Eten enzo vanaf elf maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door JuullesD, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Absoluut waar! Ik moet echt gewoon leren weg kijken als de broccoli door de kamer vliegt. Het is een fase het is een fase...
     
  2. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Met het warme weer van gisteren hoef ik T echt geen water te geven. Hij drinkt dan een paar slokjes en thats it. Normaal vind ik dat niet erg onder het mom van 'als hij echt dorst heeft, drinkt hij wel'. Alleen gisteren was het zo warm! Dus dan geef ik wat hij lekker vindt: diksap. Hier heeft hij over de hele dag drie rietjesbekers van leeggedronken. Ook heeft hij gesabbeld aan een waterijsje. Ook aardbeien en kiwi gegeten. Met die warmte vind ik vocht veel belangrijker dan strak letten op de suiker.
     
  3. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ja finn kent geen diksap dus taalt er ook niet naar. Hij is gek op thee en water. Maar sinds gisteren is het met zowel eten als drinken echt minimaal.
    Geen idee wat ik nu mee maak. Waar is mijn kliko gebleven! Alles wat ik aanbied krijgt gelijk een zwieper. Hij is de hele dag nee aan het schudden nu.
    Wordt er moedeloos van. Normaal barsten z'n luiers uit elkaar van de plas maar nu minimaal.
    Ik hoop dat dit gauw over gaat....
     
  4. Lentekriebels

    Lentekriebels Fanatiek lid

    15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Je kunt er ook iets van granen, brinta achtig bij de yoghurt doen. Hier geen broodeter en mijn zoontje eet 's ochtends een flinke bak havermoutpap met volle melk, rozijnen en banaan en dan 's middags een kom yoghurt, met rood fruit en brinta samen gepureerd. Zo gaat het fruit er beter in en met de granen vult het ook meer.
     
  5. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik heb er nooit bij stilgestaan om granen (Brinta of havermout ) door de yoghurt te doen. Goeie tip!
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nou, ik vind de hoeveelheid van pap + 6 broodjes (zo'n hele zak broodjes zie ik nu voor me) + ontbijtkoek + fruit zelf voor een volwassene bizar veel t/m lunch, laat staan voor een dreumes.
    Dat vind ik eerlijk gezegd geen vergelijking voor een gemiddeld eetpatroon. Ik vraag me dan eerder af hoe groot de maag van zo'n kindje is als er in een half uur 200cc pap EN drie broodjes erin kunnen. Ik zou zelfs tjokvol zitten
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Hier at ze met 11 mnd het volgende:

    Pap 200 cc of 1 broodje met gewone melk lag er aan of ze naar het kdv moest
    -Tussendoor plus water
    -2 broodjes plus water
    -2 st Fruit plus water
    - Avond eten ca 250 gram en 100 cc griekse of volle yohurt.
    Fv 150 voor het slapen ( deze fles ging er met 13mnd af)

    Dit eet ze nu nog met 15 mnd. Alleen nog een cracker bij het ontbijt en melk bij de lunch. Eind vd middag vaak rauwkost. En naast 2 bekers water krijgt ze 1 beker verdunt sap.
     
  8. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38

    Blijkbaar heeft hij het nodig. Hij valt zelfs af ! Dus genoeg is het niet
     
  9. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Lijkt me ook moeilijk trouwens als hij zoveel eet en dan nog afvalt! Ook een strijd...

    Elk kindje eet natuurlijk anders en er is geen echte graadmeter denk ik zo.
    Maar hier was het altijd alles proeven, veel eten en nu ineens nauwelijks iets.

    Vandaag ging het uets beter, flesvoeding in 1 ruk uit de rietjesbeker gedronken en bijna een hele boterham in de ochtend. 1 boterham in de middag plus 1 nectarine en een hand frambozen.
    Avondeten penne met groentesaus maar geen losse groente en een klein kip burgertje en over de hele dag goed gedronken.
    Jammer dat hij zijn groentes nog een zwieper geeft maar goed, dit is al veeeeeeel beter!

    Ohja en ik had zelf yoghurt aardbeien blauwe bessen ijs gemaakt ;) smokkelen
     
    Ikdus vindt dit leuk.
  10. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik zou lekker yoghurt als ontbijt geven icm fruit en havermout.

    Dan kan het tussendoortje iets kleins zijn als hij er echt vol van zit. (Bijv helft fruit door de yoghurt en andere helft later). Of een soepstengel ofzo.

    Drinken gewoon zetten waar hij bij kan. Anders met een thee lepel.
     
  11. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38

    Het was wel even moeilijk om te zien ja. Ik dacht dat hij 11 kilo zou wegen, maar hij was lichter. En een week later nog lichter.
     
  12. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Verschilt ook wel per kind hoor. Heb al meerdere keren gehoord dat mijn kleintje heel veel eet. Toen begon ik zelf ook te twijfelen.. maar hij heeft het blijkbaar nodig. Beweegt veel en is heel gemiddeld qua gewicht en lengte.
     
  13. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik zal het een beetje afwisselen qua ontbijt (yoghurt en brood). Moet je dan nog iets speciaals doen met de granen/havermout of kan het er zo bij?

