Eten enzo vanaf elf maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door JuullesD, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik ben nu de avond fles iets aan het afbouwen maar die mag het langste blijven van mij.

    Ik heb echt geen tijd om eerst een fles en dan brood te geven als ik moet werken.
    Ik moet finn 7 uur bij de go brengen dus 6.45 weg. 6 15 eten en da kan ik zeker wel half zes uit bed haha. Vroeger doe ik niet....de dag is lang zat!
    Hij is normaal pas half acht wakker dus ik vind hem 6 uur eruit halen al veel te vroeg maarja
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    En als je de pap in een fles doet, wil hij het dan wel misschien? Hier geven we het namelijk ook gewoon in een fles.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan hij niet bij de gastouder ontbijten? Ik vind om 6:45 al gegeten moeten hebben echt heel erg vroeg. Zou er zelf dan ook geen zin in hebben en even snel een banaan eten ofzo ;)
     
  4. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik heb een beetje het idee dat we dan eeuwig aan de fles blijven zitten. Is dat gek?
     
  5. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Nee dat gaat haar niet lukken. Die Kids komen allemaal andere tijden binnen dus pas om 0900 doen zij gezamenlijk eten.
    Als het slecht blijft gaan moet hij op die dagen maar daar om 0900 eten en dan thuis een kopje thee met een cracker tje of iets wat wel naar binnen gaat.....
    Maar liever gewoon elke ochtend een vast ritueel. Ik kan me niet elke dag aanpassen helaas
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jammer dat dat niet kan, ze kan hem toch aan tafel zetten met een boterham. 9:00 is weer een beetje laat maar goed, al heeft hij dan maar een fles melk op. En dan om 9:00 een boterham. Zou er niet te moeilijk om doen ;)
     
  7. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    k denk dat dat wel een goeie tussen optie is! Denk trouwens ook dat mijn ventje niet eet als er een hoop drukte om hem heen is. Heeft ongeveer evenveel concentratie als een druif haha
     
  8. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Thuis had ik hem 1 ochtend een half uurtje laten spelen en toen samen ontbeten. Toen ging er een fles in + 2 boterhammen. Tja ik snap het wel. Ik ontbijt ook alleen maar voor mijn werk omdat ik dus moet werken. Maar misschien neem ik voortaan mijn ontbijt wel mee. Dan heb ik tijd voor een fles in de ochtend of een beetje yoghurt ofzo. Om hem net niet helemaal nuchter naar de go te sturen zeg maar
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Hij eet de andere maaltijden toch goed dan maakt het volgens mij niet uit als hij pap uit een fles krijgt denk ik zo. Ik vind dat we natuurlijk niet de motoriek etc moeten verpesten maar als hij netjes van een lepel eet en al stukjes dan is dat volgens mij goed. En wat ik het afgelopen jaar vooral geleerd heb dat alles gaat in fases:))

    Even off-topic, het slapen is hier ook nog steeds niet constant lol, muts ligt nu ineens 1,5 uur al te pitten... Moet der lunch nog hebben, je zou ze af en toe!
     
  10. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Dat is zo! Qua motoriek zit het wel goed denk ik Ja, hij eet van een lepel maar niet met. Dat is spelen en niet eten haha. Rietjes beker tuit en gewone beker kan hij ook allemaal. Het is dat hij met de meeste dingen te wild word en dan knoei, anders had het allemaal wel gekund

    Ik wil denk ik niet zo lang fles geven, niet perse vanwege de melk maat ik wil denk ik geen kind wat alleen maar fles ontbijt wilt ofzo. Denk ik...?
    ik ga nu op dagen dat ik vrij ben gewoon chill doen. Hem beetje laten kuieren en dan samen ontbijten. Op dagen dat hij naar mijn moeder gaat, gaat hij daar ontbijten dus haal ik hem een stuk later uit bed en kan hij desnoods een paar slokjes thee nemen en dan lekker eten bij mijn moeder. Daar zijn we binnen 5 minuutjes.
    Bij de go word het of sochtends thuis een boterham, of een flesje en de boterham om 9 uur. Die moet ik nog even meemaken om te kijken hoe dat gaat.
    Als het dan een tijdje goed gaat ga ik de fv vervangen voor volle melk!
    De avondfles laat ik nog even op 180/6, en als alles rustig is ga ik die pas afbouwen.
    Hij krijgt iig met zijn 2 flesjes en bakje yoghurt genoeg zuivel binnen.

    Hoeveel krijgt jouw dochter nu qua melk/zuivel/fles/borst,

    Ps: volgens mij ligt het aan juni. Lastige slapers haha. Hier blijft het middag slaapje moeilijk. De ochtend 9 vd 10 x oké net zoals de nacht....ach ja liever overdag spoken dan snachts haha
     
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Ze heeft zon 2,5 uur geslapen vanmiddag uiteindelijk, maar 1 slaapje gehad vandaag. Misschien gaan we eindelijk naar 1.
    Tot vandaag kreeg ze
    745 pap van bv, daarom ook in een fles dat is namelijk erg dun
    1000 fruithap
    12 uur boterham plus bv (sinds vandaag geen bv meer)
    1600 tussendoortje
    1800 avondeten
    1945 bv
    En tussendoor sleep ik constant water en thee aan, had ze alleen vandaag geen zin in, uiteindelijk in de avond 2 rietjesbekers leeg gedronken zou je ze niet!
     
