Ervaringen tweede keer inleiden gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door EverAfter, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EverAfter

    EverAfter Bekend lid

    14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Bij mijn eerste kindje ben ik met 38.2 ingeleid wegens verwachting erg groot kind (bleek ook bij geboorte, 4150 gr en 54 cm) en oplopende bloeddruk.
    Het hele inleiden is me vreselijk tegen gevallen, eerst al anderhalve dag bezig geweest met primen, daarna van niets naar bij 4 cm al niet te houden weeën, een ruggenprik die nauwelijks iets deed en uiteindelijk een week thuis gezeten met katheter wegens niet kunnen plassen.

    Nu ben ik bijna 37 weken en wordt deze baby toch ook weer erg flink geschat. Aanstaande week een gesprek in ziekenhuis en echo en mocht deze groei dan nog steeds zo fors voorliggen, is het advies van zowel verloskundige als gynaecoloog wat inleiden bij 38.2. Van de ene kant begrijp ik dit en wil ik ook niet het risico lopen een 9+ ponder te baren met risico dat het niet goed past etc. Van de andere kant ben ik als de dood en slaat de paniek me nu al om het hart. Bang dat ik de pijn weer niet zie aankomen en ik in paniek raak.

    Wie is er ook twee keer ingeleid en bij wie viel de tweede keer mee (of tegen mag natuurlijk ook...) En hoe kwam dit? Heb je hiervoor speciaal dingen aangegeven, vooraf besproken op basis van ervaringen van de eerdere inleiding?
    Ik ben heel benieuwd!
     
  2. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Bij de eerste een ballon eind van de middag. Naar huis. 'S avonds zo'n twee uur wat kramp en daarna gaan slapen. 'S morgens viel de ballon eruit. In ziekenhuis aan het infuus en bevallen na 12 uur weeen incl 20 min persen.

    Tweede en derde dmv pilletjes opgewekt. Tweede werd geboren in 1 uur en 45 min. Vanaf eerste krampje meteen weeenstorm en geboren na 2 keer persen.
    Derde exact hetzelfde maar in 1 uur en 50 min.

    Ik wilde geen pijnstilling, maar dit was ook echt niet mogelijk geweest bij nr 2 en 3! Ging veel te snel.

    Nummer 4 wordt ook ingeleid en ik hoop stiekem op zo'n zelfde bevalling. Enorm heftig, veel pijn, maar wel super snel!
     
    Nescio en 1981Mama vinden dit leuk.
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Sorry ik heb geen ervaring, maar ik wilde toch even inbreken ;) ik heb dit een tijdje geleden zelf gevraagd, maar geen of niet veel antwoord gekregen, hoop dat het nu anders loopt iig.

    Ben de eerste/enige keer ook ingeleid en weet nu al dat als ik zwanger word dat het weer gaat gebeuren. Gelijksoortige traumabevalling gehad btw.

    Ik lees graag met je mee! Daarnaast ben ik erg benieuwd naar jouw bevallingsverhaal uiteindelijk.

    Sterkte alvast!
     
  4. EverAfter

    EverAfter Bekend lid

    14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Vervelend dat je hier geen reacties op hebt gehad!

    Mijn bevalling was 'op papier' verder weinig bijzonders. Qua gevoel en emotie echter heel erg heftig en merk nu dat het evt weer gaat gebeuren wat een impact het heeft gehad.
    Vliezen zijn s morgens 8u gebroken, anderhalve dag nadat t pruimen met uiteindelijk 2x ballon en een keer gel z'n werk had gedaan. 10u infuus eraan en dit ging achteraf gezien denk ik te snel omhoog. 13u ruggenprik bij 4cm ontsluiting. Deed nauwelijks iets, anesthesist nog 3x bij geweest. Halverwege is dochter nog als sterrenkijkertje gaan liggen. Uiteindelijk om 20u begonnen met persen en een uur later na een flinke knip geboren met navelstreng om de nek. Persen op zich heb ik niet als vervelend ervaren. Het was de hele toestand vooraf. Ik kon de pijn niet aan, stelde me toen in op ruggenprik = pijn weg en dus verlichting die niet kwam en ik vond het vreselijk dat in eerste instantie de ontsluiting niet goed vorderde. Hoop over een week of 2 een positievere ervaring op te doen...
     
  5. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik ben drie keer ingeleid, dit is enorm mee gevallen, vierde keer niet ingeleid en jemig die was heftig !! Hier was het dus andersom, het is dus zeker niet onmogelijk dat een tweede derde of vierde keer anders zal verlopen ;) houd hoop haha
     
    Nescio en 1981Mama vinden dit leuk.
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Alsof ik mijn eigen bevalling teruglees :O ik hoefde alleen niet geprimed want ik had een paar weken ervoor al een dreigende bevalling die gestopt is gelukkig bij 3cm ontsluiting.
    8u vliezen gebroken, 10u infuus aan. Veel te hoog voor mijn gevoel. Weeenstorm, ik kon alleen nog maar gillen tijdens de weeën van 1,5minuut. En in de 30sec pauze viel ik in slaap... Ruggenprik 14u bij 4cm. 3 weeën kunnen weglachen en daarna bleek hij niet te werken, verder gillen dus. Om 18.30? Mocht ik persen, 20.02 pas kind geboren, mét flinke knip én navelstreng strak om de nek. Ook 4kilo kind btw
    Catheter mocht er wel uit voordat ik naar huis ging volgende dag maar heb nog heel lang last gehad van het vreselijke ding (volgende keer toch een morfinepompje kiezen!)

    Wellicht kan je nog met de gyn bespreken dat het infuus rustiger moet worden opgebouwd dan vorige keer. Als ruggenprik goed gaat is het hemel op aarde maar die mislukkingskans heb ik liever niet nog een keer
     
  7. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    He wat een vervelende ervaring zeg
    Ik ben de 1e keer ingeleid en dit ging echt prima
    Hopelijk voor jou nu ook


    Volgens mij is het net zoals gewoon bevallen, het hoeft niet op elkaar te lijken
     
  8. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Ik ben in totaal 3 keer ingeleid. De eerste keer met een ballonnetje en een weeëninfuus. Het infuus stond veel te hoog ingesteld. Dat eindigde in een weeënstorm en heb toen een ruggenprik gehad.

    De tweede bevalling alleen met het weeëninfuus. Deze keer expliciet aangegeven dat ze het infuus rustig moesten opvoeren. Eigenlijk waren de weeën toen goed weg te puffen, alleen op het einde vond ik het zwaar. Het persen daarentegen vond ik toen meevallen. Helaas moest ik wel een knip. Die voelde ik niet, maar het hechten was geen pretje.

    En de derde bevalling wederom met het weeëninfuus. Toen ik de weeën niet goed meer kon opvangen heb ik gevraagd om een Remifentalinpompje. Een verademing vond ik dat. Tot dat het pompje leeg was en ik moest gaan persen. Toen kwam alle pijn opeens in alle hevigheid terug. Dat was weer pittig.

    Dus eigenlijk 3 totaal verschillende bevallingen gehad, waarvan de tweede en derde bevalling goed te doen waren. Hoewel het nooit mijn hobby gaat worden. Ik begrijp heel goed dat je er tegen op ziet. Op het moment zelf kun je altijd nog beslissen wat je doet. Pijnbestreiding of niet. Zet 'm op!
     
  9. EverAfter

    EverAfter Bekend lid

    14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Dank voor je reactie! Vond je het pompje qua pijnbestrijding fijner dan de ruggenprik? Zo ja waarom? Werd je er niet half van de wereld van? Ik zie namelijk enorm op tegen evt weer een ruggenprik...

    En gingen je tweede en derde inleiding ook sneller dan de eerste? Buiten dat je toen niet geprimed hoefde te worden natuurlijk.
     
  10. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik ben 2x ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk.

    Bij mijn dochter was ik 39+3 toen ze de ballon inbrachten ('s avonds om 22:00 uur)
    De volgende dag ben ik bevallen.
    Om 10:00 vliezen gebroken en om 17:08 bevallen.
    Ik vond het een ware hel.
    De pijn was vreselijk en ik wist niet meer waar ik het zoeken moest.
    Was ook totaal in paniek.

    Bij mijn zoon wilde we proberen te voorkomen dat ik ingeleid zou worden door mijn vorige ervaring.
    Maar met 38+5 werd ik doorgestuurd naar het Zh met een te hoge bloeddruk.
    Door meerdere klachten weer besloten om in te leiden.
    Weer 's avonds een ballon.
    Volgende dag om 07:45 werden mijn vliezen gebroken.
    Ik bereidde me voor op weer een hel.
    Maar heb nog lang liggen lachen :p
    Ik probeerde heel erg op mijn ademhaling te letten tijdens een wee.
    Daardoor lette ik veel minder op de pijn en raakte ik niet in paniek.
    Om 11:00 uur had ik 6cm dus ik had bedacht dat het dan nog wel 4 uur ging duren.
    Toen ik om iets over half 12 riep dat ik lag te persen zonder dat ik dit bewust deed zei de verpleegkunde dat ik absoluut niet mocht persen want ik had nog maar 6cm.
    De vk kwam binnen, ze keek en zei ga maar persen, ik zie haartjes.
    9 minuten persen en om 11:54 lag die op mijn buik.

    Mijn reactie na de bevalling was dan ook dat ik er zo nog wel 10 zou doen :p

    Mijn tip voor jou: let op je ademhaling en zoek iets waar je je op kan focussen. Ik deed dat op de hartslag van mijn zoon. Terwijl ik tijdens een wee rustig doorademde hoorde ik zijn hartslag op de achtergrond.
    Op het ritme van zijn hartslag lag ik dan te denken: deze wee komt nooit meer terug.
    Net zolang tot de wee weer weg was.
    De gynaecoloog heeft tegen me gezegd dat de bevalling zo snel en makkelijk is verlopen doordat ik zo rustig bleef en goed ademde.
    Succes!
     
    Nescio en 1981Mama vinden dit leuk.
  11. Vlinder1983

    Vlinder1983 Bekend lid

    15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    De ruggenprik vond ik het fijnste. Alleen het zetten daarvan was een gedoe. Met een dikke buik een bolle rug maken is best lastig. Maar toen het éénmaal geplaatst was, was het prima. Ik voelde helemaal geen pijn meer. Mijn lichaam voelde ik nog wel, maar de pijn was weg. Dat was echt een verademing na de weeënstorm.
    Het pompje vond ik ook prettig, je wordt er wat slaperig van en gaat met dubbele tong praten, maar ik vond dat niet vervelend. Het pompje nam vrijwel alle pijn van mijn weeën weg. Alleen tijdens de bevalling moest de pomp uit. Toen kwam de pijn in alle hevigheid terug.

    De tweede en derde inleiding gingen even snel. Beide bevallingen hebben vanaf het inbrengen van het weeëninfuus tot het einde ongeveer 6 uur geduurd. De eerste bevalling heeft bijna een dag geduurd, maar dat was een andere situatie. Zoontje was nog niet ingedaald. Ik was 24 weken zwanger en mijn zoontje was plotseling overleden in mijn buik. Ik zou niet weten hoe het zou zijn bij een voldragen kindje.
     
  12. Monijari

    Monijari Actief lid

    27 sep 2014
    307
    3
    18
    Wat vervelend dat dit zo is gelopen voor je. Je hoort bij de 5% van de gevallen waarbij de ruggenprik niet werkte. Mijn eerste bevalling was een inleiding met 37 weken. 2 ballonnetjes, duurde 2 dagen en derde dag 7:30 vliezen gebroken. 10:30 ruggenprik gekregen die goed werkte. 19:30 persweeen, 20:57 bevallen van onze zoon (4245 gram 53 cm) na een grote knip. Navelstreng om hoofdje maar niet strak en sleutelbeen gebroken :(....

    Nu krijg ik volgende week weer een inleiding. Dubbel gevoel over.... ene kant blij omdat ik niet weer over de 4245 gram heen wil gaan met het risico dat het sleutelbeentje breekt en alle andere klachten na dien. Maar ook bang omdat het azalea behalve soepel ging.

    Wat bij mij helpt: praten met de gyn jn t ziekenhuis. Je zorgen vertellen en kijken wat evt. Oplossingen zijn. Dit geeft me wel meer rust. Alles van mijn eerste staat duidelijk in het dossier, ook angsten en zorgen. Hier zijn ze erg meelevend in en denken met je mee jn oplossingen.


    Sterkte!
     
  13. EverAfter

    EverAfter Bekend lid

    14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Inmiddels vanmiddag bevallen en wat een wereld van verschil!
    Zoavond ballon, die lag er om 4u 's nachts uit. Om 9.30u had ik 4cm en konden ze vliezen breken. Nadat dit gebeurd was kwam alles zelf op gang en heb ik geen weeopwekkers of wat ook nodig gehad. Ook geen pijnstilling en iets na de middag is onze mooie man na 3 persweeen geboren!
     
    Naatje-Boonanza, Tuttebelleke en 1981Mama vinden dit leuk.
  14. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gefeliciteerd!!!!!

    Gewone weeën zijn een ander verhaal hè?

    Genieten nu!
     

Deel Deze Pagina