ervaringen sonja bakker dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door lievemama19, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Heey heey

    Ik zit nu in de 8ste week,en ik ben in 7 weken tijd 10,5 kilo afgevallen,
    eerste twee weken vond ik erg zwaar,
    maar nu is het makkelijk te doen,

    En de recepten vind ik heerlijk hihihi
     
  2. Gwendolyne

    Gwendolyne Fanatiek lid

    13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Heb het ook gedaan. De eerste 9 kilo heb ik zelf gedaan, de overige 7 met Sonja.. vind het absoluut niet vies! Je moet alleen wel van groente houden.. vind vooral boek 2 erg lekkere recepten hebben! ben nu bijna 6 maandjes zwanger, maar merk echt wel dat mijn eetpatroon erdoor is veranderd! Normaal at ik weinig groenten, nu des te meer.. (ook beter voor de beeb natuurlijk ;) )
     
  3. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    ik ben nu 5 weken op weg en het is echt super lekker en ben er ook niet vies van heerlijke recepten..
    en ik ben nu 7 kg kwijt...

    groetjes...
     
  4. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met SB en trouwens met geen enkel dieet. Ik ben voor mijn zwangerschap 25 kilo afgevallen en vervolgens tot mijn zwangerschap is het er af gebleven. Ruim 4 jaar. Tijdens mijn zwangerschap is het er weer aan gekomen maar ja dat gebeurd.. lol.. in ieder geval gewoon gezond eten, veel water drinken en sporten. En als er al een wondermiddel of dieet zou bestaan tja... was niemand meer te dik..
     
  5. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik begin dit jaar begonnen met het cambridgedieet. vond het geweldig. ben er in totaal 36 kilo mee afgevallen in 14 weken tijd. is misschien niet het beste wat je kan doen. maar me huisarts heeft toe gestemd, en het is geweldig! ben van maat 50 naar 40 gegaan :D:D:D
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    poeh :confused: da's niet niks. nou ja, zolang je ha er mee in heeft gestemd. :D ik ken het hele dieet niet joh!
     
  7. mommy to be

    mommy to be Bekend lid

    4 dec 2006
    549
    0
    0
    hoi hoi
    ik ben begin maart ook begonnen met sonja bakker en ben nu inmiddels 21 kilo kwijt. en dan te bedenken dat ik kok ben van beroep(daarom ben ik ook veel aangekomen :cry: )
    de laatste weken heb ik het niet echt volgens t boekje gevolgd maar ik blijf langzaam afvallen.
    maandag ga ik weer met goede moed beginnen ,dan is mijn vakantie ook voorbij en wil ik nog zeker 8 kilo afvallen.
    ik fiets wel elke dag ongeveer 18 kilometer naar mijn werk.
    ik vind sonja dus een echte aanrader en zou gewoon gaan beginnen meid je zult zien dat t werkt!
    succes!
     
  8. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik ben nu met het cambridgedieet bezig. Het is zeker wel verantwoord mijn huisarts heeft ook toegestemd. Ze gebruiken het ook wel in ziekenhuizen (dit is niet het ziekenhuisdieet overigens)

    Ben nu in 11 dag 7,5 kg kwijt.
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm ik ben gewoon steeds minder gaan eten in de loop der tijd.
    (wil ook heel niet meer weten wat ik op mijn 17e woog.. toen was ik al redeljk allergisch voor weegschalen namelijk)

    en uiteindelijk naar aanleiding van een discussie met iemand die zei "tja je wordt toch echt enkel maar te dik van snoepen en te veel eten dus je zal toch wel te veel eten" eens een weekje gaan bijhouden wat ik at op een dag.

    schrok me wild :)
    zat op zo'n 800kcal per dag
    dat is best weinig gezien het voor een vrouw normaal is om er zo'n 2000 per dag binnen te krijgen!

    Toen ben ik maar eens rigoreus anders gaan eten.
    Ontbijt werd opnieuw ingevoerd...
    aanvankelijk enkel vloeibaar (warme melk met ovomaltine.. high malt energydrink met een licht chocosmaakje) want meer kreeg ik echt niet weg... inmiddels eet ik 2 bolletjes sochtends. wel met smakelijk beleg dus aardbeienjam, chocopasta of kaas met sambal wnat het moet wel ergens naar smaken anders gaat het er ngo niet in.
    en een grote beker melk erbij om het weg te spoelen.
    maar ej kan zeggen wat je wil.. het IS echt ontbijt :).

