Ervaringen met drukpunten masseren om bevalling op gang te laten komen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Niveah, 19 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb er het 1 en ander over gelezen. Overigens wil ik er niet nu al mee starten maar pas met 37/38 weken. Mijn dochter was geboren met 37.2 weken en woog al 3500 gram. Deze zal met dat termijn ongeveer net zo zijn.
     
  2. BeebieBeeb

    BeebieBeeb Fanatiek lid

    6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb bij mijn 2 kindjes voetreflextherapie gedaan. Ik ging bij hen allebei over tijd en de VK raadde me aan om dat te doen. Bij mijn eerste zwangerschap heeft het totaal niks gedaan helaas. Ingeleid met 41 weken en totaal 0 verweking van de baarmoedermond.
    Bij mijn 2e zwangerschap toch weer geprobeerd. Dit keer iets eerder, met 39w, omdat het vorige keer niks had gedaan. Ik ben weer met 41w ingeleid en had dit keer al totale verweking en 2 cm. ontsluiting.
    Heeft het geholpen? Ik weet niet hoe het geweest zou zijn als ik geen voetreflex had gedaan....
    Nu weer zwanger en word dit keer door omstandigheden met 38/39w ingeleid. Ik ga vanaf 37w toch weer naar de voetreflexdame toe. Ik heb er alles voor over om zo goed mogelijk de inleiding in te gaan. En baadt het niet, schaadt het niet. Buiten dit alles vind ik het ook heerlijk ontspannende behandelingen, dus dat is altijd mooi meegenomen.

    Mijn vriendin heeft het trouwens ook gedaan tijdens het einde van haar zwangerschap. Bij haar begon haar buik tijdens de behandeling al flink te rommelen en zij moest daar uiteindelijk opgehaald worden door haar man, omdat ze zelf niet meer durfde te rijden.. En snel daarna dus ook bevallen.

    Ik zou het doen hoor. En in veel gevallen ben je er ook voor verzekerd, dus kost het je verder niks. (Bij aanvullende verzekeringen dan)

    Succes!
     
  3. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!! Wat pittig zeg bij jou dat het niet veel gedaan heeft. Goed dat je het nu weer gaat proberen met 37 weken!

    Een vriendin van mijn moeder is voetreflexologe. Vandaar dat ik erop gekomen was en zij wil me wel helpen. Ik wil zelf ook wat drukpunten masseren. Misschien dat dat ook helpt!
     
  4. Kaasschaaf

    Kaasschaaf Actief lid

    14 jun 2014
    328
    155
    43
    Hier een hele goede ervaring.
    Met 40 weken voetreflex behandeling gehad en de volgende ochtend braken mijn vliezen, die nacht erop is hij geboren (40.2 dus). Ik kon ook kosteloos na het weekend weerkomen bij de voetreflex mocht de bevalling niet hebben doorgezet. Het werd ook vergoed.
     
  5. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik zelf geen ervaring maar schoonzus ging 2x naar iemand die voet reflex gaf. Geloof rond de 40 weken.
    2 x braken direct daarna haar vliezen.

    Als je het niet voor de 38 weken doet heb je niks te verliezen
     

Deel Deze Pagina