'Stoppen met hormonen, dan ben je zo zwanger'

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Katrien Duck, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Gek word ik ervan... al die goedbedoelde opmerkingen nu we een pauze in hebben gelast! Ik heb sinds ons besluit (2/3 weken geleden) al zeker 10 keer aan moeten horen dat we nu zo zwanger zullen zijn en ontelbaar keer het advies gekregen dat we gewoon even op vakantie moeten gaan, dan komen we zwanger terug...

    Mijn probleem is misschien wel dat ik er steeds weer tegenin ga, dat ik ga uitleggen dat ik geen eisprong heb en dat het allemaal vrijwel onmogelijk is zonder hormonen. Misschien moet ik ze wel gewoon gelijk geven, ik weet tenslotte wel beter.

    En toch geeft elke goedbedoelde opmerking weer een klein beetje hoop... zou het toch kunnen? Ik probeer me maar vast te houden aan het idee dat het echt onmogelijk is... maar iedere keer er toch weer even over nadenken.

    *** zucht ***

    Nu snap ik pas echt waarom veel mensen de hormoonbehandelingen geheim houden voor de omgeving!
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :( zo erg he dat mensen zulke dingen zeggen.
    Als dat zo was... dan waren we allang zwanger geweest!
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    De omgeving maakt het soms erg lastig. Als iedereen begripvol was geweest, was het allemaal net iets makkelijker. Je moet er maar vanuit gaan dat deze mensen niet weten waar ze over spreken. Niet echt slim.
    Heel veel sterkte!
     
  4. Audrey

    Audrey Actief lid

    9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Heel vervelend, al bedoelen zij het nog zo goed.

    Het is ook vaak onhandigheid - in elke situatie waarin mensen zich ongemakkelijk voelen, komen zij moeilijk uit hun woorden. Het is alleen irritant dat iedereen er een mening over uit - alsof zij beter weten dan de deskundigen.

    Daarom hebben wij geprobeerd het geheim te houden - helaas is het uigelekt na twee spoedoperaties met een behoorlijk herstel periode, maar het liefst had ik dat echt niemand het wist.

    Medeleven, zoals van de mensen hier vind ik fijn. Medelijden zet mij echt bijna aan het boze janken van frustratie.

    Sterkte meid. Mijn partner en ik hebben afgesproken dat als mensen erover beginnen, dat wij ferm en vriendelijk meedelen dat wij er niet over willen praten, maar als er nieuws is, dat wij dat dan vertellen. Heb je het gevoel dat je dat kan?
     
  5. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ze hebben duidelijk geen idee waar ze over praten. Je zou ze ook bijeen kunnen roepen en gewoon uitleggen wat er precies aan de hand is, en hoe je traject verloopt, dan heb je ze allemaal tegelijk, en dan zou ik ook zeggen dat het van dat soort opmerkingen niet beter wordt! Dan ben je er in 1x vanaf!
     
  6. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Sommige mensen in onze omgeving maken ook vaak domme opmerkingen. De ergste die ik gehoord heb is: 'Maar doen jullie het wel vaak genoeg dan?' GRRAAAAAHHHHH! En inderdaad van: goh, laat het meer los, dan komt het vast sneller......

    Als ik verteld dat ik idd ook geen eisprong heb, dan snappen ze het NOG niet....

    Vreselijk zulke opmerkingen, mensen weten echt niet waar ze het over hebben....

    Gelukkig zijn er ook veel mensen waar ik het goed mee over kan hebben, dat is erg fijn.

    Succes verder meid!
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Niet te geloven he...
    Tegenwoordig zijn vruchtbaarheidsproblemen zo goed bespreekbaar. Dan maak je het bespreekbaar en gaan ze er nog zo mee om.
    Nee, je zal w.s. niet zwanger worden. Domweg omdat je daar een eisprong voor nodig hebt!
    *zucht*
    Bij ons lag het aan de zwemmers...zo weinig, zo beroerd..dat was ook een mission inpossible!
    2 huisdieren verder, 6 vakanties, 3 pauzes....nee hoor...de zwemmers / eisprong worden daar niet beter van!

    Probeer het inderdaad te negeren en zeg dat je overtuigd bent dat het dan wel zal lukken. Denk dat dat ook wel aankomt (wel stralen van sarcasme dan he ;)).
     