    We zetten tegenwoordig een beker op de grond, en pas sinds heel kort pakt hij deze zelf. Hij drinkt alleen beter uit de rietjesbeker van de action. Die niet meer te koop is :eek:
    Die belachelijk direct van avent (die anti lek is. Want hij gooit ermee) laat ie links liggen. Die drinet veel zwaarder en aangezien hij ongeduldig is ;)
     
  14. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38

    Ja afwisseling is helemaal het beste!
    Met havermout hoef je verder niets te doen.

    Je kan ook oefenen met open bekers. En verder dus een rietjes beker kopen die niet antilek is haha.
     
  15. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    De open bekers oefenen wij in bad, gaat prima maar hij is gewoonweg te onbehouwen. Hij kan alles vrij vlot maar doordat hij dus onbehouwen is is het of vallen/knoeien/stoten Etc.
    We oefenen gewoon verder in bad en hij kan een nieuwe kruidvat beker krijgen haha
     
  16. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik gooi m'n topic weer even omhoog!

    Sinds een ruime week ontbijten we nu met mijn zoontje en dat gaat....mwah mwah. De ene dag oké de andere dag verschrikkelijk.

    Beide dagen dat ik een bordje pap wilde geven was het 4 a 5 kleine hapjes en daarna bewust proberen uit mijn handen te slaan. Daarna wilde hij ook echt niks meer....de pap was dus ook terwijl ik vroeger weg moest en gaf dus hele geïrriteerde ochtenden kan ik je zeggen.

    Brood gaat wel oké met een rietjes beker fv. Dat word als het beter gaat dan gewoon volle melk.

    Maar goed, dat hij geen pap meet wilt is goed waardeloos want brood duurt dus echt super lang en vanaf volgende week moet ik weer 7 uur op m'n werk zijn.

    Waar ik nu wel mee zit is dat als hij uit bed komt, rond half acht dus, dan hou ik hem even vast om te knuffelen dan schone luier en dan hup in de eet stoel. Maar zodra hij door heeft dat we naar de eet stoel toe gaan gaat hij jammeren en huilen. Ik snap niet goed waarom. Net alsof hij z'n flesje mist ofzo?

    Iemand nog tips trucs iets?

    Schema nu:
    0730 brood met 120/4 fv (drinkt ie niet elke dag helemaal op)
    0900 als hij slecht gegeten heeft fruit/cracker

    1200 1 of 2 boterhammen met een beker thee
    1400 klein bakje yoghurt met wat fruit

    1730 warm eten
    Soms nog fruit. Ligt aan hoe er overdag gegeten is.
    2000 180/6
     
  17. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Je kan 's morgens best nog wel beginnen met een flesje hoor. Mijn zoontje weigert zijn brood als hij niet eerst een flesje krijgt. Nou, prima, daar ga ik geen strijd van maken. Tussen de middag deed hij dit ook, maar daar komt nu verandering in, zodat hij wel eerst brood eet en dan ook minder melk daardoor drinkt.

    Ik geef het brood dubbelgevouwen en dan scheur ik het zachte gedeelte er eerst uit. Dat eet hij dan uit het vuistje (soms in tweeën gedeeld) daarna geef ik de korstjes. Losse stukjes belanden op de grond en een hele boterham lukt hem nog niet. Maar op deze manier is hij met 10 min klaar met eten.
    Ik weet niet hoe je het brood aanbiedt, maar je zou kunnen kijken of je daar iets in kan veranderen zodat hij het sneller eet.

    En verder zou ik me niet druk maken, zolang hij goed groeit. Hier ook wel eens een tijdje wat minder groente oid. Vooral met warm weer. Maar komt uiteindelijk allemaal wel goed. Ze zullen zichzelf niet snel uithongeren.
     
  18. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Opzich kan het flesje icm brood wel op vrije dagen maar als ik moet werken word dat gewoon heel lastig. Dan kan ik hem wel heel vroeg uit bed gaan halen ben ik bang.
    (En ik zelf dus ook)
    Ik ben ook nu niet zo heel bezorgd meer om het afvallen of iets. Maar ik vind het wel irritant dat er zo een strijd is als je honger hebt. Eet gewoon denk ik dan.

    Ik geef brood in losse stukjes, hij eet altijd zelf. Laat zich ook niet voeren
     
  19. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.925
    113
    Dan zou je kunnen proberen om grotere stukken brood te geven die hij uit het vuistje kan eten. Neemt hij misschien grotere happen en is dan eerder klaar.
     
  20. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik geef dochter (mei 2026) sochtends eerst een fles fv 180/6 of geitenmelk. Daarnaals zoon wakker is geef ik een boterham in stukjes. Dan eet ik ook, tegelijk met zoon en dochter.
    Vocht is ook heel belangrijk dus dat flesje of rietjesbeker lijkt me geen probleem.
    Ik deed er bij zoon nog wel een een paar schepjes pap in. Niet teveel zodat het niet dik werd.

    Hier krijgt ze rond 9.00 een cracker of fruit, dit is ook het ritme vd creche.
    Rond 12.00/13.00 krijgt ze 2 boterhammen met daarna water of lichte diksap.

    Dan rond 15.00/16.00 fruit en 17.30/18.00 avondeten.
    Daarna krijgt ze fles met 160 en maar 3 schepjes. Ik wil die avondfles nl afbouwen.
     

Deel Deze Pagina