Morgen eerste keer GYN! Vraagje!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minime25, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minime25

    minime25 Lid

    14 mei 2008
    48
    0
    0
    klassenassistente
    Gelderland
    Hoi meiden, :D

    Heb even een vraagje.. morgenvroeg heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn. Ik neem aan dat het een intake is, maar wordt er dan ook meteen onderzocht, zoals een inwendig onderzoek/baarmoederfoto/echo?

    Hoe was dat bij jullie? Tnx alvast voor de antwoorden!

    x Minime25
     
  2. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij ons werd een echo gemaakt van baarmoeder

    we moesten bloed prikken, en man moest zaad inleveren en dan als de uitslag er is word er verder gekeken

    alvast heel veel succes meid ;)
     
  3. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mij was het eerst een gesprek, en ook een inwendig onderzoek. Die baarmoederfoto etc. daar wordt een andere afspraak voor gemaakt.
     
  4. Renate007

    Renate007 Actief lid

    17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Hoi,

    Bij mij was het idd een intake, en er werd een soort uitstrijkje gemaakt om de zuurtegraad te bepalen of zo.

    Kreeg allerlei vragen over de menstruatie, ziektes, of je al kinderen hebt, zwanger geweest ben en het mis is gegaan.
    Vragen over je familie ed....

    In ieder geval succes

    Renate
     
  5. minime25

    minime25 Lid

    14 mei 2008
    48
    0
    0
    klassenassistente
    Gelderland
    Dank jullie wel voor de snelle antwoorden! Wij zijn in mei bij de ha geweest en zij heeft al een hele waslijst met vragen doorgenomen, ook over familie/ziektes etc. Naar wat ik weet zou ze dat (en de doorverwijzing) doorsturen naar de gyn. Mijn mans zaad is al 2x onderzocht. De eerste keer was het niet goed en de 2e uitslag was een stuk beter en hij zou 'gewoon' een kindje kunnen verwekken. Dus hopelijk vinden ze dan bij mij iets waardoor het niet wil lukken (klinkt beetje cru, maar dan weten we wel waar we aan toe zijn!) en om dan een oplossing te vinden!

    x
     
  6. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Sterkte meid, ik kreeg alleen een inwendige echo de eerste keer en bloedprikken. overige onderzoeken komen later als het nodig is ten minste.
     
  7. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    spannen minime! ik moet morgen ook voor t eerst naar de gyn, en ben ook zo benieuwd wat er ons te wachten staat. zaad van mn vriend is getest en kwaliteit was minder dan normaal. dus we zullen wel zien!
    succes morgen ;)
     
  8. minime25

    minime25 Lid

    14 mei 2008
    48
    0
    0
    klassenassistente
    Gelderland
    Jij ook veel succes morgen! Idd spannend! Laat je hier weten hoe het is gegaan morgen? Ben er wel benieuwd naar!

    x
     
  9. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij moesten alleen vragen invullen en er werden kweekjes (uitstrijkje) afgenomen. In de volgende cyclus moest ik bloedprikken op dag 3 en dag 21 om te kijken of ik eisprong heb en kreeg ik een echo. Manlief moest zaad inleveren.

    Heel veel succes morgen.
     
  10. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    heej minime!

    al bij de gyn geweest? ben wel benieuwd!
    ik ga straks om 3uur! ik zal ook laten weten hoe het is gegaan!
     
  11. moontje b

    moontje b Actief lid

    13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hallo,

    Bij ons was het een intakegesprek maar ook zijn er gelijk basale onderzoeken gedaan. (bloedonderzoek, controle zaadballen, inwendige echo).
    Wij moesten ook een afspraak maken voor een samenlevingstest.
    Succes morgen!

    Groetjes Monique
    zie ook "in de MMM"laatste update 22-08-08
     
  12. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel succes ;)
     
  13. minime25

    minime25 Lid

    14 mei 2008
    48
    0
    0
    klassenassistente
    Gelderland
    Hoi hoi!

    Daar ben ik weer.. bij deze het verslagje van vanochtend!:

    Eerste keer naar de gynaecoloog! : 22 september 2008
    Vanochtend hadden we onze eerste afspraak bij de gynaecoloog, een OFO: Oriënterend Fertiliteits Onderzoek. Erg spannend. We waren om 9 uur aan de beurt. Als eerst ging de gynaecoloog een hele vragenlijst af voor mij, eigenlijk dezelfde vragen die de huisarts ook had gesteld bij ons eerste bezoek. Daarna mocht mijn man een vragenlijst invullen en ik kreeg een inwendige echo. Ik kon meekijken op een tv en vond het best interessant om mezelf van binnen eens te bekijken! haha . Ik zag mijn baarmoeder en een rijpend eiblaasje van 2 cm, dat waarschijnlijk morgen, de 23e, zal springen (eisprong dus!). We kregen heeeel veel informatie over verdere onderzoeken etc. Morgenvroeg om 9:30 uur hebben we opnieuw een afspraak voor een samenlevingstest. Dat wil zeggen dat ze gaat kijken hoe het zaad in mijn baarmoederslijmvlies beweegt/overleeft.. En dan kunnen we ook meekijken door de microscoop, als het goed is! Dus wederom interessant!

    Verder zal ik over ongeveer 2 weken (3e dag van de nieuwe cyclus) bloed moeten laten prikken waarbij ze bepaalde dingen gaan uitsluiten en aan de hand daarvan gaan ze bij mij een baarmoederfoto maken.

    Al met al viel het reuze mee, maar ik heb al wel de hele dag (vanaf dat ik uit het ziekenhuis wegging) barstende koppijn, van alle spanningen die er uit komen.. pff.

    Tot morgen, denk ik!



    @ lauwtje.. hoe ging het bij jou?

    Liefs, Minime25!
     
  14. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    hee viel mee he?
    ik stond er een beetje alleen voor vanmiddag. mn vriend heeft t niet zo op ziekenhuizen en is naar buiten gevlucht (hij werd duizilig en dacht dat ie ging flauwvallen :) )
    maargoed, ook wat vragen en inwendig onderzoek. zag ik best tegen op. maar viel reuze mee! alles zag er goed uit bij mij. heb nog even bloed laten prikken. over 8 weken heb ik weer een afspraak. intussen moet ik met ovu testen mn eisprong vinden en ons huiswerk doen zei hij :)
    daarna zien we verder!
     
  15. xnikkyx

    xnikkyx Actief lid

    11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    bij mij ook een inwendige echo en bloedprikken en een uitstruikje voor ziektes en baarmoederhalskanker..en idd sperma van mijn vriend!
    Succes morgen..
    Spannend allemaal!
     
  16. minime25

    minime25 Lid

    14 mei 2008
    48
    0
    0
    klassenassistente
    Gelderland
    Hey lieve meiden, Dit heb ik weer van onze site af:

    Enorme domper! : 23 september 2008
    Zo heb je alle hoop van de wereld dat het goed gaat komen, en zo is alle hoop onder je voeten weggeschopt! [:(]

    Vanmorgen om 9:30 uur hadden we onze 2e afspraak staan, bij een andere (mannelijke) gynaecoloog (de vrouwelijke gyn was vrij) en een co-assistent (vooruit dan maar.. die moet het ook leren denk je dan). Hij was meteen to the point, niet gevraagd hoe het gaat en hoe we ons voelden na gisteren. Wat wij denken is dat hij ons dossier niet goed heeft gelezen, zijn opmerkingen horende.. maar goed. Wederom een inwendige echo gehad, en het eiblaasje was nog ietsje gegroeid (2,2 mm ongeveer), dus zal zeer binnenkort springen. Daarna dmv een eendenbek een uitstrijkje gemaakt en nog 2 keer baarmoederslijm weg gehaald voor een preparaatje en de andere om te onderzoeken (ik was de tel op een gegeven moment kwijt). Het voelde zeker niet prettig, maar ach.. het hoort erbij he.. [:^)] Daarna kon ik me weer aankleden en de co-assistente vulde de administratie in, terwijl de gynaecoloog het preparaat bekeek onder de microscoop. De bedoeling van vandaag was dus om te kijken of we een positieve samenlevingstest zouden hebben. Met andere woorden: of het zaad door/in mijn baarmoederslijmvlies komt/zit. Het duurde even en toen kwam de gyn tevoorschijn. Niks geen zaadcellen gevonden. Helemaal niks. Nada. Nul. Op dat moment zakte de grond onder me vandaan. De gyn bleef er zelf zo koeltjes onder. Volgende week maandag moet ik bloed laten prikken en 'dan zien we wel weer verder'. Eenmaal buiten de behandelkamer keken we elkaar aan en dachten beiden hetzelfde: Dit is geen fijne arts en ... G*dverd*mme, waarom nou wij?? [:'(] . In de auto opweg naar het station nog even kort er over gehad en eenmaal in de trein kwam het besef dat wij dus niet spontaan zwanger kunnen/zullen raken (kleine kans dus!). Op school met mijn collega gesproken en de tranen flink de vrije loop gelaten. Bah. De hele dag het gevoel of ik zwaar ongesteld ben (beurs gevoel in de buik) en zware koppijn. Al met al geen fijne ervaring dus. Ik baal hier van.. Ojee.. nu begin ik weer te snikken. Waarom zal het ook makkelijk gaan als het ook moeilijk kan?

    We blijven positief (wat moet je anders?) maar nu heb ik het even gehad.

    Liefs, Minime25
     
  17. xnikkyx

    xnikkyx Actief lid

    11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    Jeetje meid!
    wat een verschrikkelijk iets om dat te horen zeg!...
    Ik vind het ook echt af en toe dat die artsen helemaal niet gevoelig zijn of zo...gewoon hard..ik had dat ook..had echt zo iets van Hallo....!het gaat hier wel om of we kindjes kunnen krijgen...voelde me net in een fabriek zo snel ging het benen wijd hup eendenbek er in.. uitstrijkje hier en daar hup aan kleden en volgende!...O O O wat moeten ze dat toch anders doen!

    ik wil je heel erg veel sterkte wensen meid!
    En hoop dat er toch nog een klein wondertje gebeurt vind je ook niet?

    Liefs
     
  18. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    jeetje meid, echt een domper!
    dit is niet wat je wil horen natuurlijk.
    heel veel sterkte in ieder geval!
    dikke knuffel
     

Deel Deze Pagina