Ervaringen met mei tai draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamatss, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatss

    Mamatss Actief lid

    23 jan 2012
    421
    0
    0
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een mei tai draagdoek? Ik wil graag weten of een mei tai een zachte achterkant heeft, zodat ik mijn meisje over haar rug kan kroelen als ik haar draag.

    Ik heb een gewone wikkeldoek, maar die vind ik niet prettig. Veel gedoe en het zit nooit echt goed. De Babybjorn vind ik fijn voor buiten, maar die harde achterkant is gewoon niet zo knus als je je baby in huis draagt.

    Ben ook benieuwd waar je een goede mei tai kan kopen. (mag ik dat vragen, admin?)
     
  2. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb mijn mei tai via een mede ZP mama, die maakt en verkoopt ze zelf.

    Moet zeggen, werkt wel goed. Maar is toch niet helemaal prettig met zo een kleintje. Vond hem fijner bij dochter toen ze wat ouder was en al goed kon zitten en hoofd omhoog houden.

    Maar het bestaat helemaal uit stof dus zachte achterkant. Verder net zoveel wikkelen en knopen met een gewone draagdoek, is ook met een mei tai hoor.
     
  3. Mamatss

    Mamatss Actief lid

    23 jan 2012
    421
    0
    0
    Dank voor je reactie, wat is dit toch een geweldig forum :)

    Maar als ik het goed begrijp moet je de mei tai eerst wikkelen en dan de baby erin wurmen? Da's dan weer jammer...
     
  4. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb ook een mei tai (zelf gemaakt).
    Je doet eerst de band om je heupen knopen. Dan een sliert over je schouder. Je pakt je kindje en doet die in de kikkerhouding in de meitai. Dan de slierten om wikkelen (ik heb een wrap around) en vastbinden.
    Helemaal op maat en dus heerlijk voor je rug, goede houding voor je kindje en je kunt heerlijk knuffelen want het rugstuk is gewoon van stof gemaakt en dus zacht.
     
  5. Mamatss

    Mamatss Actief lid

    23 jan 2012
    421
    0
    0
    @JuJu begrijp ik het goed dat er meerdere soorten mei tais zijn? De term wraparound zegt me niks, lijkt het dan op een draagdoek? ( zal zo ook ff Googelen.
     
  6. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    DIe heeft langere banden waardoor je ze nog een keertje extra omje kindje heen bindt wat het dragen prettiger maakt (maar het knopen ook weer ingewikkelder natuurlijk)
    Kijk ook eens op youtube.
     
  7. Mamaloe26

    Mamaloe26 Fanatiek lid

    26 okt 2009
    1.236
    0
    0
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Idd zachte achterkant.
    Ik heb een zelf gemaakte en de hop-tye van hoppidez. De hop-tye is eigenlijk nu al te klein voor mijn zoontje, maar schijnt weer ideaal te zijn voor vanaf de geboorte dragen.
    Je hoeft niet eerst te knopen en dan je kindje er in te wurmen. Kijk anders even op youtube dan krijg je een goede indruk van hoe het werkt. Er moet nog steeds geknoopt worden maar het gaat gemakkelijker dan met een doek vind ik zelf.
    Veel succes!
     
  8. Cos

    Cos Fanatiek lid

    5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik heb zelf een marsupi. Ideaal gewoon met klittenband en super snel en lekker zacht !
     
  9. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik heb een storchenwiege carrier, vind em redleijk veel op de meitai lijken..

    verschil is dat de heupbanden met een gesp is...maar groot voordeel..is dat je deze dus in zowel breedte als hoogte kan verstellen...dus baby ehct vanaf de geboorte kan gedragen worden...
     
  10. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.827
    164
    63
    Hier een doek, hop-tye en een Beco.

    Doek moet je idd handigheid in krijgen (heb ik nog niet, alleen de eerste weken gebruikt). Wil als de baby geboren is naar een draagdoekconsulent gaan om dit beter onder de knie te krijgen.

    Hoptye is super makkelijk. Banden om je heupen knopen, kind voor je buik pakken, banden over je schouders, op de rug kruisen, en onder het kontje knopen. Op de rug vergt ook een beetje handigheid.

    Beco is super makkelijk, en ook onwijs makkelijk voor rugdragen. Kind er in, en dan naar je rug draaien (dochter vindt 't vooral leuk als ik d'r rondzwaai :p).

    Zijn alle 3 gewoon relatief dunne stof (beco is wel gevoerd, maar niet dik).
     
  11. Mamatss

    Mamatss Actief lid

    23 jan 2012
    421
    0
    0
    Dank voor jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina