just to say Hello

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jrm, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jrm

    jrm Lid

    21 mei 2008
    6
    0
    0
    ALMERE
    hallo dames,

    Alles goed met jullie?

    Met mij gaat het goed, ik zit nu in week 19 en 12 september heb ik mijn 20 week echo.

    Spannend hoor, ik ben benieuwd wat het gaat worden en of alles goed op hun plek bij mijn kleine zit.

    Wat ik wel raar vindt is dat ik de baby niet zo goed kan voelen, ik vroeg aan mijn gyn en die vertelde me dat ik dat normaal rond de 20 a 21 weken begin te voelen.
    Deze is mijn tweede zwangerschap en ik heb gehoord dat je dat eigenlijk iets eerder voelt.

    Ik heb wel af en toe een rare gevoel in mijn buik, maar weet niet zeker of dat de baby is.
    Maar op de echo zag ik wel de kleine schoppen en ik kon duidelijk het hartje horen.

    Groetjes JRM :)
     
  2. Maria Anna

    18 jan 2008
    73
    0
    0
    Hoi Jrm,

    Je bent ongeveer net zo ver als ik. Ik ben nu 17 weken en heb mijn 20 weken echo op 19 september, de verjaardag van mijn vader.

    Ik voel mijn baby ook nauwelijks, soms een klein plopje onderin mijn buik, maar daar blijft het bij. Ik moet wel zeggen dat het mijn eerste is. Bij een tweede kun je hem eerder voelen, maar dat hoeft niet per se hoor. Het belangrijkste is dat het hartje goed is en dat de echo er goed uit ziet.

    Vind je het ook spannend om de 20 weken echo te krijgen?
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.903
    393
    83
    Vrouw
    en volgens mij ben ik precies even ver als Maria ;)
    ik voel inderdaad ook soms zo'n kleinplopje en van het weekend net of er iemand met een rietje in water blies... maar is dat dan de baby? Geen idee... denk ook vaak: ach, zullen m'n darmen wel zijn... (is ook mijn eerste kindje)
     
  4. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Hey

    Ik voel het ook nog steeds niet echt hoor, af en toe een plopje maar verder niet! Komt ook doordat placenta aan buikkant ligt maar idd jammer want op de echo was het ook een kleine druktemaker hihi
     
  5. jrm

    jrm Lid

    21 mei 2008
    6
    0
    0
    ALMERE
    Ja ja

    Natuurlijk vind ik het spannend, ik kan niet meer wachten.

    Ik ga ook een afspraak maken voor een pret echo.

    Ik heb gehoord dat je beter resultaten krijg met een pret echo tussen de 20 en de 24 weken.

    Dus ik ga snel een afspraak maken.

    groetjes

    JRM :)
     
  6. Stresskip007

    Stresskip007 Actief lid

    23 jun 2008
    154
    0
    0
    Dordrecht
    Ik zou toch even wachten tot je minimaal 24 weken bent...dan heeft de baby wat meer vet en ziet het er allmaal wat mooier uit..
    Ik krijg er zelf een met 25 weken..dat heeft het echobureau mij ook geadviseerd...wilde namelijk ook eerder ;)
     

Deel Deze Pagina