt. Dat scheelt al en als je Zwolle voorbij bent is het sowieso altijd veel rustiger op de weg .

    Ik denk dat je spijt krijgt als je daar 1500 m moet sjouwen met je bagage en overal waar je naar toe wilt gaan ook eerst weer dat stuk moet lopen. Tenzij je daar fietsen kan huren of het park niet meer af gaat natuurlijk .
     

Deel Deze Pagina