Ervaringen prikpil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Annemeis, 12 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    hoi,

    Ik ben op zoek naar een lange termijn oplossing...
    Spiraaltje; heeft niet mijn voorkeur. Implanon ook niet,
    Wil niet iets dat mogelijk abortief kan werken. Heb nu de pil; mycrogynin 30. Slik deze al ruim twee jaar. Meestal 2 soms 3 strips achter elkaar en dan stopweek. Langer niet ivm doorbraakbloedingen.
    Heb vaak hoofdpijn in de stopweek, soms migraine achtig... Wordt vaak pas ongi na 3 dagen niet slikken en als ik dan aan de nieuwe pilstrip begin na 7 dagen dan is de ongi nog niet helemaal over.
    Geen pil is ook geen optie, mijn cyclus is erg onregelmatig en wil het graag kunnen plannen ivm PMS klachten (zonder pil veel buikpijn, ovulatiepijn, veel bloedverlies, emotioneel gaat het alle kanten op, ben daar echt klaar mee)

    Omdat we het bij 2 kindjes willen laten maar we nog te jong zijn voor sterilisatie (begin 30) is de prikpil misschien wel een optie...

    Ben alleen bang voor de bijwerkingen. Hoe bevalt jullie de prikpil?
     
  2. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Mij bevalt de prikpil heel goed. Had vroeger altijd de microgynon 30 totdat de kinderen kwamen. Daarna de cerazette, maar daar kreeg ik na een aantal jaar telkens last van kleine bloedingen. Uiteindelijk de keuze gemaakt voor de prikpil omdat wij ons zelf ook nog te jong vinden voor een definitievere oplossing, maar ik een spiraal oid niet zag zitten. Het bevalt mij heel goed, ik heb nu minder last van moodswings, kan hem niet meer vergeten, heb nauwelijks last van bloedingen (soms als het weer bijna tijd is voor een prik wat lichte spotting). Het enige is dat die prik niet altijd even fijn is, helemaal niet nu met dat koude weer, maar als dat alles is... Ik ben er erg blij mee.
     
  3. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Voor mij was de prikpil ook fijn. (ben nu wel al een jaar gestopt ivm kinderwens) Heb het 2 jaar gebruikt. In het begin had ik nog wel bloeding, maar na de eerste herhaling helemaal niks meer ook geen last van moodswings, puisten en dergelijke. Waar ik wel last van had was een verminderde libido :oops:
     
  4. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Hier ook de prikpil. Bevalt in principe goed. Nooit ongesteld en zo, maar 1x in de 3 maanden iets voor doen. Wel iets minder libido.
    Niet doen als je ooit nog kinderen wilt (bij mij duurde t ontpillen 2,5 jaar)
     

Deel Deze Pagina