Even een ijdel topic, gaat dit nog rechttrekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja een beetje oppervlakkig misschien maar ik zit er wel een beetje mee. Ik ben in november geopereerd. Ze hebben mij opengemaakt onderlangs één ribbenboog. Nu heb ik aan één kant nog taille, maar aan de andere kant ben ik nog recht. Ter illustratie voeg ik even een foto bij waar ik mijn truitje beetje strak trek. Ik sta recht voor de camera.

    Nu is mijn vraag. Is dit nog steeds zwelling, na 5 maanden nog? Trekt dit nog bij?
    Misschien valt het niet heel erg op maar ik zie het zelf wel.
     
  2. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zie wel wat je bedoelt ja.
    Kan het niet nog vocht zijn?
    Anders na laten kijken bij de betreffende arts?
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik meen te zien dat je aan de rechterkant bent geopereerd?
    Zou heel goed nog zwelling kunnen zijn van de onderliggende weefsels. Hebben ze diep moeten opereren? Als dit zo is dan hebben ze door heel wat lagen heen moeten snijden die nu allemaal gezwollen zijn. Zou nog inwendig littekenweefsel kunnen zijn. Ik denk dat het wel wegtrekt maar het zal even duren. Anders toch even de huisarts bellen?
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  4. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Voor mij rechts, op de foto links. Ja ik ben heel diep open gesneden. Er is een nier weggehaald. Bedankt! Jouw reactie stelt gerust!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Heftig hoor!
    Ik denk echt wel dat het weg trekt maar het zal lang duren. Sta je nog onder controle bij de chirurg/internist/huisarts? Je kan het altijd nog even navragen!

    Al helemaal herstelt verder?
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  6. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ja ik voel me helemaal goed. Beetje last van het litteken. Het is een grote van 23 cm. Als ik niet smeer, dan trekt het enorm (vooral draaien in bed, auw auw) Maar van één nier minder merk ik niets. De andere werkt prima. Gelukkig!

    Ik heb in januari mijn laatste controle gehad bij de uroloog. Nu moet ik verder 1x per jaar mijn nierwaarde laten controleren bij de huisarts.
    Ik hoef dus pas in november weer. Hoop wel dat het dan weer wat meer weggetrokken is .. even afwachten dus en tijd geven.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  7. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Wow 23 centimeter... Heel groot! Fijn dat het goed gaat!
    Misschien zou je iom je arts en fysio wat buikspieroefeningen kunnen doen? Bevordert zeker de doorbloeding en misschien wel het herstel van je spierlagen!
     
    DastyQueen en Katja77 vinden dit leuk.
  8. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik had een goedaardige tumor in de nier zitten, het was dus een flinke ‘bevalling’ :roflmao:.

    Oh, dat is wel een goede tip! Ik doe wel wat buikspieroefeningen maar ik klooi maar wat aan. Arts en fysio hebben daar vast meer verstand van.
     
  9. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik durfde het al niet te vragen:oops:

    Maar godzijdank goedaardig!
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  10. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Na zo'n heftige operatie zou het zomaar kunnen dat dat nog wel veranderd. Fysio vind ik ook zeker een tip.
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik zie het ook duidelijk! Heb je nog nacontroles binnenkort? Ik zou zeker je arts even raadplegen.
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  12. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nee geen nacontroles meer maar ik moet binnenkort wel naar de huisarts voor iets anders. Ik zal het dan nog even vragen.

    Maar ik ben ‘blij’ dat jullie het ook zien. Als ik aan vrienden en familie laat zien zeggen ze om mij beetje een plezier te doen, denk ik, dat ze niets geks zien of dat het nauwelijks opvalt. Heel aardig natuurlijk, maar ik zie het zelf heel duidelijk.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zie het ook op de foto. Maar om heel eerlijk te zijn vind ik het niet storend. Jijzelf volgens mij wel (anders had je dit topic niet geopend), dus ik raad je aan om contact op te nemen met je huisarts of de arts die je heeft geopereerd. Veel beterschap verder!
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  14. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Prachtig figuur heb jij! Ik kan me voorstellen dat je het irritant vindt dat dat 'verpest' wordt door zoiets. Denk dat het nog wel bijtrekt in de loop der tijd, maar weet niet hoe lang dat gaat duren.

    Ik vind het zelf overigens helemaal niet storend of heel erg opvallend, maar ik zie het wel nu je me erop wijst
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  15. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik denk dat dat "bollere" (tussen aanhalingstekens, want je bent juist echt superduper slank!) nog wat vocht is. Ik heb ooit 7 maanden na een operatie nog vocht gehad. Duurde echt belachelijk lang voor het helemaal weg ging. Kan dus makkelijk dat het vanzelf nog wegtrekt. En anders kan je altijd nog even aan de bel trekken.

    Overigens zie je er ook met die verdikking prima uit. Als ik je op straat zou zien, weet ik zeker dat het me niet zou opvallen.
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  16. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik ben ooit geopereerd aan mijn pols en het heeft echt heel lang geduurd voor het litteken was geheeld. Met geheeld bedoel ik minder dik/rood etc. Het zou maar zo een combinatie kunnen zijn van littekenweefsel en vocht.
    Als je je echt zorgen maakt, zou ik gewoon al eerder de arts bellen.
     
    Katja77 vindt dit leuk.
  17. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nou heel erg bedankt voor jullie reacties en eerlijkheid. Ik maak mij geen zorgen trouwens, het is puur ijdelheid dat ik hoop dat ik weer symmetrisch wordt :oops:.

    Jullie reacties en ervaringsverhalen hebben mij wel een beetje ‘gerustgesteld’ :thumup:
     

Deel Deze Pagina