Ervaringen na 1ste behandeling bij Osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frieda, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hallo Allemaal,

    Omdat Noëlle een nogal onrustige baby is, die overdag weinig slaapt en regelmatig huilt, zijn we afgelopen zaterdag met haar naar de osteopaat geweest. Hij constateerde dat haar nekje aan beide kanten wat vast zat en heeft haar daarvoor een behandeling gegeven. Daarmee zouden de klachten meteen een stuk beter kunnen worden, maar er kan ook eerst een verergering optreden wat betreft huilen en slecht slapen. En dat laatste is dus bij Noëlle het geval. De afgelopen dagen heeft ze overdag nog slechter geslapen en was ze behoorlijke jengelig.

    Wat zijn dus de ervaringen van anderen na een eerste bezoek aan de osteopaat.
    Werden jullie baby's meteen een stuk rustiger?
    Of leek het ook juist eerst alsof het averechts had gewerkt?
    En hoeveel behandelingen waren er ongeveer nodig voordat je resultaat zag?
    Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

    ;) Frieda
     
  2. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Hoi Frieda,

    Wij zijn ook voor ons zoontje bij een ostheopaat geweest. Wegens overstrekken en omdat hij erg onrustig was. Na de 1e keer ging het al een stuk beter. Bij hem zat het in zijn nekje ook niet goed. Het is bij ons 2 dagen daarna even slecht geweest huilen en nog meer overstrekken maar daarna ging het goed. We zijn er toen nog een keer geweest ( 3 weken later) en hij vond dat er een hele andere baby lag en heeft even gekeken naar het nekje enzo maar alles voelde nu goed en sindsdien gaat het ook een stuk beter met hem. Je hoort vaker dat kindjes er erg heftig op kunnen reageren maar dat moet na een aantal dagen over zijn. Mijn osteopaat zei dat we wel moesten bellen als hij een paar dagen onrustig was na de behandeling. Dus als het bij jou langer duurt zou ik wel even bellen als ik jou was.

    Succes
     
  3. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hoi,

    ook hier de dag zelf en de dag erna is Thirza nog erg onrustig, jengelig en huilerig, (gisteren zijn we geweest, ze slaapt nu bij mijn in de draagdoek, omdat slapen in bedje niet ging... nu heeft ze vanochtend dan ook nog wel de tweede serie prikjes gehad, maar dit ken ik ook wel van de vorige twee behandelingen...).
    Na de eerste behandeling was Thirza 2 dagen jengelig nog, maar merkte ik al wel gelijk dat het opspugen over was en ze veel beter dronk, (van om het half uur naar om de 2,5-3 uur waarbij ze langer per keer dronk). Slapen ging ze nog niet langer doen, maar wel rustiger.
    Na de tweede behandeling weer twee dagen onrustig en dag 3 sliep ze ineens 2,5 uur achter elkaar (en dat zette door). Deze keer zal het wel niet anders zijn... Benieuwd hoe ze er morgen bij ligt, :)
    Als het langer dan een paar dagen duurt, zou ik de osteopaat nog even bellen: misschien heeft hij net even wat teveel behandeld, of is er weer iets bekneld komen te zitten waardoor je kindje nu juist onrustiger is dan daarvoor. Dus eigenlijk: als het morgen niet over is, ff bellen!

    Overigens: na het eerste goede resultaat vanaf dag 3 zeg maar, zien we hier ook dat Thirza na een tijdje weer een klein stapje terug doet. Ik herken dat wel van de behandelingen die ik zelf heb gehad: dan is het gewoon tijd voor een nieuwe behandeling! Je kindje zal zich steeds langer goed voelen door een behandeling en de terugval zal per keer minder worden. Over het algemeen ben met zo'n 3-5 behandelingen wel klaar, soms wat meer als het allemaal wat heftiger is....
     
  4. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Hoe gaat het vandaag Frieda? Gaat het al wat beter? Ik hoop het wel!
     
  5. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Toevallig heb ik vandaag ook een heel heavy dagje achter de rug. Mijn zoontje heeft gisteren ook zijn eerste behandeling van een osteopaat gehad.
    Ik dacht vandaag eerst dat hij aan zijn 5-weken sprong was begonnen, tot iemand me zei dat het ook met de behandeling van gisteren te maken kan hebben.

    Hij heeft vandaag veel gehuild en wilde alleen maar bij mij liggen. En als hij dan even sliep was dat heel licht en onrustig. Ook wilde hij ineens weer om de 2,5 uur eten, waarna hij weer extra last van krampen had.
    Dat onrustig slapen en die krampen zijn twee van de redenen waarom wij naar de osteopaat zijn gegaan... dus wie weet dat het eerst even erger moet worden voordat het beter wordt...
     
  6. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik zal inderdaad eens even laten weten, hoe het nu gaat.

    De hele week is Noëlle eigenlijk voor een groot deel nog wel 'dezelfde'. Nog steeds wel gestresst bij het aan- en uitkleden, snel jengelig en huilerig en overdag nog wel vrij onregelmatig in het slapen. Doordat ze overdag vrij onrustig is en daardoor de slaap niet goed kan vatten, komt ze dan ook slaap tekort en daardoor wordt ze weer jengelig.

    Maar ik moet zeggen, dat we sinds maandagavond wel alle avonden voor onszelf hebben gehad. Ze was vanaf het begin van haar leventje vooral de avonden 'heel vervelend' en de keren, dat ze 's avonds in haar bedje boven heeft geslapen konden wij op 1 hand tellen. De afgelopen avonden is ze, na het naar bed gaan, echter vrij snel in slaap gevallen en daarna hebben we haar niet weer gehoord. Voor de fles van 23:00 uur moeten we haar zelfs wakker maken en daarna gaat ze deze week zonder problemen weer naar bed en meestal is ze voor de fles van 7:00 uur 's morgens nog niet eens wakker. Dus in die zin gaat het de goede kant op.

    Vandaag moet ik even contact opnemen met de osteopaat om te vertellen hoe het, na de behandeling van afgelopen zaterdag, is gegaan en gaan we overleggen, hoe de behandeling verder zal gaan. Ik ben benieuwd of we na de volgende behandeling nog betere 'resultaten zullen gaan boeken'.

    Ik houd jullie op de hoogte.......

    ;) Frieda
     
  7. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Super! De eerste verbetring is er dus... nog ff doorzetten dus nu, ;)
    Hier gaat Thirza na de behandeling van maandag ook weer goed, zelfs nu ze door mijn eerste werkweek met allerlei veranderingen wordt geconfronteerd: 2 halve dagen gastouder en 1 dag bij papa, dus al die momenten ook verplicht de fles...
    Om je dus maar even een hart onder de riem te steken, ;) Hopelijk gaat het bij jullie binnenkort ook zo lekker!
     
  8. claudia82

    claudia82 Lid

    10 dec 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Wij zijn nu 2 keer geweest. We gingen naar een osteopaat, maar hij gaf ons meer cranio-sacraal therapie.. Maar ik denk dat die 2 therapien bijna het zelfde zijn?
    Dyon was een hele wakkere en huilerige baby vanaf 2weken.
    Inslapen lukte op zicht wel, maar in slaap blijven niet.
    Zodra die neergelegt werd begon het gekrijs eigenlijk al.
    Het leek wel of hij niet toegaf aan zn vermoeidheid ofzo..
    Er was verders niks met hem aan de hand volgens de therapeut, alleen dat hij vol woede zat en daardoor te veel overstrekte.. (en daar ook weer krampjes van kreeg)
    Na 1 behandeling merkte we nog niet enorm veel.. na de 2de wel..
    Dyon was na de behandeling heel rustig, maar had daarna nog ongeveer 2 onrustige dagen. Na die 2 dagen is het echt steeds beter gegaan.
    Ook slaapt hij op advies van de therapeut in een "inbaker" pyamaatje..
    Voor ons is dat echt een uitvinding, want hij sloeg zichzelf continu wakker met zn armpjes.. Nu slaapt ons mannetje heerlijk tussen de voedingen door.. Volgende week gaan we nog 1 keer denk ik..
     
