Ervaringen: serrapeptase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MinnieM, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He dames,

    Zijn er hier meiden die ervaring hebben met serrapeptase? Wordt vaak gebruikt om littekenweefsel/verklevingen te verminderen bij bv endometriose.

    Ik slik het nu zelf voor evt. Verklevingen in de eileiders.

    Liefs
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Late reactie, maar ik heb het ook een tijdje geslikt ivm endometriosecystes. Ik weet niet of t wat gedaan heeft, maar de cystes waren een tijdje niet gegroeid. Aangezien ik op dat moment ook mijn voeding had aangepast weet ik niet wat heeft geholpen, of allebei.. toen ik startte met ivf begonnen ze pas weer te groeien door de hormonen. Hopelijk helpt het bij jou! Ik had vooraf veel positieve verhalen gelezen, met name over verklevingen.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Dank voor je reactie. Ik heb wel wat vragen:

    1) hoe lang heb je geslikt?
    2) welk merk?
    3) ik zie dat je ivf hebt gehad en daarvoor een mk. Ben je nog wel natuurlijk zwanger geworden met de serrapeptase?
    4) ken je wellicht nog anderen met ervaringen?

    Ik ben benieuwd! :rolleyes:

    Liefs
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ik ben het gaan slikken toen ik te horen kreeg dat de endometriose toch wel ernstig was en ivf werd aangeraden. Het zou nog 3 maanden duren voordat ik met ivf ging starten dus ik ging het toen slikken in de hoop de endometriose te verminderen. Ik heb in die drie maanden nog wel geprobeerd natuurlijk zwanger te worden, maar niet gelukt. Maar ik slikte de serrapeptase dus ook nog niet zo lang. Wel merkte ik een aanzienlijk verschil in mijn menstruaties: veel minder bloedverlies en bijna niet pijnlijk. Maar nogmaals, zou dus ook door verandering van voeding kunnen zijn gekomen.

    Ik slikte het merk Doctor’s best. Ik startte met 40.000 units en heb toen al snel een hogere dosis besteld dacht ik. Als je daar meer over wil weten kan ik de potjes even opzoeken, want die heb ik nog. Wel belangrijk om het op een lege maag te slikken en een tijdje te wachten met ontbijten, bij mij zat er vaak 2 uur tussen. Dat schijnt het beste te werken.

    Ik ken geen anderen met ervaring, maar ik heb destijds veel forums afgestruind, voornamelijk in het Engels en ik las veel positieve ervaringen. Dus op basis daarvan gaan slikken en ook op basis van alle info de dosis bepaald.
    Ik wil binnenkort in het ziekenhuis laten onderzoeken hoe het nu, een jaar na de bevalling, met de endometriose is gesteld. Als t er niet goed uitziet ga ik het denk ik weer slikken. Ik wil dan eerst een tijdje proberen natuurlijk zwanger te worden voordat ik weer het traject in ga. Ik hoop dat het je gaat helpen. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag!
     
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Dank voor je toelichting. Helder verhaal.

    Zou je nog wel kunnen aangeven of je het ook na je eisprong gebruikte? Dus indien het mogelijk "raak" zou zijn?

    Ik slik het merk van vitamine per post. Is hun huismerk volgens mij. Is ook 40.000 per pil. Ik slik en 2 tot 3 per dag. Ik probeer het ook zo veel mogelijk op een nuchtere maag te gebruiken. Ik merk wel dat mijn darmen er soms een beetje door van slag zijn. Wellicht moet het nog wennen...

    Hopelijk is bij jou de endo rustig. Ik ben zelf ook bang dat ik verklevingen heb. Misschien door een soa die ik ooit eens gehad of juist door endo. De gyn had wellicht een vermoeden dat ik dat zou hebben maar ik heb nog nooit een kijkoperatie gehad om dit te bevestigen.

    Helaas onlangs een bbz gehad dus mijn angst coor verklevingen is alleen maar groter geworden.

    Liefs
     
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Oja, hoe kwamen ze erachter dat ivf de beste optie was? Hsg? Kijkoperatie?

    X
     
  7. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ja ik ben het gewoon blijven slikken, ook na eisprong. Toen ik positief testte ben ik gestopt.
    Wat vervelend dat je een bbz hebt gehad. In de meeste gevallen heb je bij endometriose pijnklachten, heb je verder ergens last van?

    Bij mij was al 2 jaar eerder endometriose geconstateerd door een kijkoperatie (wegens gesprongen cyste, ze dachten blindedarm maar bleek dus endo te zijn). Mijn arts zei dat ik gewoon zwanger kon worden, maar toen dat lang duurde ben ik voor een second opinion naar een ander zkh gegaan. Op basis van de echo en de cystes die hij zag raadde hij direct ivf aan. En in dat traject gelukkig snel zwanger geworden.
     
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik heb vroeger altijd pijnlijke menstruaties gehad. En tijdens de pil ook. Op een gegeven moment had ik constant pijn in mijn onderbuik. Toen dachten ze ook blinde darm. Bleek het na onderzoek niet te zijn. Toen wilde ze kijkoperatie doen. Daarvoor was ik in overleg met gyn gestopt met de pil en dat heeft alle klachten weggenomen.

    Dus uiteindelijk weten ze niet waardoor mijn klachten kwamen maar het is wel weg. Of de bbz nu komt door mogelijke verklevingen door endo of soa weten ze niet. Het kan ook gewoon pech zijn...

    Hoe heb je ivf ervaren?
     
  9. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ok hopelijk is het dan geen endometriose en valt het allemaal mee..

    Ik vond ivf best een grote stap. De hormonen, het spuiten en de punctie vielen me lichamelijk alles mee, maar de spanning (hoeveel eitjes, hoeveel bevrucht, terugplaatsing ed) vond ik mentaal zwaar. En dan ben ik nog binnen de eerste poging zwanger geworden.. maar misschien dat het juist ook pittig is als je net begint en nog niet weet wat je kan verwachten. Ik hoop er volgende keer, als het weer nodig blijkt te zijn, iets relaxter in te staan omdat ik al een kindje heb en nu weet dat ik zwanger kan worden en blijven.

    Ik hoop voor jou dat een traject niet nodig is en dat je snel zwanger wordt, heel veel succes en hou me op de hoogte :)
     
  10. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Prikken ze de eerste keer niet genoeg eitjes zodat ze kunnen invriezen? Ik dacht dat altijd. Bij een tweede moet je dus weer het traject in?

    Ik zit nu rond mijn ovulatie en heb voor het eerst wat bruinverlies rond mijn eisprong. Geen idee of dat door de serrapeptase komt. Had jij daar ooit eens extra afscheiding door?
     
  11. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ja dat is wel de hoop ja, maar niet iedereen heeft het geluk om meer goede eitjes te hebben die ingevroren kunnen worden. Ik gelukkig wel, er liggen er nog 2 in de vriezer. Dus ik zal bij een volgende poging niet hoeven te spuiten, maar je komt toch weer het traject in met medicatie, echo’s en een terugplaatsing. Maar wel minder heftig gelukkig.

    Wat betreft de bruine afscheiding, dat herken ik niet.. ik zou het ook niet echt kunnen linken aan de serrapeptase.. misschien eenmalig?
     

Deel Deze Pagina