Ervaringen met tegels woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door 1986Lynn, 7 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Wij gaan verhuizen en willen daarbij een nieuwe vloer laten leggen. We overwegen daarbij ook vloerverwarming met tegels. De tegels zijn 82 bij 82 cm, dus wel erg groot. Een andere optie is pvc.

    Wat zijn jullie ervaringen? Het gaat om 70m2.
     
  2. Manque

    Manque Niet meer actief

    De enige tegels die ik ooit mooi heb gevonden in de huiskamer, zijn kleine ouderwetse Portugese tegels. Maar zelfs die zou ik nooit kiezen. Tegels ogen zo hard en ongezellig, vind ik. Dan zou ik eerder voor pvc of een gietvloer gaan.

    Mijn ouders hadden een gietvloer met verwarming eronder. Dat voelde wel fijn, maar toen er iets mis was met een buis onder de grond heeft het nooit meer aan gestaan: ze vonden het zonde om de vloer weer open te moeten breken.
     
  3. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Tegels die eruit zien als houten vloer!! Dat gaan wij doen en overwegen een vissengraat :D
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    plavuizen gehad, maar die waren ruw.
    niet fijn met schoonmaken.

    natuurstenen plavuizen vind ik erg mooi.

    wij hebben nu pvc met vloerverwarming.
    oogt mooi warm
     
  5. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Wij willen graag beton look..
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.203
    113
    randstad
    Wij hebben beneden 65 m2 pvc zonder vloerverwarming en ik vind het erg mooi. Mijn ouders hebben plavuizen zonder vloerverwarming en het oogt toch wat killer
     
  7. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Een vriendin van me heeft tegels in haar woonkamer (ook grote plavuizen). De keuze was deels praktisch vanwege makkelijk schoonmaken. Maar ze zegt dat ze er alsnog alles op ziet en vaak moet poetsen..
    Persoonlijk zou ik er ook niet voor kiezen vanwege de wat koudere hardere uitstraling. Aan de andere kant denk ik dat je dat met de rest van je interieur heel mooi kunt compenseren waardoor het toch mooi staat.
    Pvc is denk ik ook heel praktisch, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor vloeren die dan bv moeten lijken op hout of beton en waar je dan vervolgens heel duidelijk voelt dat het 'nep' is als je er overheen loopt.
     
  8. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij hebben vloerverwarming en een eiken houten vloer.

    Vindt tegels/plavuizen erg hard en kil, zou er nooit voor kiezen. Nog nooit mooie gezien
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hier plavuizen, donker grijs en glad van structuur met vloerverwarming en zou niet meer anders willen. Het oogt absoluut niet koud. Maar je hebt heel veel opties daarin, je kan ook eens langs een goede grote vloerenwinkel gaan om eens rond te kijken wat jullie nou het meeste aanspreekt.
     
  10. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    IMG_8562.JPG Hier een plavuizen vloer in hout look. Met vloerverwarming.

    Ons vorige huis had een echte houten vloer, daar zag je echt elk druppeltje of streepje op. Nu wel de look, maar niet de nadelen.

    Wij zijn er erg blij mee!
     
  11. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik zou er nooit voor kiezen. Het is kil en koud.
    Het voelt niet prettig en ziet er niet warm uit.(mijn mening hoor)
    Ook houtlook tegels vind ik niks. Voor dat geld had ik er een mooi visgraat parket in gelegd.
    Houten planken/parket is ook het enige wat ik acceptabel vind in een woonkamer trouwens :roflmao: dus ja...
     
  12. veense

    veense Niet meer actief

    Keramisch parket inderdaad. Hebben wij ook, inclusief plinten van hetzelfde materiaal, bevalt erg goed!
     
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Is een gietvloer een optie of woonbeton?

    Ik vind tegels altijd erg kil, maar dat is persoonlijk.
     
  14. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Als je voor betonlook gaat zou ik dit inderdaad doen. Een collega van mij heeft dat en ik moet zeggen, dat ziet er wel erg mooi uit! Die hebben dat in de hal en trap.
     
  15. MiaMaria

    MiaMaria Niet meer actief

    Giervloer is (voor zover ik gehoord heb uit ervaringen van anderen) erg duur en niet erg kras/slijtvast.
     
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, is idd wel duurder. Maar als je dat het mooiste vind? Persoonlijk zou ik dan nog even doorsparen, maar dat is een keuze.

    Wij hebben soort van woonbeton, maar dat is gestort icm een hele nieuwe vloer, dus kan daar niet veel over vertellen verder qua kosten. Gietvloer gaat vanaf de 100 EUR per m2 ongeveer volgens mij.

    Wat wij hebben is zeker wel kras en slijtvast. Je moet wel goed kijken hoe groot het oppervlakte is en of je moet werken met dillitatie voegen (tegen scheurtjes).

    Ik zou me bij verschillende zaken goed laten voorlichten over de verschillende opties en kosten en op basis daarvan een keuze maken.
     
  17. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Bedankt voor al jullie reacties. Ik ben ook bang dat het koud en kil overkomt, dus vandaar benieuwd maar reacties. Wij gaan ons er nog verder in verdiepen.
     
  18. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Bij mijn moeder ligt leisteen, overigens ligt de ruwe kant (Onderkant) boven. Dat stond leuker.
     
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Wij hebben pvc en ben er erg blij mee
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.629
    10.526
    113
    Wij stonden voor hetzelfde dilemma en hebben voor licht grijze 60x60 tegels met vloerverwarming gekozen. Ik kan je binnenkort laten weten of het de juiste keuze is.

    Als je de rest van de meubels en een muur warm maakt qua kleur, hoeft het echt niet kil te zijn. Groot kleed in het zitgedeelte en je hebt een gezellige zithoek. Ik ben er niet bang voor dat we hier spijt van krijgen. Mijn eerste keuze was hout geweest, maar omdat we dit ook in de keuken 'moesten' doorleggen ivm 1 vloerkeuze, wilde ik dat toch niet doen. Daarnaast vind ik de vloerverwarming een flinke plus!

    Wij wilden geen look dat iets anders van materiaal was. Dus geen PVC, laminaat of tegels met houtlook. Juist de echte materialen: óf een echte houten vloer, óf tegels. Maar dat is een persoonlijke keuze.
     

Deel Deze Pagina