  9. Anique

    Anique Niet meer actief

    Can heeft een voorkeurshouding en heeft fysiotherapie, en ben, omdat de fysiotherapie nog niet er wil aanslaan twee weken terug met hem naar de ostheopaat geweest. Tot nu toe moet ik zeggen dat ik nog geen enkele verandering heb gezien, niet positief, maar ook niet negatef. Maandag hebben we de tweede afspraak. Ben benieuwd of ik nu wel iets merkt.
    De behandeing vond hij rouwens afschuwelijk, hij heeft bijna de hele tijd gehuild daar.
    Zie ook een beetje op tegen maandag, maar ik hoop zo dat het gaat werken.. dus maar even doorzetten.
     
  10. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nou wij hebben weer een fijne week achter de rug. :(
    De laatste keer dat ik hier een update schreef, was op donderdag 5 maart en vrijdag 6 maart ben ik opnieuw met Noëlle naar de osteopaat geweest. In eerste instantie leek er in dat opvolgende weekend verbetering te komen, want die vrijdagmiddag sliep ze ongeveer 4 uren achter elkaar en de avond en nacht gingen ook goed en ook zaterdag verliep alles redelijk goed.

    Maar vanaf zondag verslechterde het al weer. De middag en avond sliep ze nauwelijks, maar de nacht ging gelukkig toen wel weer goed. Gelukkig was de nacht in de laatste maanden ook niet het probleem en liet ze ons, hoewel het gedonder overdag al vermoeiend genoeg was, dan in elk geval met rust. Maar wat kan ik nu echt meevoelen met iedereen die 's nachts met de ellende van een huilend kind zit. Na 1 week met zulke toestanden wordt je al gillend gek.

    Vanaf vorige week maandag zijn we namelijk iedere nacht uren met haar bezig, omdat ze een paar keer per nacht huilend wakker wordt en krijg haar dan maar weer eens in slaap. Het enigste dat helpt is met haar rondsjouwen op je arm en als ze dan iets kalmeert, moet ze eerst nog op je arm in slaap vallen, voordat je haar heel voorzichtig terug kunt leggen in haar bedje. Meestal gaat dat terugleggen dus ook nog eens mis en begint ze meteen weer te krijsen en dan kun je weer van voren af aan beginnen. Echt super, super vermoeiend.

    Al met al begon het er dus op te lijken, dat we juist nog meer problemen met haar leken te krijgen, maar hoogstwaarschijnlijk heeft het ook te maken gehad met een verkoudheid die ze onder de leden had. Het begon namelijk maandag en afgelopen donderdag werd ik zelf verkouden en kreeg Noëlle dus ook ineens een loopneus en momenteel hoest ze ook een beetje (maar gelukkig niet zo erg als mama, want ik lijk af en toe net een hond met mijn geblaf). Ze is nu dus nog steeds wat ziek en we hopen maar dat dat de oorzaak is van het slechte slapen in de nachten en dat ze dus straks ’s nachts wel weer beter zal gaan slapen.

    Momenteel slaapt ze, sinds gisteren, overdag nu wel heel wat uurtjes achter elkaar, maar de avonden en de nacht gaat het nog steeds waardeloos. We hebben dan ook voorlopig het logeerbed maar bij haar op de kamer gezet, zodat één van ons bij haar kan slapen (voor zover je al slaap krijgt) en de ander wel eens een nacht door kan slapen. Want met dit soort taferelen raak je snel compleet uitgeput en af en toe zit ik er dan ook even flink doorheen en zet het zelf ook op een janken. Gelukkig ben ik verder altijd thuis, dus ik kan af en toe overdag nog wat bijtanken, maar mijn man zal af en toe wel bijna slapend achter zijn bureau zitten, denk ik.

