Ervaringen met groeibriljant ring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 23 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Zijn er hier dames die ervaring hebben met een ring met een groeibriljant?

    Ik zit erover te dubben om er eentje aan te schaffen, maar weet niet heel goed waar te beginnen. In een winkel voel ik me snel ongemakkelijk op een of andere manier, dus zou het liefste thuis al voor een groot deel willen weten wat ik wel/niet wil bijvoorbeeld.

    Dus vandaar de vraag of er hier dames zijn die er eentje hebben of hebben gehad, en mij wellicht tips van merken kunnen geven of wat er voor mogelijkheden zijn?
     
  2. jupke

    jupke Niet meer actief

    Ik ken het niet.

    Wat doet zo'n ring?
     
  3. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Ik heb er eentje gekregen toen mijn man me ten huwelijk vroeg.
    Zou niet weten waarom je er eentje zelf wilt aanschaffen en niet zelf naar de winkel zou durven. En Google is je beste vriend in deze, genoeg plaatjes te vinden met uitleg.

    Ik heb er trouwens niets bijgezet vind hem zo bijzonder en duur genoeg.
     
  4. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb er ook 1. Ooit eens gekregen van mijn moeder maar geen idee hoe dat werkt. Het is ook al een oudje
     
  5. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik heb het ff gegoogled. Wist ook niet wat het was. Dacht aan een bijzondere steen die uit zichzelf groter wordt ofzo. Blijkt niet het geval;

    https://www.eclat.nl/groeibriljant/_154____NL
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hahahahaha dat dacht ik ook :D:D
    En als die dan ook in prijs vermeerderd na het groeien, schaf ik er ook wel 1 aan :D
     
    einad, Zonnestralen, Bacio en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Omdat ik relatief jong ben, en meer dan genoeg ervaring heb met dat er op me neergekeken wordt door de miepen van verkoopsters ;). Daarom misschien?
     
  8. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Haha was inderdaad een flinke anticlimax toen ik je linkje opende
     
    Sneeuwvlokjes en Athina vinden dit leuk.
  9. Fairy Tale

    Fairy Tale Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb er een van mijn ouders gekregen toen ik 15 werd. Volgens mij hebben we hem twee keer laten groeien. Nu is de briljant 0,25 karaat en dat vind ik prima. Toen ik 30 werd, hebben we er een andere ring omheen laten ontwerpen. Daar hebben we toen een aantal gouden sieraden die niet meer gebruikt werden, voor ingeleverd en nu heb ik een hele mooie stevige ring met een briljant erin.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  10. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.433
    784
    113
    Mijn ervaring is dat je erg veel betaalt bij dit soort constructies terwijl je bij de meeste goeie juweliers je diamant altijd kunt inruilen voor een grotere. Neem eens een kijkje bij bluenile, de grootste online juwelier ter wereld (geen aandelen wel een tevreden klant).
     
    Bailey07 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina