Ervaringen Safe T Sleep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissV, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

    annekulpe Fanatiek lid

    7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    @talia

    haha... het ziet er wel erg grappig uit! :D
    sorry!
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Owhjeee dan weet ik ook waar we straks op bedacht moeten zijn hahaha.. Wat n apie! ;)
     
  3. Cis

    Cis Actief lid

    12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb het toevallig gisteren bij het CB gevraagd, want ik wilde er ook 1 gaan aanschaffen. Niet vanwege een voorkeurshouding, maar wel omdat ik mijn beddengoed nu helemaal niet meer kan gebruiken.
    Bob is nl. zo beweeglijk dat dat dus echt niet veilig is. Hoe vaak ik die, ondanks een ingestopte slaapzak niet terugvindt met zijn hoofd bij het voeteneinde... :(
    Voor nu vindt ik een gewone slaapzak niet zo erg. Maar voor de winter moet ik dan van die hele dure slaapzakken (1 is niet genoeg ivm wassen) gaan aanschaffen. En ik vindt het eigenlijk maar ongezellig zo zonder laken en dekens. Plus dat ik het ook wel zonde vindt om mijn (dure, extra veilige...blablabla) dekentjes niet te gebruiken.
    Maar veiligheid voorop, dus wil(de) ik ook een safetsleep gaan aanschaffen.

    Ik had gelezen dat je fixeren altijd in overleg met het CB moest doen. Maar bij het CB waren ze dus (nogal fel) tegen, want volgens de arts was het dus absoluut niet bewezen dat de safetsleep veilig was. Ondanks dat fysiotherapeuten hem wel voorschreven.
    Nou neem ik het CB nooit zo heel serieus (Bob moest nb. maar smeerworst op zijn brood gaan doen, terwijl dat vol afvalstoffen etc. zit... :x ), maar over de safetsleep ben ik dus toch wel weer aan het twijfelen geslagen...
    Ik blijf dit topic dus maar even volgen en hoop dat er nog meer ervaringen komen...
     
  4. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Goh Talia, wat een mannetje!

    Tot nu toe ben ik nog niet echt enthousiast over de safetsleep. Als ik Julian op z'n linkerzij leg, met de band tussen z'n benen en een opgerolde handdoek achter z'n rug, blijft hij wel even zo liggen. Maar als ik na een tijdje ga kijken, ligt hij toch weer op z'n rug, vaak ook met z'n hoofd naar rechts. Soms is z'n hoofd wel naar links blijven liggen.

    Nu gebruik ik voor overdag de babysleep en daarin blijft hij wel op z'n zij liggen. Het is soms zo moeilijk waar je nu op af moet gaan. Het CB bij Cis zegt dus weer dat de safetsleep niet veilig is. Mijn kinderfysio heeft het juist aangeraden. Morgen gaan we naar de osteopaat. Die kijkt of er iets in Julians nekje vastzit waardoor hij liever naar rechts kijkt. Zo niet, dan hopen we maar dat we de voorkeurshouding kunnen doorbreken met alles wat we nu al doen. Het gaat er vooral om dat z'n achterhoofdje niet nog platter wordt.
     

Deel Deze Pagina