    Maar goed, we blijven elke keer maar weer hopen op verbetering en volgende week donderdag gaan we voor een 3de behandeling naar de osteopaat. Hij denkt ook dat deze verslechtering vooral te maken heeft met de verkoudheid en we kijken dus eerst maar eens even aan, hoe het gaat als ze weer wat opknapt. Vandaar dat ik dus ook zelf heb besloten om pas volgende week weer voor een behandeling naar de osteopaat te gaan, zodat het resultaat daarvan ook niet vertroebeld wordt door haar ziekzijn van dit moment.


    Ben trouwens ook benieuwd of anderen met een onrustige baby ook juist merken dat hun baby vooral ’s avonds niet wil slapen. Bij Noëlle blijkt, al die tijd al, dat ze juist vooral ’s avonds de slaap niet kan vatten, ook wanneer ze overdag juist wel goed heeft geslapen. Terwijl ik juist ook veel lees, dat wanneer baby’s overdag goed slapen, dit hun nachtrust ook ten goede komt.

    Bij Noëlle lijkt het echter allemaal niets uit te maken, ’s avonds is ze haast niet in slaap te krijgen, terwijl je kunt zien, dat ze wel moe is. Haar overdag juist meer wakker houden werkt ook niet, want dan wordt ze ook heel jengelig en kan ze daarna ook juist niet slapen. Je moet haar echt op het juiste moment overdag naar bed brengen, want als ze al te moe is, kun je vergeten, dat ze in slaap valt en is het weer krijsen.

    Poeh, ik vind het niet meevallen een baby, die na 4 maanden nog geen ritme te pakken heeft en het bij onvoldoende rust weer op een krijsen zet. Begin me ook steeds meer af te vragen of er niet nog meer met haar aan de hand is. Koemelkallergie? Verborgen Reflux? Ik weet het allemaal niet meer. We wachten eerst maar eens af of het ook weer beter gaat als ze weer helemaal fit is.

    ;) Frieda
     
  11. mwjalloh

    mwjalloh Actief lid

    2 jul 2008
    402
    0
    0
    oh daar ben ik zoooo bang voor he, want hier gaat het 's nachts erg goed (ff afkloppen) daarom wilde ik eerst niet naar een ostepaat omdat ik bang ben dat de dingen die wel goed gaan dan niet goed zouden gaan. na de behandeling had ze 4 uur geslapen maar verder geen veranderingen, ja o.k. ze valt iets vaker alleen in slaap maar dat is niet vaak. Ze sliep door maar daar is ze mee gestopt, ze komt nu weer 1x rond een uur of 4 a 5. Ook drinkt ze heeeel erg onrustig. Wij zijn 2 weken geleden geweest naar de osteo. Ach dit bovenstaande kan ook andere oorzaken hebben, ik hoop iig dat het snel beter gaat wb het slapen en drinken.
     
  12. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    @ Frieda: ik heb het zo snel niet kunnen vinden, maar slaapt ze 's nachts wel goed? 's Avonds niet goed slapen is namelijk niet heel vreemd, dat is ook het moment dat veel baby's hun huiluurtjes kunnen hebben. Dat komt doordat 's avonds vaak allerlei prikkels worden verwerkt en ze zodoende moeilijker in slaap komen. Tobe slaapt 's avonds ook vaak moeilijker dan op andere momenten.
     
  13. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Oh ik lees nu dat het 's nachts ook niet goed gaat. Vervelend zeg :(
     
  14. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Frieda: herkenbare taferelen hoor! Hier hebben we de afgelopen 3 weken drama gehad en leek de behandeling van de osteopaat de 3e keer ook niet aan te slaan. Bleek een klein griepje te zijn, :(
    Sinds gisteren gaat het hier super, ook vandaag heeft ze echt super geslapen....
    Nog ff doorbikkelen dus, het einde is in zicht!
     
  15. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    @ Rozemarijke; Ja, ik ga er maar vanuit, dat het allemaal met die verkoudheid te maken heeft en waarschijnlijk zit ze dus ook nog eens in de 19-weken sprong. Dit weekend had ik namelijk het 'Oei, ik groei'-boek er ook nog maar eens weer bijgepakt en daarin las ik eigenlijk ook over dezelfde soort problemen als dat hier nu gaande zijn. Dus het gaat volgens mij momenteel even dubbelop. Bij mijn oudste dochter Anouk, die een makkelijk babytje was, hebben we destijds niets van die sprongetjes gemerkt, maar met zo'n prikkelbare baby als Noëlle, zijn die sprongen natuurlijk extra heftig.

    Maar Noëlle knapt momenteel weer een beetje op van de verkoudheid, geloof ik en gisteren heeft ze overdag in elk geval wel weer heel goed geslapen en vandaag ook. Ze was ook best goed te genieten vandaag, moet ik zeggen. De avond en de nacht hadden we gisteren wel weer het slechte slapen met de huilbuien. Maar vanavond kan ze dus weer niet de slaap vatten, maar ze heeft in elk geval nog niet weer gehuild. Ze zit gewoon bij ons in de kamer bij papa op schoot en is klaarwakker. Ze heeft weer te veel onrust in haar lijfje om in slaap te vallen momenteel en ik hoop niet dat de huilbuien straks nog gaan komen. Zodirect maar de laatste fles en dan hoop ik dat ze eindelijk wil gaan slapen, want wij hebben het er ook wel aan toe.

    ;) Frieda
     
  16. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn zoontje. Hij slaapt overdag erg slecht en is daardoor heel erg moe. Is dan maar kort wakker, drinkt vaak ook niet goed en is dan weer doodmoe.
    De tijd dat hij wakker is, huilt hij bijna altijd.
    Vrijdagochtend met hem naar de osteopaat.

    Ik hoop echt dat het helpt.

    Rozemarijke: ik heb je een pb gestuurd, ik hoop dat je die even wilt lezen. alvast bedankt in ieder geval.


    Ik laat nog weten hoe het is gegaan. In ieder geval succes Frieda!
     
  17. mwjalloh

    mwjalloh Actief lid

    2 jul 2008
    402
    0
    0
    bij de osteopaat had ze geconstateerd dat ze een blokkade heeft in haar slokdarm, ik had er weinig van gemerkt behalve het onrustige drinken, ze spuugde echt bijna nooit, maar sinds de behandeling van de oseopaat spuugt ze veel voor haar doen, zelfs 3 uur na een voeding komt het nog naar boven, ruim een mondje vol. ik heb de osteopaat gebeld maar ze zijn al gesloten, is dit normaal?
     
  18. lindabreusers

    lindabreusers Actief lid

    9 feb 2008
    337
    0
    0
    De eerste paar dagen na een behandeling kunnen de klachten verergeren (ook al waren deze er eerste nauwelijks). Dat was bij Bas ook zo en nu is het een vrolijk mannetje
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    @Mwjalloh: was hier ook... in eerste instantie na de eerste behandeling was het spugen weg, na een kleine week kwam het terug (wel iets minder dan het was), maar na de tweede behandeling werd het juist erger weer...
    Inmiddels gaat het hier super!

    @Miez: gelezen, ;)
     
  20. Frieda

    Frieda Bekend lid

    24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Even weer een update. Daar komt weer een verhaal…… :) :oops: :)

    In de tweede helft van de afgelopen week ging Noëlle de nachten gelukkig weer steeds beter slapen en kwamen we dus gelukkig weer in het patroon, dat ze ons 's nachts met rust laat. Echt heerlijk dat we 's nachts weer kunnen slapen. Daar knapt een mens van op.