  12. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Is geen grote eter zo te zien? Lijkt wel redelijk op het schema wat we hier hanteren denk ik:)
    Knap dat je nog zo lang bv geeft trouwens!

    Finn doet zelden lange slaapjes, die kleine schurk kan klok kijken denk ik haha
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Nou een fruithapje is ongeveer 2 stuks fruit en avondeten maak ik zelf maar dat is meer dan wat er in een zgn potje zit alleen brood moet ze gewoon echt niet haha, dan niet:) en ze is gemiddeld qua lengte en gewicht zit mooi op de middellijn, nu ongeveer 9kg.
    Ja ik ga het nu wel langzaam stoppen, was het kolven op werk echt zat. Over paar weken ochtend voeding eraf dan mag ze toch melk en daarna de avond langzaam, wil geen ontstekingen!
     
  14. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Nee idd die ontstekingen zijn echt afgrijselijk!
     
  15. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18
    Mijn zoontje is nu ook ruim 11 maanden (ook flinke vent van ruim 80 cm en 11 kg) en mijn schema is als volgt:

    Hij wordt vaak tussen 5 en 6 wakker, dus de dag begint vroeg:o:
    6.00: bordje pap 180+6 en 5 scheppen bambix
    7.00: 1 boterham met boter en beleg (meneer wil sinds kort ook geen korstjes meer..blijf het aanbieden maar hij haalt ze gewoon uit zijn mond:p)
    8:30: stuk fruit
    9.00-10.30: slapen
    11.00: klein koekje of rest fruit
    12.00: 2 boterhammen met beleg (meestal dus zonder korstjes) en erna een fles 120+4
    13.30-15.00: slapen
    15.30: tussendoortje
    17.15-17.30: groenten, aardappels en klein danoontje
    18.00: eet hij vaak nog wat hapjes met ons mee en stukje vlees (gewoon gezellig aan tafel)
    19.00: fles 180+6 drinkt hij soms leeg, soms laat hij de helft staan...
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het eigenlijk een beetje absurd moeilijk van de go. Je kindje moet gewoon érg vroeg op, dan kan zij toch effe helpen? Gewoon aan tafel in een eetstoel zetten met wat brood. En dat hij geen concentratie heeft... Als hij honger heeft komt dat wel.
     
  17. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    @JuullesD Hoe gaat het eten nu? Fase weer voorbij?

    Hier werd ook een tijdje het avondeten standaard geweigerd. Wij hebben het gewoon laten gebeuren. Eet je niet, dan niet. Hier wordt altijd Griekse yoghurt gegeten na het avondeten, daar hebben we nooit een punt van gemaakt. Dat komt na het afruimen op tafel, of er nu gegeten is of niet.
    Heeft een maand of 2 geduurd, nu wordt er weer gegeten.
     
  18. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Heel eerlijk gezegd nog niet. Het was ineens over, maar dat duurde 2 weken. Als het niet korter was. Goh dat was zo lekker. Gezellig tijdens de maaltijden met zo een lekker smikkelend kind. Alles ging er in.

    En nu is het huilen dreinen kokhalzen gooien met eten en kruimeltjes wat naar binnen gaat. Maaltijden zijn ongezellig....ben het best zat. Heb hier te weinig geduld voor merk ik. Erg he?
    Maar hij pakt heel gretig eten aan om het daarna heel boos hard op de tafel te gooien. Ik vind knoeien niet erg, maar dat gooien....vreselijk.

    Ik weet niet of het "onze" schuld is dat hij nu weer zo moeilijk doet. Toen hij beter ging eten was ook niks te gek. Een maaltijd en als we weg gingen nog wat lekkers. Na het avondeten nog fruit etcetera. Misschien hebben we het weer te gek gemaakt....ik heb geen idee.

    Vanochtend een halve beker thee met melk en een kwart krentenbol. Dat is dan de maaltijd tot 12 uur. En ik ga niet meer om de 5 minuten dingen aanbieden, hij kan tijdens de maaltijden eten en hij krijgt 1 tussendoortje voor het dutje maar meer niet.

    Wat een ge**** dit zeg!
     
  19. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Toch minder druk maken. Inderdaad niet tussen door aanbieden tenzij hij er zelf om vraagt. Alles wat je geeft zo vol mogelijk. Dus banaan, mango, advocado etc.

    Laat het los ☺

    En misschien nog een tip. Totaal niet pedagogisch verantwoord, maar filmpje aan doen tijdens het eten ??

    Hoe eet hij bij de gastouder?
     
  20. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief


    Ja ik maak me niet meer zo druk om het eten zelf, het gooien is wel irritant. Bij de gastouder en mijn moeder wisselt het heel sterk, matig tot oke. Het zal wel weer overgaan haha
     

Deel Deze Pagina