  8. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    het is heel herkenbaar.
    Mensen bedoelen het goed, zeggen" laat het los en je zal zien je bent snel zwanger, dat hoor je zo vaak"
    Dan ga je op vakantie en dan zeggen ze, zwanger terug komen he?
    JA DAT GAAT EEN BEEJTE MOEILIJK HE ALS IK MIJN EISPRONG NET GEHAD HEB EN ONGESTELD MOET WORDEN IN DE VAKANTIE @##$$$##
    Dat zeg ik dan maar niet, ik lach wat schaapachtig en daar blijft het dan ook bij.

    Soms krijg ik ook echt het gevoel alsof iedereen denkt dat als je er niet mee bezig bent je zo zwanger bent.. zo obessief ben ik er heus niet mee bezig maar je wordt er gewoon altijd mee geconfronteerd:
    Je ei, je ongesteldheid, je temp opnemen elke morgen, ziekenhuisbezoeken, hormonen, zwangere vrouwen om je heen, hoe moet je het in godsnaam dan loslaten? -zucht-
     
  9. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Soms krijg ik ook echt het gevoel alsof iedereen denkt dat als je er niet mee bezig bent je zo zwanger bent.. zo obessief ben ik er heus niet mee bezig maar je wordt er gewoon altijd mee geconfronteerd:
    Je ei, je ongesteldheid, je temp opnemen elke morgen, ziekenhuisbezoeken, hormonen, zwangere vrouwen om je heen, hoe moet je het in godsnaam dan loslaten? -zucht-[/quote]

    ja precies, zo denk ik er ook over! Als je eenmaal de MM in bent gegaan, dan ben je er mee elke dag mee bezig dan voorheen (is bij mijn zo tenminste) Je staat al op om je temp. te meten, dan ben je er dus meteen mee bezig! Kuurtjes om je menstruatie op te wekken, deze moet je elke dag slikken en vervolgens je hormonen slikken! Hoe kun je het dan loslaten en niet meer eraan denken. Kan ik echt niet hoor.... ik ben niet echt obsessief bezig vind ik zelf, maar ben er wel VAAK mee bezig. Ja kom nou, het is mijn lijf! De 'buurman' merkt niets van al die 'pijntjes en klachten'.....
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Jah, net of je stiekem niet zwanger wilt worden....grrrrr
     
  11. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Dit doet me heel erg goed om al jullie reacties te lezen.... :D

    Dacht dat ik een beetje richting het obsesieve ging... wist de laatste twee jaar elke dag precies op welke cyclusdag ik zat. Maar blijkbaar is dat dus ook heel normaal in dit traject.

    Je omgeving kan het je zoveel makkelijker maken... soms kunnen ze beter niks zeggen dan al die goedbedoelde opmerkingen.

    Wij gaan lekker een langweekend weg... dan maar hopen op een spontaan ei de komende 4 dagen! :) ;)

    Liefs,

    Daniëlle
     
  12. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Pfffft...

    Zulke opmerkingen komen van mensen die zelf nog helemaal niet bezig zijn met zwanger worden of die er zelf geen problemen mee hebben gehad. Ik had een kennis die ernaar informeerde en toen ik zei dat we al ongeveer een jaar bezig waren reageerde ze heel verbaasd: "Bij mij was het in één keer raak..."

    Ja, dat kan natuurlijk, als jij ovuleert en als je partner voldoende gezonde spermacellen produceert.

    Inmiddels blijkt dat mijn partner 100% onverklaarbaar onvruchtbaar is. Dat was hij toen we er nog niet mee bezig waren, toen we vrolijk en relaxt gestopt waren met de pil, toen we ons afvroegen waar de zwangerschap bleef, toen we het traject van vruchtbaarheidsonderzoeken doorliepen en nu we het laten voor wat het is. En dat is niet iemands schuld en dat zit niet tussen onze oren, dat is gewoon zo.

    "Loslaten, niet mee bezig zijn, dan komt het vanzelf." Weet je wat ik het vervelendst vind aan zulke opmerkingen? Het klinkt als een verwijt. Het klinkt alsof je zelf iets verkeerd doet waardoor je nog niet zwanger bent. Werkelijk te lomp voor woorden. Ongewenste kinderloosheid is verdrietig genoeg, ik heb het niet nodig dat iemand me daar dan ook nog eens een schuldgevoel over aanpraat. Leef mee, zeg desnoods dat je niet weet hoe je moet reageren of houd gewoon je mond, denk ik dan.

    Belle, kan het niet altijd even goed relativeren...
     
  13. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ze bedoelen het wel goed denk ik.
    Maar als ze het zelf niet hebben snappen ze er weinig van.
    Maar ja ik dacht ook dat de gyn gek geworden was toen hij zei beter zonder clomid.
    Want hoe wil je dat voor elkaar krijgen als je geen eisprong krijgt.
    Maar zie nu ons wonder.. dus kan toch en wonderen zijn de wereld nog niet uit lieverd!
     
  14. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    je zal zien, een paar daagjes rust doet goed, enne zwanger terug komen he? ;)
     
  15. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hey Katrien,

    Wat vervelend he die opmerkingen? Het is inderdaad zo dat men het goed bedoelt, maar frustrerend is het wel. Ik kan er ook woest om worden hoor.

    Groetjes,
    Elvira
     
  16. Evita

    Evita Actief lid

    26 jun 2007
    137
    0
    0
    dat vind ik dus ook, alsof je het niet goed doet en het je eigen schuld is dat je nog niet zwanger bent.
    En als ik soms andere mensen zie, die al spullen kopen en kamers al hebben ingericht zonder zwanger te zijn en elke maand ontroostbaar zijn als ze ongesteld zijn geworden en die dan toch zijn zwanger geraakt....
    Dan doe ik het echt nog heus zo slecht nog niet hoor...
     
  17. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    afschuwelijk vind ik zulke opmerkingen.

    krijg ze ook maar al te vaak te horen,
    ach ga op vakantie, je moet er gewoon niet zoveel aan denken,
    dan komt het vanzelf en ben je zo zwanger.

    yeah right. ik heb nooooit een ei uit mezelf, en toch echt ook al tig keer op vakantie geweest, maar nog geen 1 keer zwanger teruggekomen, toch raar dan als dat zou moeten werken :(

    ik kan daar zo kwaad om worden, hoewel je dat beter niet kunt doen, want hun trekken zich dara toch niks van aan.

    en elmo, vruchtbaarheidsproblemen en behandelingen zijn idd bespreekbaar, als je het tussen 4 muren houd van je eigen huisje, want horen willen ze het niet :(
    of ze komen met zulke opmerkingen aan.

    xxx
     
  18. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Dat idee krijg ik ook heel vaak... als het onderwerp van gesprek wordt, lijkt het wel of ze denken: 'heb je hun weer'. Dus we hebben het er altijd maar zo kort mogelijk over, maar eigenlijk is het misschien toch nog wel een beetje onbespreekbaar....
     
  19. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    wat ik heel vervelend vind is dat de familiekant van mijn vriend er van weet. Heb het mijn schoonmoeder allemaal in vertrouwen verteld en nu blijkt iedereen het te weten. Inclusief neefjes en nichtjes ooms en tantes! Daar zit ik dus echt niet op te wachten! Ook wordt door het doorvertellen het verhaal van ons steeds 'spannender en ernstiger.' Sommige dachten dat ik totaal onvruchtbaar ben en dat ook mijn vriend van alles mankeerd..... dus daar ben ik niet blij mee. Telkens bij verjaardagen enzo van die vragende blikken en bemoeizuchtige opmerkingen....

    Toen ik vroeg waarom ze het heeft doorverteld, kreeg ik het antwoord dat zij het ook nodig heeft om het van zich af te praten, ze wil zo graag oma worden....... Hallo? Tis ONS leven! Maar ik laat het maar zo... wil geen ruzie hierdoor....
     
  20. bengel

    bengel Niet meer actief

    heel herkenbaar.
    tims vader had ttegen zijn broer geze gd, die zijn weer bevriend met de stiefouders van mijn vriendins vriend. Komt mijn vriendin bij mij: goh zij (stiefouder) weten het van jjullie..hoe kan dat nou? GRRRRRR we hebben niet eens kontakt met die oom van Tim...tims pa heeft daar zelfs geen goede relatie mee..

    sukkels.
     

Deel Deze Pagina