    Verder pakte ze ook gewoon haar oude patroon weer op met het wisselende slapen overdag (de ene dag weer veel, de volgende dag weer weinig) en de avonden weer bij ons in de kamer doorbrengen. 's Avonds is ze blijkbaar zo overprikkeld, dat ze dan de slaap helemaal niet meer kan vatten en na de fles van 23:00 uur is ze dan toch zo moe, denk ik, dat het 's nachts dan ineens wel weer lukt om te slapen.

    Aangezien er ook na de 2 osteopathische behandelingen niet echt veel veranderde in haar onrust, gingen we er nu toch ook aan denken, dat er misschien ook nog wel een koemelkallergie mee kon spelen. Bij onze achtjarige dochter Anouk kwamen we daar pas jaren later achter via bioresonantie-therapie, dus misschien zijn daar bij Noëlle ook wel geen duidelijke symptomen, zoals huidproblemen en luchtwegproblemen, van te zien.

    Anouk zat ook voornamelijk niet lekker in haar vel en dat is bij Noëlle in ieder geval het geval, maar omdat Anouk eigenlijk altijd slecht haar flessen dronk en later ook slecht at, hebben we hier bij Noëlle niet meteen aan gedacht, omdat zij juist altijd al haar flessen goed leeg drinkt en ook ontzettend goed groeit. Ze is echt een 'dikkertje dap', zeg maar.

    Symptomen die Noëlle echter wel heeft en die met een koemelkallergie in verband gebracht kunnen worden zijn; veel niezen en veel in haar ogen wrijven en aan haar neus wrijven (ook als ze niet slaperig is) alsof ze jeuk heeft, erg prikkelbaar zijn, en ze heeft een erg stinkende ontlasting met groene stukjes erin.

    Deze symptomen heb ik, afgelopen donderdag, dus ook op het CB besproken en de VP zei ook, dat haar prikkelbaarheid best door een koemelkallergie veroorzaakt zou kunnen worden. Noëlle overstrekt zich dus ook heel veel en vooral de laatste maand lijkt ze dat steeds meer te doen. Dit viel op het CB dus ook op en dat overstrekken kan dus een gevolg zijn van het feit, dat ze niet lekker in haar velletje zit, zei de VP.

    Dus wat ik nu zelf ook dacht, is dat ze misschien wel last van haar nekje heeft doordat ze zich veel overstrekt en dat de achterliggende oorzaak van het overstrekken dus misschien wel, al die tijd al, een koemelkallergie is geweest. Ik begin zelf met mijn gezoek op internet al een halve dokter te worden, geloof ik.

    Het advies van het CB is dus om toch eens op Hypo-Allergene voeding over te stappen om te kijken of ze zich daardoor beter zal gaan voelen. Vanaf afgelopen vrijdag 20 maart zijn we dus overgestapt op Friso Intensief HA voeding en Noëlle lijkt nu toch rustiger te worden, alsof ze zich toch al iets prettiger voelt.

    Ze heeft nu in elk geval ook de afgelopen 2 avonden goed geslapen en ’s nachts gaat het ineens ook weer helemaal super en hoefden we niet één keer naar haar toe voor het speentje. En dat terwijl we wel hebben gehoord dat ze eventjes wakker was. Ze sliep echter ook gewoon weer door als ze wakker werd en normaal begint ze altijd te huilen als ze ’s nachts wakker wordt.

    Het kan natuurlijk weer toeval zijn, maar bij elke verbetering die je ineens ziet, krijg je weer hoop, dat dat de oplossing is. We blijven in elk geval toch steeds de indruk houden, dat haar prikkelbaarheid wel veroorzaakt wordt door iets lichamelijks. Maar goed, we zullen zien, hoe het de komende weken verder gaat met de osteopathische behandelingen, waar we morgen weer heen gaan voor de spanning in haar lijfje, en de nieuwe voeding.

    Ik hoop in elk geval dat we er nu achter zijn, wat er allemaal aan schort en dat ze de komende tijd meer rust zal gaan vinden, want dat zal ons hele gezin ten goede komen.

    ;) Frieda
     

Deel Deze Pagina