    Ongeveer gelijktijdig ben ik ook gaan fietsen naar werk. (7.5km enkel reis) en ontdekte dat je inderdaad moet eten voor je 7,5km fietst.. wnat anders val je halverwege van je fiets.
    door het fietsen kwam sochtends mijn spijsvertering op gang.. dus het ontbijten ging ook steeds beter.
    en dan op werk rond 9/10 uur een appeltje of ander fruit.

    Lunch was altijd al 2 puntjes met beleg..
    dat werd diezelfde 2 puntjes.. soms met een extra krentenbol.

    wel heb ik de kaas tijdelijk uitgebannen.. want dat was het enige dat ik voordien op brood at.
    en kaas bevat meer vet dan 3 plakken gewone vleeswaren zegmaar :)

    smiddags nog een pakje sultana's of ander zogenaamd gezond spul (dat stiekum vol suiker zit en dus eigenlijk heel niet goed voor de lijn is)

    verrassend genoeg had ik met 800kcal ook nooit honger
    en toen ik eenmaal meer ging eten.. kwam mn hele eetlust ook weer terug.

    savonds at ik gewoon normaal avondeten zoals ik altijd al deed.
    gewoon veel groenten met wat vlees en rijst/pasta/gebakken aardappels.

    uiteindelijk viel ik in zo'n 6 maanden een kleine 20kg af :D
    en daarna was ik ook spontaan zwanger... :)
    denk dat die 20kg en slechte eetgewoontes toch in de weg gezeten hebben want ik heb in totaal een jaar de pil niet geslikt zonder zelfs maar 1 schijnbeweging richting zwanger.

    helaas.. werkte dit voor mij prima
    echter.. manlief ziet zichzelf al die tijd enkel maar dikker worden!
    in de tijd dat er bij mij 20 afging.. kwam er bij hem zo'n kleine 10kg aan!

    dus ik had beloofd dat zodra de nieuwe keuken er was.. het tijd werd voor SB
    gezien alle goede verhalen en ook het feit dat HIJ denkt dat het gaat helpen.

    De keuken is geinstalleerd eergister.. dus van het weekend maar eens op jacht naar het boek.
    ben benieuwd hoe lang hij het volhoud want ik vind de hoeveelheden die je smiddags eet eigenlijk nogal weinig...
    Maarja.. dat is natuurlijk aan hem om te eten.
    Lijkt me niet verstandig om nu zelf te gaan SB-en...
    Avondeten ga ik denk ik wel mee doen.. maar de rest van de dag eet ik gewoon wat ik normaal ook eet :)

    ik laat nog wel even weten wat het resultaat gaat worden :)
    veel succes in ieder geval lievemamma
    enneh.. 17 is echt niet te jong om te besluiten dat je jezelf te dik vind hoor :)
    en je bent ook echt niet de enige op die leeftijd die te zwaar is.
    wel 1 van de weinigen die er actief wat aan doet heb ik soms het idee als ik om me heen kijk.
    lijkt wel alsof iedereen zich tegenwoordig maar gewoon lekker volstouwt zonder na te denken.
     
  10. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn vriend is nu bezig met sonja bakker en die gaat de goede kant op. het gaat bij hem niet al te snel maar dat vind ie best. denk dat het ook komt omdat hij naast z`n gewone baan ook nog dj is en dus vaak op zaterdagavond/ nacht moet werken en dan is het best moeilijk om je eraan te houden. mn schoonouders hebben het ook gedaan en die zijn pas 3weken op vakantie geweest en niet aangekomen (ze hebben er geen rekening mee gehouden). dus ik denk dat het wel een goed dieet is. ik eet alleen het avondeten volgens sonja en tot nu toe vinden we alle recepten lekker.
    liefs doris
     
  11. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Ik ben na mijn 1ste bevalling 25.6 kilo afgevallen met sb.
    Toen zon 7 maanden op gewicht gebleven maar door een blessure moest ik stoppen met handballen.
    Waardoor ik toch langzaam weer wat aankwam.
    Ben dan ook weer 7 kilo erbij.Maar dat kwam ook dat mijn motivatie weg was ivm zwanger worden.
    Aangezien het nog heel lang kan duren voordat dat lukt ben ik afgelopen maandag weer streng begonnen.
    Ik vind het heel goed vol te houden en lkekkere recepten.
    Groetjes Linda!
     
  12. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    nou dan gaan we hier toch weer verder :)
     
  13. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik zit in week 2, en ben "maar" 0.6 kilo afgevallen ,van de 3 kilo die ik kwijt wil. Het is niet veel, maar ja het begin is er.
     
  14. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ken het sonja bakker dieet wel maar ik hoef het niet
    mijn tante is er bijna door om het leven gekomen ze deed geleidelijk afvallen maar kreeg het spontaan aan het hart. en ut was gene toeval ze is jong enzo.


    ik heb het dieet van het ziekehuis van ollyxa en ja het een koolhydrate arm dieet en je mag neit zelf beslissen wat je eet
    ik doe dit sinds afgelopen donderdag en ben al 4 kilo kwijt moet wel zeggen dat ik er nu al doorheen zit ma probeer vol te houden

    ik ben in 6 week al 7,9 kilo afgevallen
     
  15. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Dat iemand door het leven komt door het SB dieet lijkt mij overdreven.
    Je tante zal het misschien al aan haar hart hebben gehad en dat is door dat dieet miss. verergd.
    Ik ben nu ook aan de lijn en al 2 kilo kwijt, maar niet via Sonja.
    Gewoon niet snoepen en wel 3 maaltijden + 2 gezonde tussendoortjes.
    Ik wil er nogwel 5 kwijt dus even doorzetten.
    Overigens vindt ik het aantal caloerien bij SB erg laag.
     
  16. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hihi ik doe cambridgen. Dat is maar 500 cal. op een dag.
    nu 11kg kwijt in 4 weken. Het is in het begin erg lastig maar het resultaat mag er zijn. Het gekke is dat je dus echt geen honger hebt.

    Het is een veel gebruikt dieet bij diabetes type 2 en wordt ook in ziekenhuizen wel eens aanbevolen.
     
  17. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    500 calorieen maar? Dat kan toch nooit goed zijn? Ik heb ooit eens het 40 punten dieet gedaan en dat was 1000 calorieen en dat was al zwaar..... Ik vind het knap dat je van 500 calorieen kan leven. Zou echt van m'n stokje gaan......
    x Linda
     
  18. DP75

    DP75 Lid

    13 aug 2007
    18
    0
    0
    Amstelveen
    Ik heb een paar keer het Sonja Bakker dieet gevolgd maar het had niet veel effect bij mij. Ik heb dan ook een traag werkende schildklier.

    Was ik 1 kilo kwijt en als ik dan stopte na 4 weken met het dieet zaten er zo weer 4 kilo bij.

    Ik loop nu bij een ooracpuncturist en dat bevalt mij heel erg goed. Ben nu 2 weken bezig en 2 kilo kwijt. En dan hou ik mij niet eens streng aan het dieet. Ik moet over 2 weken weer terug komen en worden er nieuwe naaldjes geplaatst en dan ben ik benieuwd wat dan de stand is.

    Succes allemaal met het afvallen.

    groetjes,
    Diana
     
  19. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Doe ook aan Sonja, nu het boek 'behoud je ideale gewicht' Ben in april begonnen en ben tussen de 10 en 12 kilo kwijt. Nou moet ik wel zeggen dat de laatste paar weken (zeg maar rustig 2 maanden!) niet meer zo streng zijn geweest hoor, veel patat tussendoor, verjaardagen, bbq. Maar als je daarna een paar dagen weer het boekje volgt is het er ook zo weer af. Vanuit mijn kant alleen maar positief over Sonja Bakkeren! ;)
     
  20. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb het boek gelezen en ik vond het wel heel erg streng. Ook vond ik de producten die je aan moest schaffen erg aantikken. Maar ik heb er goede verhalen over gehoord..
     

Deel Deze Pagina