Eten/ontbijt 2 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rizzoli, 27 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    De blue band spreads lusten ze hier ook niet. Op school hebben ze tijdens schoolontbijten al 2 jaar deze spreads gehaald, soms wil een kindje het proeven maar bijna nooit wordt het gegeten...
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb hier met oppaskindjes erbij door de week 10 verschillende kindjes rondlopen en geen van allen vonden die blue band spread te eten:roflmao:
     
  3. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    390
    63
    Mijn 3 jarige dochter ontbijt al 2 jaar lang met Brinta. Vindt ze heerlijk. Tussen de middag 1 sneetje brood, ze mag zelf kiezen wat ze erop wil. Meestal kiest ze iets hartigs, soms iets zoets. Mijn zoon ontbijt s ochtends met brood en voor hem heb ik de regel dat hij per dag 1 boterham met iets zoets mag, hij mag zelf kiezen of hij dat s ochtends of s middags wil. Dat werkt prima. Beide kinderen lusten alle soorten beleg wel.
     
  4. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    390
    63
    Ik moet eerlijk bekennen..... Ik vind het zelf ook niet te pruimen :|:p

    Het idee is leuk, maar de praktijk is iets weerbarstiger :D
     
    tuc vindt dit leuk.
  5. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Vindt de jongste hier ook niks. Die van de kleine keuken vinden ze beide dan wel weer lekker!
     
    tuc vindt dit leuk.
  6. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Op mijn werk (kinderdagverblijf) vindt ook geen enkel kind het lekker. Zat een keer als proef bij de boodschappen.
     
    tuc vindt dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Hier krijgen ze pas een 2e boterham als de 1e op is. En dan ook helemaal. Mijn stiefzoon had de nare gewoonte om van mijn man ‘s morgens twee boterhammen te krijgen, de korstjes te laten liggen, alleen maar (de duurdere variant) ham te willen en daarna te zeuren dat hij nog honger had. Daar was ik heel gauw klaar mee en meteen bovenstaande regel ingevoerd. Ook gaan variëren. Kostte nog wel wat moeite (bij mama hoeft dit niehiehiet), maar toch eruit gekregen. Jammer. Bij mama zijn andere regels dan hier. Vind je het gek dat je zoveel wil eten als je de korstjes niet opeet? Alleen het binnenste van een boterham zet geen zoden aan de dijk. Ik heb ook moeite met eten weggooien en weigerde dit dus ook. Inderdaad bewaarde ik wat hij overliet en als hij dan begon te zeuren om eten mocht hij werst de restjes opeten. Vond het ook geen goed voorbeeld voor ons eigen kind dus dat was mede de hoofdreden.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de Aldi hebben ze jam met minder suiker, en zonder zoetstoffen. En smaakt gewoon lekker vind ik. Zonnatura heeft ook fruitspread, maar die is nog minder zoet.
     
  9. Tazzy

    Tazzy Fanatiek lid

    20 aug 2013
    1.364
    30
    48
    Onze dochter is drie maar zij mag zelf bepalen wat ze op haar brood wil, of cracker. Ik eet ook waar ik trek in heb dus ik vind dat niet meer dan normaal.
    In de ochtend is dat eigenlijk altijd zoetbeleg en in de middag zeg ik wel altijd, geen zoetbeleg maar iets hartigs, en dan wisselt het wat ze erop wil. Ene keer kipfilet, dan boterhammenworst, dan smeerkaas, smeerworst, ei, nouja gewoon waar ze dus trek in heeft.
    In de ochtend is het niet zo'n grote eter, hooguit een boterhammetje of twee crackers. Tussen de middag meestal twee broodjes. Verder in de loop van de ochtend fruit, en in de loop van de middag fruit of iets van komkommer, tomaatjes ofzo. Na het kdv mag ze bij thuiskomst een snoepje uitkiezen. Avondeten eet ze gewoon wat wij eten, dus gevarieerd. Is een hele tijd heel slecht gegaan maar langzaamaan gaat ze steeds weer meer eten, soms nog wel onder protest maar goed!
     
  10. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Dan mag ze dus niet helemaal zelf kiezen.
    Keuze geven uit de opties die jij acceptabel vindt is altijd goed. Dan hebben ze het gevoel dat ze zelf een keuze mogen maken. Maar als ik mijn 3 jarige alles zelf laat kiezen omdat ik dat ook kan. Dan wordt het geheid een bende hier thuis. En eten we elke dag spagetti :confused:
     

Deel Deze Pagina