Ervaringen met Kyleena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door mmmmmm, 17 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmmmm

    mmmmmm Actief lid

    5 feb 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
  2. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Geen ervaring maar ben blij dat ik dit topic lees! Ga meer iinformatie vragen aan de gyn. want het klinkt wel erg aantrekkelijk :)
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Uit professionele interesse even wat verder gezocht en ik vind het artikel van comsopolitan een beetje misleidend... :rolleyes:

    Zoals ik het terugvind in de meer officiele teksten is de kyleena een (letterlijk) iets kleinere spiraal (meer geschikt dus voor vrouwen die nog nooit bevallen zijn) dat wat minder hormoon bevat dan mirena. Wat dus ook zou kunnen leiden tot minder (hormonale) bijwerkingen.

    Maar het artikeltje suggereert dat bij mirena het onderdrukken van ovulatie een werkingsmechanisme is (dat is het niet officieel, wel bij bepaald percentage van vrouwen een 'nevenwerking'). Dat je bij gebruik van Kyleena minder tot niet ongesteld wordt (zou prima kunnen), maar dat geldt ook voor mirena (maar dat staat er niet...) en kans daarop is bij mirena juist groter omdat er meer hormonen in zitten.

    Wat niet wegneemt dat het me een goede zaak lijkt dat er een alternatief voor mirena komt :thumup:
    (al waag ik me niet meer aan de hormonen...:p, mirena was bepaald geen succes hier)
     
  4. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hmmm jammer! Ik ga me ook eens verdiepen. Wel fijn dat hij minder hormonen bevat. Denk at t voor mij dan de koperspiraalbwordt. Hopelijk wordt die niet afgestoten door Mn baarmoeder.
     
  5. mmmmmm

    mmmmmm Actief lid

    5 feb 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik kon zelf nergens ervaringen vinden met de Kyleena spiraal, vandaar dit topic. (Hij is ook nog niet zo heel lang op de markt, dus heel gek is dat niet :)

    Zelf ben ik niet zo'n fan van veel hormonen, dus het feit dat deze spiraal minder hormonen bevat dan de Mirena vind ik positief.

    Ik heb een afspraak bij de gynaecoloog binnenkort, hopelijk kan hij me meer vertellen.
     
  6. Suzanne1984

    Suzanne1984 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik heb m sinds mei dit jaar. Ben er super tevreden over!
     
  7. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Heb je ook ervaring met andere spiraaltjes om mee te vergelijken? En waarom bevalt hij je goed?

    Ik moet morgen aan de gyn. doorgeven awat ik wil en heb dan nog een week om definitief te beslissen...
     
  8. Suzanne1984

    Suzanne1984 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hij geeft minder hormonen af dan de mirena en is kleiner. En als ik ongesteld wordt dan is het heel minimaal en nagenoeg geen tussentijdse bloedingen. Nogmaals; Ik ben er blij mee :)
     
  9. stephaniesv

    stephaniesv Actief lid

    9 apr 2013
    169
    0
    16
    Zijn er nog andere ervaringen mee?

    Ik heb hem zelf sinds juni en blijf maar steeds een beetje bloed verliezen.. word er gek van!
    mn buik is opgezet!

    Zit er aan te denken om hem te verwijderen als dat spotten blijft..
     
  10. MarissaG

    MarissaG Nieuw lid

    18 aug 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Ik zou even de 5x4 methode proberen. Dat werkte bij mij erg goed toen ik bleef spotten met mirena. Daarmee wek je eenmalig een menstruatie op door een gehele pilstrip microgynon 30 in 5 dagen te slikken. Dus elke dag 4 pillen. Aan het einde van die 5 dagen wordt je ongesteld en bij veel vrouwen zorgt het ervoor dat je daarna geen spottingen meer hebt. Geleerd van een gynaecoloog dus medisch verantwoord. Je kunt het ook met andere medicatie doen als je je onprettig voelt bij zo veel hormonen (ik merkte er niets van overigens). Bespreek het met je huisarts!
     

Deel Deze Pagina