Eurovisie songfestival

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zomerbloem, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Armina

    Armina Niet meer actief

    Vraag me ook af waar een vakjury op beoordeeld.
     
  2. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    t lichtje gaat uit hier..letterlijk en figuurlijk. Welterusten dames!
     
  3. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zat net te bedenken dat het orgel van Sieneke nu niet meer zo gek klink whaha
     
  4. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Woehoe kip!

    Truste :D
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Stomme kip
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.969
    7.896
    113
    Vrouw
    Denkend aan de boodschap ben ik wel veel blijer met deze winnaar dan wanneer het zweden of Cyprus was geworden.
     
  7. abdomen

    abdomen Niet meer actief

    Ik dus ook! En Joan met dr indianentooi past ook mooi in het plaatje.
     
    Luuz vindt dit leuk.
  8. abdomen

    abdomen Niet meer actief

    Welterusten dames.

    Ik kan niet bevatten dat ik ben opgebleven voor die kip.
    Afijn. Het was gezellig, enorm gelachen:D
     
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Gezien de reden van die kipgeluiden, ben ik ook blij dat ze het van die Beyoncee rip off heeft gewonnen. Daarnaast vind ik het (wss een van de weinigen) best een leuk en catchy liedje. Ik hou er wel van ...
    Ze heeft lef en vooral ... uniek
     
    Lieke1989 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. Uilenmama

    Uilenmama Niet meer actief

    Wat vinden jullie?
    Volgend weer meedoen of stoppen met het festival?
     
  11. abdomen

    abdomen Niet meer actief

    #571 abdomen, 13 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 mei 2018
    Stoppen. Het is niet meer serieus te nemen.
     
  12. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Aangezien het esf me totaal niet boeit heb ik dus ook niet gekeken.
    Maar als ik de reacties hier lees en op fb ben ik dubbel zo blij dat ik niet gekeken heb.
    Maar als een kip wint, dan volgend jaar Rinus of rapper sjors sturen?
     
  13. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Meedoen. Ik vond het zoals altijd weer hilarisch :roflmao:
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  14. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Er wordt gewoon een politiek spelletje gespeeld.
    Het gaat allang niet meer om het liedje ,maar hoe kan ik het beste zieltjes winnen.
     
  15. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    #575 Strandbal, 13 mei 2018
    Laatst bewerkt: 13 mei 2018
    Jaa nu krijgen we allemaal gezeur om niet meer mee te doen.
    Ik blijf het leuk vinden. Er zijn zoveel landen die mee doen, dus de kans dat je wint is natuurlijk al klein.
    Een paar jaar terug waren we toch ook 2e en de afgelopen jaren hebben we ook redelijk goed gescoord vind ik.
    Ja er is heus wel vriendjespolitiek, maar daar doet nederland vaak ook aan mee, want als belgie meedeed, wie zou dan waarschijnlijk onze 12 punten krijgen??
     
    MMarianne, jessy77 en Betsy vinden dit leuk.
  16. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Was tijdens de puntentelling in slaap gevallen.
    Jammer hoor. Afgezien van het feit of het liedje je smaak is, Waylon heeft een superstrak optreden gegeven. Menigeen die daar nog wat van kan leren.
     
  17. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat roepen alle landen die weinig punten krijgen ;)

    Van wie kregen wij meeste punten: van België (duh), Servië, Georgië, Slovenië en Polen.
    Klinkt echt als strategische vriendjesstemmerij inderdaad..
    En vooral NIET van landen die Nederland zelf ziet als kenners van kwaliteit en goede muziek.. Die vonden het blijkbaar helemaal niks en gaven hun vriendjes-punten aan landen als Cyprus.
    Daar hebben Fransen echt strategische connecties mee ;)

    Dit spoort uitspraken horen in het rijtje 'het was de schuld van de scheidsrechter!' door de verliezende partij. Het is telkens doorgestoken kaart van die anderen als wij verliezen..

    Eerste 2 nummers waren gewoon bagger, maar wel wat nu scoort in de toplijsten, (alsof Kraantje Pappie een geweldig musicaal vocaalartiest is), en de landen die daaronder kwamen t/m 9de plek waren zeer goede inzendingen. Welke meer ingetogen nummers hadden en meer tot hun recht kwamen dan Waylon...
     
  18. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #578 Novastar, 13 mei 2018
    Laatst bewerkt: 13 mei 2018
    Dat ik op ben gebleven en nu dus moe ben om een kip het songfestival te zien winnen... Wat zijn er toch veel mensen met een bizarre smaak. En ja, het is altijd een politiek spelletje. Want die keer dat wij tweede werden was onze koning net ingehuldigd en gingen de beelden van een vlotte koning met zijn mooie vrouw en schattige dochters de wereld over. Betere reclame voor Nederland is er bijna niet. We stonden gewoon even in een goed daglicht. En die keer dat we vijfde (of werd Anouk zesde) werden was de zomer ervoor net het EK geweest waarin we onverwacht goed hadden gepresteerd. Heel Europa was weer laaiend enthousiast over die leuke en gezellige oranje mensen die (bijna) nooit herrie schoppen. Dus als je positief of zielig in het nieuws komt heb je een streepje voor. Zo zie ik het. Nederland heeft in het verleden minder goede inzendingen gestuurd maar ook erg goede en toch eindigen we op een enkele keer na middelmatig of laag. Met sommige goede inzendingen bereikten we niet eens de finale terwijl mindere nummers dat wel deden. Ik kan niet anders dan naar andere factoren kijken dan de kwaliteit van het lied. Dat blijkt wel weer uit de winnaar van dit jaar.

    Ik ben het er wel mee eens dat er betere inzendingen waren dan Waylon (al stond het als een huis wat hij deed) en die zijn ook redelijk hoog geëindigd. Maar Waylon had echt geen 18e hoeven worden. Vooral de stemmen van het publiek vond ik erg vreemd. Ik was overigens voor Duitsland en Estland.
     
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    En welke geweldige of zielige dingen hebben Cyprus en Duitsland gedaan dit jaar om hun plek aan te 'verdienen'?

    Sorry, maar je redenatie heeft een behoorlijk complottheorieën gehalte :), ZO serieus wordt echt niet gekeken naar dit festival, nergens.
     
    nizzie86 en kikker1 vinden dit leuk.
  20. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113

    Beetje ver gezocht denk ik.
    Anouk werd 9de overigens.
     

Deel Deze Pagina